خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۷
کد خبر : 39521
Share

دانشگاه‌های شهیدچمران و لئوبن اتریش وارد همکاری در زمینه مطالعات نفتی می‌شوند

مدیر دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه شهید چمران اهواز از انعقاد تفاهم‌نامه‌ همکاری با دانشگاه لئوبن اتریش در زمینه مطالعه میادین نفتی و برگزاری دوره‌های مشترک در رشته‌های ارشد ژئوشیمی و حفاری خبر داد.

مدیر دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه شهید چمران اهواز از انعقاد تفاهم‌نامه‌ همکاری با دانشگاه لئوبن اتریش در زمینه مطالعه میادین نفتی و برگزاری دوره‌های مشترک در رشته‌های ارشد ژئوشیمی و حفاری خبر داد.
افشین قنبرزاده با اشاره به نشست دانشگاه شهید چمران اهواز با دانشگاه لئوبن اتریش، اظهار کرد: در این نشست تفاهم‌نامه‌ای برای همکاری در زمینه مطالعات نفتی به امضا رسید؛ چراکه اساتید دانشگاه‌ها تخصص‌های متفاوتی دارند و به واسطه این تفاهم‌نامه می‌توانیم وارد مطالعات میدانی شویم. در این زمینه با شرکت فلات قاره صحبت‌هایی شده است که این میدان نفتی از این شرکت گرفته شود.
مدیر دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه شهید چمران اهواز تصریح کرد: همچنین در این نشست تفاهم‌نامه‌ای منعقد شد تا دوره‌های مشترکی با این دانشگاه در رشته‌های کارشناسی ارشد حفاری و ژئوشیمی برگزار شود تا اساتید هر دو دانشگاه در این دوره‌ها حضور داشته باشند.
وی افزود: رشته‌ ژئوشیمی در حال حاضر در دانشگاه فعال است و برای تقویت این رشته می‌خواهیم وارد همکاری با این دانشگاه شویم. همچنین مجوز رشته حفاری اخذ شده است و از سال آینده در این رشته دانشجو پذیرش خواهد شد و برنامه این است که این دانشجویان بین دانشگاه شهید چمران و دانشگاه لئوبن اتریش مشترک باشند.
قنبرزاده عنوان کرد: در خصوص تبادل استاد و دانشجو و سایر همکاری‌ها نیز صحبت‌هایی انجام شد و مقرر شد برنامه‌ای تهیه کنیم تا ظرف هفته‌های آینده این تبادل صورت گیرد.
وی گفت: دانشگاه شهید چمران در گذشته نیز همکاری‌هایی با دانشگاه لئوبن اتریش داشته است که فعالیت‌های خوبی در دانشکده زمین‌شناسی دانشگاه ما در این زمینه از گذشته در حال انجام است. می‌خواهیم با توجه به تجربه خوبی که از همکاری با این دانشگاه داریم، این همکاری را در دانشکده مهندسی و نفت نیز گسترش دهیم.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.