خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۲
کد خبر : 39506
Share

عالیپور: پیشنهاد شست‌وشوی درختان کنوکارپوس اهواز به جای هرس

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز از ارائه پیشنهاد شبیه‌سازی باران جهت جلوگیری از هرس درختان کنوکارپوس در شهر اهواز خبر داد.

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز از ارائه پیشنهاد شبیه‌سازی باران جهت جلوگیری از هرس درختان کنوکارپوس در شهر اهواز خبر داد.
علیرضا عالیپور اظهار کرد: علی‌رغم نظر شهرداری که ایجاد مشکلات تنفسی در پی نخستین بارش‌های پاییزی ربطی به درختان کنوکارپوس ندارد، در حال حاضر برابر مصوبات شورای بهداشت و ستاد مدیریت بحران خوزستان شهرداری اهواز بالاجبار موظف به هرس درختان کنوکارپوس شده است.
وی با بیان اینکه قطعا در این زمینه شکایاتی طرح خواهیم کرد، افزود: تاکنون در مجموع بیش از 220 هزار درخت کنوکارپوس در سطح شهر اهواز هرس شده و هرس حدود 9 هزار  درخت دیگر باقی مانده است. به دلیل پراکندگی این تعداد درخت احتمال شیوع گرده‌افشانی در سطح شهر بسیار کم است ولی تا هفته آینده درخت‌های باقی‌مانده نیز هرس می‌شوند.
معاون خدمات شهری شهرداری اهواز تصریح کرد: از سوی شهرداری پیشنهادی به ریاست دانشگاه علوم پزشکی اهواز، مدیریت بحران خوزستان و اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان ارائه شده تا از هرس و آسیب به درختان جلوگیری شود. پیشنهاد ما شست‌و‌شوی سنگین درختان کنوکارپوس به جای هرس آنها است و در واقع یک شبیه‌سازی باران انجام می‌شود.
عالیپور ادامه داد: در صورتی که این فرضیه که کنوکارپوس موجب مشکلات تنفسی در پی نخستین بارش‌های پاییزی شده است با این شبیه‌سازی گرده‌افشانی و تولید گاز از این درخت همزمان با بارش قطرات آب صورت می‌گیرد و در زمان بارندگی دیگر خطری شهروندان را تهدید نمی‌کند.
وی گفت: همچنین با این شیوه در هزینه‌هایی که شهرداری جهت اجاره دستگاه‌های بالابر و کامیون‌ها برای حمل و جمع‌آوری شاخه‌ها و نظافت شهر می‌کند، صرفه‌جویی می‌شود.
معاون خدمات شهری شهرداری اهواز با بیان اینکه هرس درختان موجب اعتراض برخی شهروندان شده است، عنوان کرد: پیشنهاد شبیه سازی باران از چهار روز پیش بصورت مکتوب ارائه شده ولی تاکنون پاسخی دریافت نکرده‌ایم.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.