خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۸
کد خبر : 39489
Share
/آخرین اخبار از زلزله کرمانشاه/

آمار مجروحان به بالای ۲۵۰۰ تن رسید/ حضور ارتش در مناطق زلزله‌زده/صدور جواز دفن ۲۰۷نفر

امدادرسانی به زلزله‌زدگان زلزله ۷.۲ ریشتری استان کرمانشاه که شب گذشته همزمان با این استان در چند استان‌ کشور نیز احساس شد، همچنان ادامه دارد.سازمان پزشکی قانونی در پی وقوع زلزله ۷.۲ ریشتری شب‌ گذشته در مرز ایران و عراق اعلام کرد: تاکنون ۲۰۷ جسد

امدادرسانی به زلزله‌زدگان زلزله ۷.۲ ریشتری استان کرمانشاه که شب گذشته همزمان با این استان در چند استان‌ کشور نیز احساس شد، همچنان ادامه دارد.
سازمان پزشکی قانونی در پی وقوع زلزله ۷.۲ ریشتری شب‌ گذشته در مرز ایران و عراق اعلام کرد: تاکنون ۲۰۷ جسد توسط پزشکی قانونی استان کرمانشاه معاینه و برای آنان جواز دفن صادر شده است. تیم‌های پزشکی قانونی در شهرستان‌های استان کرمانشاه مستقر و در حال معاینه اجساد هستند که تا این لحظه تعداد این اجساد به ۲۰۷ تن رسیده است.
وزارت بهداشت آخرین آمار مصدومان تا این لحظه را ۲۵۰۴ نفر اعلام کرده است.
۰۹:۵۰ *
دستور ویژه مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی برای خدمت‌رسانی سریع به آسیب‌دیدگان زلزله
نوربخش، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، با صدور دستوری به مدیران بیمه‌ای و درمانی استان‌های غربی کشور بر لزوم تسریع خدمت‌رسانی به آسیب‌دیدگان از زلزله تأکید کرد.
وی همچنین برقراری مستمری بازماندگان بیمه‌شدگان متوفی و همچنین برقراری کمک هزینه ایام بیماری برای حادثه‌دیدگان را از وظایف مهم واحدهای بیمه‌ای سازمان تأمین اجتماعی برشمرده و دستور تسریع در انجام این تعهد سازمان تأمین اجتماعی در قبال ذینفعان را صادر کرده است.
۰۹:۴۸ *
آمادگی سازمان ملل برای کمک به ایران پس از وقوع زلزله در غرب کشور
گری لوئیس هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل در ایران نیز در واکنش به زلزله شب گذشته در غرب ایران یک پیام تسلیت در صفحه توئیتر خود منتشر و با مردم ایران ابراز همدردی کرد. وی در این پیام نوشت: «تسلیت به دولت و مردم  ایران برای زلزله مرگبار در مرزهای غربی این کشور. وضعیت  در نیمه شب گذشته خیلی مشخص نبود اما با طلوع خورشید بیشتر درباره کشته شدگان و افراد زخمی اطلاعات به دست می‌آید. در صورت نیاز سازمان ملل آماده همکاری است».
۰۹:۳۶ *
آماده باش یگان‌های غرب ارتش جهت کمک رسانی به مناطق زلزله‌زده
امیر سرتیپ نوذر نعمتی، جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به حضور یگانهای مختلف ارتش در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه و ایلام اظهار کرد: از لحظه وقوع حادثه با توجه به استقرار یگان های نیروی زمینی ارتش در مناطق زلزله‌زده بلافاصله سه تیپ از این نیرو جهت امدادرسانی به حادثه دیدگان وارد محل حادثه شدند. به دلیل نیاز به برقراری بیمارستان صحرایی در منطقه، آسایشگاه ابوذر سرپل ذهاب تخلیه و تبدیل به بیمارستان صحرایی شد و در همان ساعات ابتدایی نیز ۲۷۰  مصدوم توسط تیم‌های پزشکی مستقر در بیمارستان صحرایی مورد مداوا قرار گرفتند.
به گفته وی، کلیه آمبولانس‌های بهداری های ارتش در مناطق غربی در مناطق زلزله‌زده حضور دارند. در حال حاضر فرماندهی نیروی زمینی در حال عزیمت به مناطق حادثه دیده هستند.
۰۹:۳۳ *
آخرین آمار مصدومان زلزله غرب کشور/آماده باش بیمارستان‌های تهران برای پذیرش مصدومان
بنابر آخرین خبر اعلامی وزارت بهداشت از آمار مصدومین زلزله شب گذشته در غرب کشور، تعداد مصدومان تاکنون به ١٦٨٦ نفر رسیده است. همچنین ۱۳۶ دستگاه آمبولانس، ۲۰ واحد اتوبوس آمبولانس و سه فروند هواپیما برای امدادرسانی به مناطق زلزله زده اعزم شده‌ است.  ۲۰۰  تخت بیمارستانی نیز برای اعزام مصدومین به استان‌های همجوار آماده شده‌اند. همچنین چهار باب بیمارستان صحرایی در این مناطق مستقر شده است. همچنین تاکنون  ۱۰۰ پرستار، هشت جراح عمومی، هشت متخصص طب اورژانس و شش ارتوپد برای ارائه خدمات به مردم مناطق آسیب دیده اعزام شده اند. در تهران نیز ۶۰۰ تخت بیمارستانی آماده ارائه خدمات درمانی به زلزله زدگان هستند.
۰۹:۳۳*
فراخوان برای کمک به آسیب دیدگان مناطق زلزله زده
سخنگوی سازمان انتقال خون در  فراخوانی از تمامی دارندگان گروه خونی -  O (او منفی) دعوت کرد تا برای اهدای خون به مراکز انتقال خون مراجعه کنند.
۰۹:۳۲ *
استقرار ۱۴۰ آمبولانس و سه اتوبوس آمبولانس در مناطق زلزله زده
سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور از مرگ قطعی دست‌کم ۲۰۰ تن در زمین لرزه غرب کشور خبر داد و گفت:۱۴۰ دستگاه آمبولانس و سه دستگاه اتوبوس آمبولانس در منطقه مستقر هستند .
۰۹:۰۹*
ترافیک سنگین در محورهای ورودی مناطق زلزله‌زده
سرهنگ رحمانی رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا از ترافیک سنگین در محورهای قصرشیرین و سرپل ذهاب خبر داد و با بیان اینکه با توجه به زلزله‌ای که شب گذشته در این استان به وقوع پیوست و قصرشیرین و سرپل ذهاب را درگیر کرد، شاهد بسته شدن برخی از محورها بوده‌ایم، گفت: برخی محورهای مواصلاتی و اصلی پس از وقوع زلزله همچون محور سرپل ذهاب – پاوه، دالاهو – پل ذهاب مسدود شد که خوشبختانه با کمک نیروهای امدادی بلافاصله بازگشایی شد.
۰۸:۵۵ *
اعزام تیم‌های ارزیاب به مناطق زلزله‌زده برای تعیین میزان خسارت
معاون مدیریت بحران کشور نیز نجات جان مجروحان و بیرون آوردن زیرآوار ماندگان را اولویت اصلی نیروهای امدادی در زلزله کرمانشاه دانست و در عین حال از اعزام تیم‌های ارزیاب به مناطق زلزله‌زده برای تعیین میزان خسارت خبر داد.
علی ربیعی نیز با عرض تسلیت به بازماندگان زلزله، اعلام کرد: تمام دستگاههای ذیربط وزارت در  استان کرمانشاه و استان های همجوار، با تمام امکانات در خدمات رسانی و امداد رسانی به بازماندگان بسیج شدند.
پیام تسلیت مقام معظم رهبری
در پی وقوع حادثه تلخ و مصیبت‌بار زمین‌لرزه در غرب کشور که به جان‌باختن و زخمی شدن جمعی از هم‌میهنان عزیز انجامید، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی با صدور پیامی ضمن تسلیت به ملّت ایران، تأکید کردند: همه دستگاههای لشکری و کشوری با همه همت و امکانات به یاری آسیب‌دیدگان بشتابند.
علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی نیز در آغاز جلسه علنی امروز (دوشنبه) مجلس شورای اسلامی با تسلیت به خانواده جانباختگان زلزله شب گذشته استان‌های ایلام و کرمانشاه، کمیسیون‌های عمران و شوراها و امور داخلی مجلس را مامور اعزام گروهی به مناطق زلزله‌زده برای امدادرسانی هر چه سریعتر و برآورد خسارت‌ها کرد.
در پی زلزله شب گذشته در مناطق غربی کشور و بویژه استان کرمانشاه، رئیس جمهور طی دستوری به معاون اول خود به وی ماموریت داد تمام امکانات کشور را برای نجات هموطنان گرفتار زیر آوارها و همچنین رسیدگی کامل به مصدومین حادثه بسیج کند.
شهرداری تهران، آماده کمک به مناطق زلزله‌زده غرب کشور⁣محمدعلی نجفی، شهردار تهران که در سازمان مدیریت بحران تهران حاضر شده بود، طی تماس‌های جداگانه‌ای با استاندار کرمانشاه، شهردار کرمانشاه، شهردار سرپل ذهاب و شهردار قصر شیرین در جریان خسارت های ناشی از  زلزله شب گذشته قرار گرفت و آمادگی شهرداری تهران را برای هرگونه همکاری و کمک به مناطق آسیب دیده اعلام کرد.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.