خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۳
کد خبر : 39485
Share

توضیحاتی درباره انباشت زباله در خیابان‌های آبادان و وضعیت دفع پسماند

انباشته‌شدن‌ زباله‌های شهری و خانگی و عدم دفع مرتب و منظم پسماند در آبادان مساله‌ای نیست که به یک خیابان و دو خیابان یا یک دوره زمانی کوتاه محدود باشد. همان طور که نارضایتی آبادانی‌ها از استمرار این وضعیت موضوعی جدید نیست.مسائل و حواشی استیضاح و برکناری

انباشته‌شدن‌ زباله‌های شهری و خانگی و عدم دفع مرتب و منظم پسماند در آبادان مساله‌ای نیست که به یک خیابان و دو خیابان یا یک دوره زمانی کوتاه محدود باشد. همان طور که نارضایتی آبادانی‌ها از استمرار این وضعیت موضوعی جدید نیست.
مسائل و حواشی استیضاح و برکناری محمودرضا شیرازی شهرداری اسبق آبادان و انتخاب حویزاوی به عنوان شهردار جدید با وقفه‌ای یک‌ ماهه و اختلاف نظر شورای چهارم با حویزاوی آن چنان گسترده بود که وضعیت خدمات شهری را در این شهر شدیدا متاثر کرد.
انتظار می‌رفت با روی‌ کار آمدن شورای پنجم و انتخاب شهردار جدید وضعیت دفع پسماند ساماندهی شود اما همچنان در گوشه و کنار مناطق مختلف این شهر زباله‌های انباشته‌شده به چشم می‌خورد. با این حال رئیس شورای اسلامی شهر آبادان با اشاره به بهبهود روند دفع پسماند در این شهر می‌گوید: در حال حاضر وضعیت دفع پسماند در سطح شهر آبادان، نسبت به سه ماه گذشته که کار در دوره قبلی شورای شهرداری کاملا رها شده بود، بهبود یافته است و رضایتمندی مردم نیز بهتر شده است.
حسن کمری در این خصوص اظهار کرد: با این وجود وضعیت دفع پسماند در آبادان رضایتبخش نیست و با سطح مطلوب فاصله زیادی دارد. البته وضعیت فعلی به هیچ‌وجه رضایتبخش نیست و تا سطح مطلوب فاصله زیادی داریم که برای دستیابی به این سطح باید کارهای بسیاری انجام شود. اما مشکل اصلی شهرداری آبادان نه تنها در بحث سازمان پسماند بلکه در سایر سازمان‌ها و بخش‌ها نیز بحث بدهی‌های به جا مانده از دوره قبل است.
رئیس شورای اسلامی شهر آبادان افزود: در حال حاضر با بیش از 250 میلیارد تومان بدهی در بخش حقوق و مطالبات کارگران و پیمانکاران و بحث تأمین بیمه اجتماعی که از شهردار سابق آبادان به جا مانده و ثبت شده است، روبرو هستیم که این رقم با احتساب جرایم بسیار بیشتر می‌شود.
کمری بیان کرد: ما در شرایطی روی کار آمدیم که بیمه کارگران شهرداری آبادان بیش از 20 ماه بود که پرداخت نشده بود و کارگران حقوق 11 ماه خود را طلب داشتند و مرتب تحصن می‌کردند. کارگری که این وضعیت را دارد و تحصن می‌کند، چطور می‌تواند کار کند؟
وی با ابراز امیدواری نسبت به بازخواست و پیگیری قضایی شهردار سابق آبادان، ادامه داد: دوره ما دوره تحصن است و هر روز می‌بینیم که بخشی از کارگران به خاطر مطالبات خود که مربوط به اشتباهات دوره پیشین شهرداری هستند، تحصن می‌کنند.
رئیس شورای اسلامی شهر آبادان افزود: اخیرا موفق شدیم حقوق سه ماه کارگران سازمان پسماند و شهرداری آبادان را پرداخت کنیم. البته به برخی از آنها حقوق سه ماه و به برخی دیگر حقوق دو ماه پرداخت شده است. همچنین قرارداد پیمانکاری به منظور تفکیک زباله در مبدا منعقد شده است.
کمری گفت: از دو هفته قبل نیز کارهای اجرایی احداث کارخانه تبدیل پسماند به کمپوست آغاز شده است و در مراحل خوبی قرار دارد اما بحث بدهی‌های شهرداری پیشین، مشکل اصلی است که باید به آن پرداخته شود.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.