خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۹:۳۵
کد خبر : 39192
Share

آقایی: سرشماری از كارگاه‌های صنعتی خوزستان تا 11دی‌ماه ادامه دارد

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان از ادامه سرشماری از كارگاه‌های صنعتی 10 نفر کارکن و بیشتر استان خوزستان در سال 96 تا 11 دی ماه خبر داد.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان از ادامه سرشماری از كارگاه‌های صنعتی 10 نفر کارکن و بیشتر استان خوزستان در سال 96 تا 11 دی ماه خبر داد.
داوود آقایی در خصوص سرشماری کارگاه‌های صنعتی استان اظهار کرد: سرشماری از کارگاه‌های صنعتی 10 نفر کارکن و بیشتر مربوط به سال 1396 از 11 مهرماه آغاز شده است و این سرشماری تا 11 دی ‌ماه ادامه خواهد داشت.
وی افزود: این طرح با 23 نفر مامور آمارگیر و 4 نفر داده آما، بازبین و کارشناس در سطح استان خوزستان همزمان با کل کشور به اجرا در آمده است.
آقایی تصریح کرد: اطلاعات آماری جمع آوری شده در طرح آمارگیری از کارگاه‌های صنعتی کشور از جمله اطلاعات آمارهای اقتصادی است كه همواره مورد توجه مسئولان دستگاه‌های برنامه‌ريزی، پژوهشی و تحقيقاتی قرار گرفته است. با استفاده از اين اطلاعات دستگاه‌های برنامه‌ريزی در سطح ملی و منطقه‌ای قادر خواهند بود با هدفگذاری دقيق و انتخاب راه و روش‌های مناسب، مسير درست توسعه اقتصادی كشور را طراحی كرده و به اجرا درآورند .
وی با بیان این‌که در سال 93 تعداد 73 هزار و 103 نفر در این کارگاه‌های صنعتی اشتغال داشته‌اند، گفت: بررسی‌های انجام شده از کارگاه‌های صنعتی 10 نفر کارکن و بیشتر استان در سال 93 در مقایسه با سال 1392 نشان می‌دهد که تعداد کارگاه‌های صنعتی استان در سال 93 با 13 مورد کاهش، 3.6 درصد کاهش داشته است که از این تعداد 52 هزار و 792 نفر شاغلان تولیدی و 20 هزار و 311 نفر شاغلان غیر تولیدی مشغول به کار هستند.
وی عنوان کرد: در سال 1393 ارزش سرمایه‌گذاری صورت گرفته 16 میلیون و 117 هزار و 882 میلیون ریال بوده که نسبت به سال قبل از آن 23 درصد رشد داشته است.
آقایی بیان کرد: در سال 393 ارزش افزوده کارگاه‌های صنعتی 10 نفر کارکن و بیشتر استان 159 میلیون و 749 هزار و 801 میلیون ریال بوده که نسبت به سال قبل، معادل 1.79 درصد افزایش داشته و در رتبه 2 در بین استان‌های کشور قرار دارد.
وی افزود: با اجرای این طرح اطلاعاتی در زمینه محاسبه مواد اولیه، تولیدات، تعداد کارکنان، شاخص‌های محیط زیست، بهداشت و ایمنی، چالش‌های محیط کسب و کار، حامل‌های انرژی، شاخص‌های تحقیق و توسعه، وضعیت فناوری‌های اطلاعاتی، اموال سرمایه‌ای کارگاه و ... جمع‌آوری می‌شود.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.