خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۹
کد خبر : 39177
Share
رییس شورای شهر اهواز:

تعامل سازنده با رسانه‌ها سرلوحه شورای پنجم اهواز است/حاشیه‌ها مانع خدمت‌رسانی به مردم می‌شود

اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات استان خوزستان در دیدار با رئیس شورای اسلامی شهر اهواز و اعضای کمیسیون فرهنگی شورا پیرامون برخی از مسائل مبتلا به رسانه‌ها و مباحث شهری به رایزنی و تبادل نظر پرداختند.

اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات استان خوزستان در دیدار با رئیس شورای اسلامی شهر اهواز و اعضای کمیسیون فرهنگی شورا پیرامون برخی از مسائل مبتلا به رسانه‌ها و مباحث شهری به رایزنی و تبادل نظر پرداختند.
رییس شورای شهر اهواز در این جلسه اظهار کرد: به دنبال شکل گیری فضای تعاملی سازنده با رسانه ها هستیم تا به عنوان یک اصل بر تمام عملکردها سایه افکنده و تاثیرگذاری و گره گشایی آن را به تدریج شاهد باشیم.
محمدجعفرفلسفی گفت: تعامل خانه مطبوعات و شورای شهر برای نخستین بار است که اتفاق میفتد از این رو باید چند و چون کار به درستی مشخص شود تا ما را به هدفی مشترک که منافع شهر است برساند و رسانه می تواند بازوی قدرتمند شورا برای نیل به این هدف باشد.
وی تصریح کرد: رسانه یک رویکرد کلان را باید در نظر بگیرد و ببیند ایا اتفاق مثبتی در حال رخ دادن است و شورا در مسیری که مد نظرشان است گام برمیدارند یا خلاف ان سپس دست به نقد بزند.
رییس شورای شهر اهواز با بیان اینکه نقد منصفانه را لازمه کار خود میدانیم گفت: ما امده ایم تا با مشکلات بجنگیم پس رسانه باید مشکلات را به ما منتقل کند تا مورد اسیب شناسی قرار داده شود. ما در در جای خود همه شهروندیم و مسئولیت شهروندی از ما سلب نمی شود.
فلسفی با بیان اینکه به صورت طبیعی چالش هایی در کار به وجود می اید بیان داشت: این چالش اگر در سطح ارتباطات ما باشد خیلی مسئله خاصی نیست ولی اگر وارد فضای رسانه شود تبدیل به حاشیه می‌شود.
وی افزود: ما به شدت روی سایه انداختن حواشی بر کار حساسیم در حالی که برخی به سادگی و از کوچکترین مسائل حاشیه درست می‌کنند.
رییس شورا تصریح کرد: اگر خانه مطبوعات عصاره جامعه مطبوعاتی است باید به اتفاقاتی که در فضای رسانه می افتد ورود کند اگر بناست ما وارد این مباحث شویم در دستیابی به اهداف مشخص شده دچار مشکل می شویم.
فلسفی پیشنهاد تشکیل کارگروهی با عضویت اعضایی از شهرداری، شورای شهر ،استانداری و جامعه رسانه ای استان. در راستای بررسی مشکلات مبتلا به این صنف را مطرح کرد.
دیگر عضو شورای اسلامی شهر اهواز در این جلسه گفت:خداوند به قلم در قران سوگند یادکرده است و نشان از مسئولیت سنگین صاحبان قلم دارد، لذا برای مردم و رضای خداوند بنویسید.
رحیم کعب عمیر با بیا اینکه اگر برای شخص نوشتید ارزش و جایگاهتان تنزل خواهد کرد، افزود:  شفافیت جزو ابزار و عوامل توسعه است اما شفافیت نیاز به سیستم و اموزش نیروی انسانی دارد.
عضو دیگر شورای شهر اهواز بیان داشت:  مصوبات شورا لازم الاجراست بنابراین در صورتی که یک مصوبه بر زمین میماند ضعف را باید در شورا و شهرداری و سپس روابط عمومی جستجو کرد.
محمدرضا ایزدی با اشاره به تعطیلی 7-8 ساله خانه مطبوعات استان بیان کرد: با استقرار مجدد خانه شاهد خدمات خانه به ویژه اقای علیجانی به اصحاب رسانه که واقعا از بسیاری از امکانات محروم هستند بودیم چرا که با دست و جیب خالی خانه و بدقولی هایی که صورت گرفت،خدمات شایانی ارایه شد.
وی گفت: خانه مطبوعات درخواست های. خود را که در جهت حمایت بیشتر از اصحاب رسانه است را به صورت مکتوب ارسال و شورا در کمیسیون فرهنگی طرح و پس از چکش کاری در صحن علنی شورا مطرح می کند.
سید محسن موسوی‌زاده، دیگر عضو شورا نیز به بیان یک نکته اخلاقی پرداخت و اظهار داشت: در دوستی و دشمنی جانب اعتدال را رعایت کنید تا پشیمان نشوید بنابراین در نقد کردن و بیان واقعیت ها جانب انصاف و عدل باید مد نظر قرار داده شود.
رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات استان خوزستان نیز در این دیدار اظهار کرد: عضویت دو تن از اصحاب رسانه و همچنین وجود سایر اعضا به عنوان افراد فرهیخته و این جلسه را به فال نیک می گیریم و امیدواریم همکاری و همدلی متقابل را به دنبال داشته باشد.
حسین حسین‌نژادیان در خصوص برخی از مسائل مبتلا به مطبوعات و رسانه‌های استان گفت: یکی از مسایلی که طی یک ماه گذشته نیز از سوی رییس شورا تا حدودی پیگیری شد مشکل محل اسقرار موزعین نشریات است زیرا بخش عمده ای از مطبوعات از طریق فرودگاه وارد استان شده و توزیع می‌شود.
وی افزود: محلی که در حال حاضر در نظر گرفته شده سرپناه مناسبی نیست و با اغاز فصل سرما و بارندگی مشکلاتی را برای موزعین در پی خواهد داشت.
رییس هیئت مدیره خانه مطبوعات استان خواستار در نظر گرفتن محلی حد فاصل فرودگاه تا میدان فرودگاه جهت استقرار توزیع کنندگان شد و بیان کرد: انتظار میرود شورای شهر حمایت و همکاری لازم را در این خصوص داشته باشد.
حسین نژادیان با بیان این که در سنوات گذشته موضوع حمایت از مطبوعات مطرح بوده گفت: در حال حاضر 19 روزنامه و35 هفته نامه استانی به علاوه نشریات سراسری فعال هستند که در سنوات گذشته مناطق شهرداری بر اساس شناخت و علاقه اشتراک یک یا چند نشریه را داشتند اما در سال 91 این روند قطع شد که اهالی مطبوعات خواستار برقراری اشتراک نشریات هستند.
وی اظهار کرد: در سالهای گذشته دولت به مطبوعات یارانه میداد که هر چه جلوتر رفتیم شاهد حذف یارانه کاغذ و بعد هم یارانه نقدی بودیم تا جایی که عملا قطع شد و فقط در قالب چند خدمت از جمله حمل و نقل درون استانی نشریات این یارانه درنظرگرفته میشود که حمایت شورا و شهرداری میتواند مثمر ثمر باشد.
رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات  استان با اشاره به اینکه در سال 90 و دور اول مدیریت جناب کتانباف بحث مطالبات مطبوعات مطرح شد گفت: ایشان اولین شهرداری بود که با جدیت موضوع را دنبال و سیکل درج اگهی از زمان چاپ تا دریافت مطالبات را 40 روز مقرر کرد و تا زمانی که بودند اجرا شد ولی بعد رو به بی نظمی گذاشت.
حسین نژادیان خواستار بازگشت نظم به روند پرداخت مطالبات رسانه ها شد و افزود: انتظار داریم شورای شهر نیز حمایت خاص خود را از خانه مطبوعات داشته باشد و سالانه مبلغی را برای مرتفع کردن بخشی از مشکلات صنف رسانه در قالب مصوبه شورا در نظر بگیرد زیرا اداره خدمات خانه از محل کمک های نهادها و سازمان های استان است.
مجید منادی، عضو هیئت مدیره خانه مطبوعات استان خوزستان، نیز در این جلسه بیان کرد:مطالبه جدی و رسالت ذاتی مطبوعات موضوع مبارزه با فساد است و تقاضای رسانه ها فضای باز و شفاف و ارتباط منسجم و نظام مند شورا با رسانه های رسمی و ریشه دار در بحث اطلاعات و بودجه ها است.
صادق سلامت‌دوم دیگر عضو هیئت مدیره خانه مطبوعات استان نسبت به عملکرد روابط عمومی شهرداری اهواز در خصوص توزیع اگهی‌ها اظهار نارضایتی کرد.
حسن سلامت‌دوم مسئول کمیته رفاهی و پشتیبانی خانه مطبوعات نیز با اشاره به مصوبه شورای چهارم مبنی بر پرداخت مطالبات رسانه ها ظرف مدت دو ماه از درج اگهی گفت: اگر واقعا اعتقاد به رسانه ها و کار فرهنگی و ادعای فساد ستیزی دارید این معضل را حل و مصوبه شورا را که یک قانون است اجرایی کنید زیرا موضوع مطالبات به اهرمی برای باج گیری و گرو کشی برخی مدیران در شهرداری از رسانه ها مبدل شده است.
سلامت‌دوم بر در نظر گرفتن  سهمیه‌ای برای بهره‌مندی و استفاده خبرنگاران از خدمات و امکانات رفاهی شهرداری اهواز تاکید کرد.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.