خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۹
کد خبر : 39103
Share

پاک‌گهر: بازدید رایگان کودکان از موزه تاریخی آبادان به مناسبت هفته ملی کودک

رییس اداره ‎میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آبادان و خرمشهر از برگزاری ویژه برنامه ‎ های مختص کودکان به مناسبت روز جهانی و هفته ملی کودک در این دو شهرستان خبر داد.

 رییس اداره ‎میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آبادان و خرمشهر از برگزاری ویژه برنامه ‎ های مختص کودکان به مناسبت روز جهانی و هفته ملی کودک در این دو شهرستان خبر داد.
سجاد پاک‌گهر اظهار کرد: به مناسبت هشتم اکتبر، روز جهانی کودک و با توجه به این ‎ که در بیشتر نقاط این کره خاکی به مناسبت این روز برنامه ‎ هایی تدارک دیده می ‎ شود، ما نیز در اداره ‎ های میراث فرهنگی آبادان و خرمشهر سعی کردیم تا با استفاده از ظرفیت ‎ های موجود خود بزرگداشتی را برای کودکان برای این روز برگزار کنیم.
وی با اشاره به برنامه‌های تدارک دیده و اجرا شده برای این روز گفت: در شهرستان خرمشهر با همکاری مرکز فرهنگی دفاع مقدس و همچنین اداره آموزش و پرورش، یک کارگاه آموزشی را برای کودکان تدارک دیدیم که در این کارگاه جایگاه کودکان و اهمیت کسب علم به کودکان گوشزد شد.
رییس اداره‌های میراث فرهنگی آبادان و خرمشهر افزود: در این کارگاه، توسط خانم درخشان، معاون پژوهشی اداره میراث فرهنگی، بناهای تاریخی، لزوم حفظ این بناها و نحوه مواجهه کودکان با ابنای تاریخی در قالب ارایه تصویر به کودکان آمورش داده شد.  
او با اشاره به اینکه در آبادان نیز با همکاری کانون بسیج هنرمندان آبادان، کارگاهی را در موزه آبادان برگزار کردیم گفت: از جمله موارد اجرا شده در این کارگاه می ‎ توان به ساخت مولاژهای پیکرک‌های باستانی و نیز کارگاه نقاشی با موضوعات مختلف مرتبط با کودک اشاره کرد.
وی با بیان اینکه ویژه برنامه‌های این روز تا 21 مهرماه ادامه خواهد داشت گفت: هم اینک نیز بازدید از موزه تاریخی آبادان و موزه جنگ خرمشهر را برای کودکان مقطع ابتدایی درنظر گرفته ‎ ایم که کودکان مقطع دبستان می ‎ توانند هر روز از ساعت 9 تا 14 به صورت رایگان از این موزه دیدن کنند.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.