خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۴
کد خبر : 39054
Share

ارگ ارغوانی باغملک چه مشکلی برای مرمت شدن دارد؟

رییس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باغملک گفت: به دلیل وجود معارضان و نیز کشاورزان و زمین‌دارانی که در مسیر دسترسی به بنای ارگ ارغوانی فعالیت می‌کنند ایجاد دسترسی به این بنا دشوار شده است. جهانگیر پیروزاده در خصوص وضعیت کنونی سرای ارغوانی بیان کرد: سرای ارغوانی

رییس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باغملک گفت: به دلیل وجود معارضان و نیز کشاورزان و زمین‌دارانی که در مسیر دسترسی به بنای ارگ ارغوانی فعالیت می‌کنند ایجاد دسترسی به این بنا دشوار شده است.
جهانگیر پیروزاده در خصوص وضعیت کنونی سرای ارغوانی بیان کرد: سرای ارغوانی در مکانی قرار دارد که جاده دسترسی به آن وجود ندارد.
وی افزود: اداره کل میراث فرهنگی با وجود کمبود اعتبارات چندین بار برای بازسازی این اثر ارزشمند اعتبار در نظر گرفته است اما با توجه به برنامه‌های پیش روی شورای شهر و شهرداری و ایجاد جاده ساحلی از منطقه درویشان به منجنیق امکان ایجاد جاده دسترسی وجود ندارد.
رییس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باغملک در خصوص کاربری این بنا اظهار کرد: در مورد این که بعد از مرمت این بنا در چه کاربری مورد استفاده قرار بگیرد باید در این مورد تصمیم‌گیری شود.
پیروزاده خاطرنشان کرد: چندین بار سازمان میراث فرهنگی اقدام به مرمت و بازسازی سرای ارغوانی را داشته که این می‌تواند نشانه‌ای از توجه اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان به این اثر تاریخی ‎باشد.
ارگ یا سرای ارغوانی باغملک مربوط به دوران ایلخانان و ارغوان شاه است که تا دوره اتابکان لر‎‎‎‎‎‎ بزرگ هم محل قلمرو حکومتی بوده است.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.