خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۲۸ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۴
کد خبر : 38891
Share

شریعتی: اختصاص 20 میلیارد تومان اعتبار برای جمع‌آوری مدارس کانکسی در خوزستان

استاندار خوزستان با اشاره به امضای تفاهم‌نامه با سازمان نوسازی مدارس گفت: مدارس کانکسی در استان خوزستان باید برچیده شوند که در این خصوص 10 میلیارد تومان از سوی آموزش و پرورش کشور و 10 میلیارد تومان نیز از سوی استانداری، برای جمع‌آوری مدارس کانکسی در نظر گرفته شده است.

استاندار خوزستان با اشاره به امضای تفاهم‌نامه با سازمان نوسازی مدارس گفت: مدارس کانکسی در استان خوزستان باید برچیده شوند که در این خصوص 10 میلیارد تومان از سوی آموزش و پرورش کشور و 10 میلیارد تومان نیز از سوی استانداری، برای جمع‌آوری مدارس کانکسی در نظر گرفته شده است.
دکتر غلامرضا شریعتی در همایش بازگشایی مدارس که امروز سه‌شنبه 28 شهریورماه در استانداری خوزستان برگزار شد، با اشاره به نقش آموزش و پرورش در تولید علم، اظهار کرد: تبدیل علم به فناوری و تکنیک موجب خلق ثروت می‌شود. اگر بنا داریم که از فناوری و تکنولوژی ثروت تولید کنیم باید به تولید علم که ارتباط ناگسستنی با آموزش و پرورش دارد، توجه ویژه‌ای داشته باشیم.
وی با بیان اینکه توسعه بر مبنای غیر آموزشی، توسعه پایداری نیست، افزود: زمانی که روند تولید علم و تبدیل آن به تکنولوژی در استان ساری و جاری باشد، به خلق ثروت منتهی می‌شود. در کشورهای توسعه یافته می‌بینیم که روزانه تکنولوژی و تجهیزات جدیدی تولید می‌شوند که دیگر کشورهای دنیا خواهان این تکنولوژی‌ها هستند. این نتیجه روند فعال تولید علم در این کشورها است.
استاندار خوزستان ادامه داد: سیاست استانداری، توسعه و ارتقای شاخص‌های آموزش و پرورش استان در تمام سطوح است. توسعه زیرساختی آموزش و پرورش چه از نظر سخت‌افزاری مانند فضاهای آموزشی و ایجاد شرایط مناسب برای تحصیل دانش‌آموزان و چه فراهم کردن زیرساخت‌های نرم‌افزاری مانند همگانی کردن پیش‌دبستانی ایجاد و پرورش کلاس‌های کنکور و جذب کودکان بازمانده از تحصیل، کنترل مبادی بی‌سوادی، رصد دانش‌آموزانی که در معرض ترک تحصیل هستند و بررسی آسیب‌هایی که در این زمینه می‌بینند از جمله برنامه‌ریزی‌های استانداری و آموزش و پرورش خوزستان هستند.
شریعتی با بیان اینکه بیش از یک هزار بازمانده از تحصیل در استان خوزستان شناسایی شده‌اند، گفت: نباید هیچ دانش‌آموزی به دلیل فقر مالی از تحصیل باز بماند. دانش‌آموزانی که در معرض ترک تحصیل هستند، باید شناسایی شوند. امسال نیز مانند سال گذشته در همگانی بودن آموزش پیش‌دبستانی و برگزاری کلاس‌های کنکوری تأکید داریم.
وی افزود: بر اساس گزارش‌های دریافت شده، آمار رتبه‌های زیر هزار دانش‌آموزان کنکوری استان خوزستان حدود 60 درصد افزایش داشته است. در برخی بخش‌ها و شهرستان‌ها برای نخستین بار پذیرش پزشکی داشته‌ایم. برای برقرای عدالت آموزشی و فراهم کردن شرایط مناسب برای دانش‌آموزانی که استعداد لازم برای ادامه تحصیل را دارند اما شرایط مناسبی ندارند، باید برنامه‌ریزی‌های مناسب انجام شود.
استاندار خوزستان تصریح کرد: در مهرماه امسال 131 فضای آموزشی با زیربنای 75 هزار مترمربع در قالب 491 کلاس درس افتتاح می‌شوند. همچنین تابستان امسال 500 مدرسه در قالب بیش از 2 هزار کلاس درس تعمیرات اساسی داشتند.
شریعتی گفت: تمام امکانات استان باید برای حل مشکلات آموزش و پرورش بسیج شوند. با توجه به برگزاری انتخابات شوراها و اینکه برخی شهرداران به تازگی معرفی شده‌اند یا هنوز شروع به کار نکرده‌اند، با مشکلاتی مواجه بودیم اما باید همه ما در کنار یکدیگر مشکلات آموزشی پرورشی را رفع کنیم. در پایان مهرماه با مسئولان آموزش و پرورش، جلسه‌ای برگزار می‌کنیم تا نتیجه عملکرد مسئولان را از آنها دریافت کنیم. باید دید چه کسانی به دستورات عمل کرده‌اند و چه کسانی در وظیفه خود کوتاهی به خرج داده‌اند.
وی تأکید کرد: در طول سال تحصیلی به مسأله فعالیت‌های بدنی دانش‌آموزان یعنی ورزش توجه و از آن حمایت کنید. سرانه استخر دانش‌آموزان خوزستانی در حال حاضر صفر است اما امسال چهار استخر افتتاح می‌شوند. سال آینده نیز چهار استخر دیگر به بهره‌برداری می‌رسند. باید به ورزش دانش‌آموزان به خصوص ورزش شنا اهمیت ویژه‌ای داده شود.
استاندار خوزستان ادامه داد: نسل جدید ما به دلیل ماشینی شدن از اضافه وزن برخوردار شده است. این امر باعث می‌شود سلامت آنها به خطر بیافتد. شما به عنوان مسئولان استان باید این مسأله را جدی بگیرید و شرایطی را فراهم کنید که در طول سال تحصیلی دانش‌آموزان از ورزش و فعالیت بدنی مناسب برخوردار باشند.
شریعتی با اشاره به رونمایی از کتاب "توسعه آموزش و پرورش استان" در این همایش گفت: این کتاب شامل 20 اولویت اصلی آموزش و پرورش خوزستان است. از مدیرکل آموزش و پرورش خواهش می‌کنم وضعیت این شاخص‌ها را در تک تک شهرستان‌ها بررسی کند. باید دید هر کدام از شهرستان‌ها از نظر توجه به این شاخص‌ها در چه سطح و رتبه‌ای قرار دارد تا با کار و تلاش وضعیت این شاخص‌ها را در شهرستان‌ها بهبود دهیم.
وی تأکید کرد: ما به مدیرانی در استان نیاز داریم که تحول‌گرا باشند نه مدیری که تنها مدیر حفظ وضع موجود باشد. مدیران باید شاخص‌های توسعه‌ای را بهبود بخشند اگرچه این کار زحمت زیادی را می‌طلبد اما با این روش می‌توانیم به سمت توسعه گام برداریم.
استاندار خوزستان با اشاره به امضای تفاهم‌نامه با سازمان نوسازی مدارس گفت: مدارس کانکسی در استان باید برچیده شوند. 10 میلیارد تومان از سوی آموزش و پرورش کشور و 10 میلیارد تومان نیز از سوی استانداری، برای جمع‌آوری مدارس کانکسی در نظر گرفته شده است.
شریعتی تصریح کرد: متوسط سرانه زیربنایی آموزش و پرورش کل کشور تا پایان سال 95، پنج متر و 17 سانتی‌متر بود اما در خوزستان این سرانه چهار متر و 94 سانتی‌متر، یعنی 23 سانتی‌متر کمتر از متوسط کشوری بود. متوسط سرانه استاندارد هشت متر و 29 سانتی‌متر است و ما حدود سه متر و 60 سانتی‌متر پایین‌تر از وضعیت استاندارد قرار داریم و در کل کشور رتبه بیستم را در اختیار داریم.
وی گفت: باید تلاش کنیم که سرانه فضای زیربنای آموزشی ما در سال رشد پیدا کند. با توجه به اینکه هنوز تخصیص اعتبارات کاملاً انجام نشده، به شرکت توزیع برق و آب و فاضلاب استان دستور داده شده که بدون پرداخت، انشعابات مدارس را نصب کنند. به محض تأمین اعتبارات، آن را در اختیار نوسازی مدارس قرار می‌دهیم تا هزینه نصب انشعابات را پرداخت کنند.
استاندار خوزستان تأکید کرد: نباید هیچ مدرسه‌ای به دلیل نداشتن انشعابات استفاده نشود. اگر مدارسی باشند که با چنین وضعی مواجه شوند، باید به ما گزارش داده شود تا سریعاً برای بهبود وضعیت مدرسه اقدام کنیم.
شریعتی افزود: یک برنامه نرم‌افزاری در اهواز در سازمان تاکسیرانی برای سرویس‌های مدارس در حال اجرا است، به گونه‌ای که والدین می‌توانند سرویسی که فرزند آنها با آن به مدرسه رفت و آمد می‌کند را رصد کند. از مسئولان می‌خواهم این مساله را با جدیت دنبال کنند تا هرچه سریعتر این برنامه نصب شود.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.