خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۹:۲۷
کد خبر : 38523
Share

تقی‌زاده: برگزاری کنگره ملی شهدای معلم آموزش‌وپرورش در اهواز/خوزستان جزو 3 استان برتر در زمینه مبارزه با بی‌سوادی

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: کنگره ملی شهدای معلم آموزش و پرورش، به تناسب معرفی شهید حبیب شریفی‌راد به عنوان شهید معلم شاخص ملی، دهه فجر امسال در اهواز برگزار می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: کنگره ملی شهدای معلم آموزش و پرورش، به تناسب معرفی شهید حبیب شریفی‌راد به عنوان شهید معلم شاخص ملی، دهه فجر امسال در اهواز برگزار می‌شود.
محمد تقی‌زاده در جلسه شورای آموزش و پرورش اظهار کرد: در جلسه شورای آموزش و پرورش امروز، موضوع برگزاری کنگره ملی شهدای آموزش و پرورش در دستور کار قرار دارد. این کنگره هر سال در یکی از استان‌ها برگزار می‌شود که امسال یکی از شهدای استانی به نام شهید سردار حبیب شریفی‌راد توسط سازمان بسیج مستضعفین و وزارت آموزش و پرورش به عنوان شهید معلم شاخص ملی انتخاب شده است.
وی افزود: این سردار شهید در سال 59 به همراه همسرش به اسارت رژیم بعثی در می‌آید و به شهادت می‌رسد و اکنون این کنگره به مناسبت معرفی این فرد به عنوان شهید شاخص ملی انتخاب شده است و دهه فجر امسال با حضور مهمانان کشوری در خوزستان برگزار خواهد شد.
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان همچنین گفت: دستور کار دوم جلسه، سوادآموزی بازماندگان از تحصیل خوزستان است. بر اساس گزارشات وزارت آموزش و پرورش، استان خوزستان در سه سال اخیر، جزو سه استان برتری بوده که بیشترین فعالیت را در زمینه مبارزه با بی‌سوادی انجام داده‌ است. خوزستان تلاش زیادی برای کاهش آمار بی‌سوادی کرده است اما باید توجه داشت که علل متفاوتی باعث پیدایش این آسیب در استان شده است.
همچنین سرهنگ عبدالرضا حاجتی٬ معاون اجرایی سپاه ولی‌عصر (عج) در این نشست با بیان اینکه استان خوزستان دارای 315 معلم شهید است، اظهار کرد: این شهدا افراد سیاسی نبوده٬ بلکه متعلق به همه مردم هستند. باتوجه به دیدگاه‌های مقامات ارشد استان که فضای استان را می‌شناسند، انتظار داریم که یک کمیته پشتیبانی برای معرفی و حفظ و حرمت یاد و خاطره شهدا و الگوسازی شهدای شاخص استان که در حوزه‌های مختلف وجود دارند، شکل بگیرد.
وی خاطرنشان‌کرد: تعداد زیاد این شهدا در استان نشان می‌دهد که خوزستان یک معدن با ارزشمندی با عیار بسیار بالا است که باید به آن پرداخته و توجه شود. کاری بسیار ارزشمند است اگر این کمیته پشتیبانی را با همکاری یکدیگر تشکیل دهیم و بتوانیم در هر شهرستان، یادواره شهدای معلم را برگزار کنیم. ما انتظار داریم این یادواره‌ها برگزار شوند اما نباید تصور شود سپاه به تنهایی می‌تواند زیر بار تمام فشارهای کنگره شهدای معلم آموزش و پروش برآید و باید در این زمینه همکاری شود.
همچنین سیدخلف موسوی٬ شهردار اهواز در این نشست اظهار کرد: کنگره شهدای معلم آموزش و پرورش، فرصت بسیار خوبی است و شایسته است که شخصیت‌های برجسته آموزش و پرورش خوزستان نیز در آن معرفی شوند و از این فرصت معنوی به شکلی متفاوت با کنگره‌های قبلی استفاده شود.
وی افزود: اتفاقاتی که در حوزه آموزش و پرورش خوزستان در دوران دفاع مقدس افتاد باید تا زمان این کنگره مستند شوند٬ چرا که خوزستان حتی در معرفی شهدای خود نیز مظلوم مانده است.
شهردار اهواز ادامه داد: این کنگره باید به گونه‌ای برگزار شود که در شان فرهنگیان استان ما باشد. همانطور که پیش از این نیز کنگره‌ای برای 23 هزار شهید خوزستان برگزار شد که مسوولیت آن را آیت‌الله شفیعی بر عهده داشتند و برای آن، وقت زیادی جهت مستندسازی اتفاقات و رویدادهای دوران دفاع مقدس گذاشته شد.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.