خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۷
کد خبر : 38519
Share

نورایی: نزدیکی مردم اهواز به خطوط نفت یک تهدید بالقوه است

استاد دانشگاه تهران گفت: نزدیکی بیش از حد جمعیت و مردم اهواز به خطوط انتقال نفت یک تهدید بالقوه است که باید مدیریت شود.

استاد دانشگاه تهران گفت: نزدیکی بیش از حد جمعیت و مردم اهواز به خطوط انتقال نفت یک تهدید بالقوه است که باید مدیریت شود.
فرشاد نورایی در کارگاه تخصصی آموزشی پیشگیری و مدیریت حریق در سالن امام رضا (ع) شهرک نفت اهواز در ارتباط با حوادث و بحران های صنایع شیمیایی اظهار کرد: نشت دو کیلوگرم از یک ماده سمی در ایتالیا، باعث آوارگی ۷۰۰ نفر و تلف شدن هزاران دام و همچنین پخش ۴۰ تن از یک ماده سمی در بوپال هند نیز باعث اشتباه در عملیات تعمیراتی و نقض تجهیزات شد.
وی افزود: یک مخزن به تنهایی در پتروشیمی بوعلی آتش گرفته و بحرانی شاید در سطح ملی ایجاد کرد. در آن حادثه یک گیربکس ناقص به لحاظ فنی باعث ایجاد یک بحران ملی شده بود و در شأن صنعت نفت با قدمت بیش از ۱۰۰ سال نیست.
استاد دانشگاه تهران با اشاره به یک تهدید بالقوه در اهواز با توجه به نزدیکی خطوط انتقال نفت به جمعیت و مردم تصریح کرد: خوزستان یک استان خاص و در بالادستی و پائین دستی نفت، پتروشیمی و همچنین خطوط لوله در برخی مناطق آن چنان به جمعیت نزدیک هستیم که باورکردنی نیست.
نورایی با اشاره به دارایی ها، انسان، اعتبار و محیط زیست به عنوان محلی برای آسیب در صنعت پتروشیمی گفت: پیچیدگی به لحاظ علت، فرآیند و آثار، گستردگی جغرافیایی از لحاظ مکان، زمان و پراکندگی و تنوع از لحاظ فنی، ایجاد و زمان از جمله دشواری مهار حوادث صنعت پتروشیمی است.
وی با بیان اینکه صنعت و جامعه مهندسی باید درگیر و همکاری خوبی با مقامات استانی و مسئولان بحران داشته باشند، یادآور شد: ایجاد جو همکاری سازنده با صنعت و جامعه مهندسی، تشویق حرکت های سازماندهی پیشگیرانه درونزا، آگاهی بخشی به ذینفعان و اطلاع رسانی مسئولانه، کمک به ایجاد زیرساخت های قانونی شفاف و حرفه ای (متأسفانه در کشور ما هیچ سازمانی متولی قانونگذاری برای ضبط و ربط ایمنی حرکت در نفت و به ویژه پتروشیمی نیست) و تقویت هماهنگی برای مهار بحران و کاهش خسارات از جمله پیشنهادات است.
این کارگاه با هدف آموزش و اطلاع رسانی، پیشگیری به موقع، اقدام و مقابله سریع، همکاری در اطفاء و جبران آسیب ها و خسارت ها برگزار شد.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.