خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۷
کد خبر : 38488
Share

گروه جهادی بسیج دانشجویی دانشگاه شهید چمران موفق‌ترین گروه جهادی خوزستان شناخته شد

گروه جهادی بسیج دانشجویی دانشگاه شهیدچمران اهواز بر اساس ارزیابی در وضعیت و عملکرد سال ۹۵ موفق به کسب عنوان موفق‌ترین گروه جهادی سپاه ولیعصر(عج) استان خوزستان در جشنواره استانی مالک اشتر سپاه ولیعصر(عج) شد.

گروه جهادی بسیج دانشجویی دانشگاه شهیدچمران اهواز بر اساس ارزیابی در وضعیت و عملکرد سال ۹۵ موفق به کسب عنوان موفق‌ترین گروه جهادی سپاه ولیعصر(عج) استان خوزستان در جشنواره استانی مالک اشتر سپاه ولیعصر(عج) شد.
مهدی طرفی٬ مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شهیدچمران اهواز با اعلام این خبر اظهار کرد: این گروه جهادی در حال پیگیری یک برنامه منسجم است و یک هیات اندیشه‌ورز دارد که درباره برنامه‌ها فکر و بحث و برنامه‌ها را بررسی می‌کند. ما تک‌تک مناطق محروم را رصد کرده و خانواده‌هایی که واقعا محروم هستند را با هماهنگی مسئولان اداری آن شهرستان شناسایی می‌کنیم.
وی با بیان اینکه فعالیت‌ها در دو حیطه فرهنگی و عمرانی انجام می‌شوند افزود: در گروه‌های جهادی اعزامی، برخی درگیر کارهای عمرانی و برخی درگیر کارهای فرهنگی مانند برگزاری یادواره‌ی شهدا و کلاس‌های آموزشی درسی٬ دینی و مذهبی برای مردم مناطق محروم می‌شوند. علاوه بر آن با ائمه شهرستان ارتباطاتی برقرار شده و سعی می‌شود که گروه‌های جهادی در زمینه فرهنگ‌سازی عمومی در سطح شهرستان نیز کمک‌کننده باشند.
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شهیدچمران اهواز با اشاره به کسب عنوان موفق‌ترین گروه جهادی استان گفت: این اتفاق اخلاص جهادگران ما را نشان می‌دهد چراکه دانشجویان در شرایط سختی کار می‌کردند و برخی از این افراد با اینکه خود از لحاظ مالی در مضیقه بودند، با اخلاص در این گروه‌ها به فعالیت می‌پرداختند.
طرفی ادامه داد: گروه جهادی ما سال‌گذشته در روستای تیقن حضور پیدا کرده و اولین یادواره شهدای آن روستا را برگزار کرد. همچنین جهادگرانی که در پیاده‌روی روز اربعین حضور داشتند در مناطق محروم عراق مستقر شدند و برای خانواده‌های محروم و کم‌بضاعت کار عمرانی انجام دادند.
وی افزود: گروه‌های جهادی که به مناطق اروندکنار اعزام شدند نیز٬ روستاهای محروم را شناسایی کردند و خانواده‌های نیازمند را تحت پوشش قرار دادند. گروه‌های جهادی ما به طور مداوم با مناطق محروم در ارتباط بودند و همواره سعی می‌شد مشکلاتی که در این مناطق به وجود می‌آید با اعزام گروه‌های چندنفره برطرف شود. یعنی کار هیچ‌گاه به این شکل نبود که پس از اعزام و بازگشت گروه‌ها متوقف شود.
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شهیدچمران اهواز خاطرنشان کرد: ما دو اعزام متمرکز و منسجم داریم که یکی اواخر هر سال در اسفندماه و دیگری شهریورماه صورت می‌گیرد که در هر کدام از اعزام‌ها حدود ۷۰ تا ۸۰ دانشجو در مناطق مستقر شده و به فعالیت جهادی می‌پردازند. اما چون ارتباط در طول سال با مناطق محروم وجود دارد٬ بسته به نیاز مردم منطقه هر دو هفته یا ماهانه گروه‌هایی به تعداد کمتر به مناطق اعزام می‌شوند.
طرفی ادامه داد: ما در یک سال اخیر بیش از ۱۳۰ دانشجو را به اردو‌های جهادی اعزام کردیم و حضور آن‌ها مستمر بوده است؛ این افراد همه از دانشجویان دانشگاه شهید چمران بوده و الزاما عضو بسیج نیستند؛ یعنی محدودیتی از این لحاظ وجود ندارد و ثبت‌نام از بین تمام دانشجویان انجام می‌شود.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.