خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۴
کد خبر : 38486
Share

شیروانی: شهرداری قدم موثری برای ورزش استان برنداشته است

رییس هیات ورزش‌های جانبازان و معلولان خوزستان گفت: در کنار نقاط قوت استان، نقاط ضعفی هم وجود دارد که یکی از نقاط ضعف در بحث دستگاه‌های اجرایی، مربوط به شهرداری است که در کل برای ورزش خوزستان قدم موثری در هیچ کدام از شهرها برنداشته است.

رییس هیات ورزش‌های جانبازان و معلولان خوزستان گفت: در کنار نقاط قوت استان، نقاط ضعفی هم وجود دارد که یکی از نقاط ضعف در بحث دستگاه‌های اجرایی، مربوط به شهرداری است که در کل برای ورزش خوزستان قدم موثری در هیچ کدام از شهرها برنداشته است.
مهرداد شیروانی در مجمع سالانه هیات‌های ورزش‌های جانبازان و معلولان استان اظهارکرد: از پاراالمپیک آتلانتا تا ریو، ورزشکاران خوزستانی موفق به کسب 19 مدال که شامل 6 طلا، 2 نقره و 11 برنز است، شده‌اند و امیدوارم با تداوم فعالیت‌ها، حضور مؤثری در پارالمپیک 2020 ترکیه نیز داشته باشیم.
وی عنوان کرد: علاوه بر اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان، سازمان آب و برق و شرکت‌های ملی‌حفاری، پالایش نفت آبادان و مناطق نفت‌خیز جنوب، کمک‌هایی به ما داشته‌اند که نمی‌توان به سادگی از آن‌ها گذشت و این حمایت‌ها باعث شده است که در سال 95 به 43 مدال در بخش آقایان و 16 مدال در بخش بانوان و همچنین شش مقام تیمی آقایان و سه مدال تیمی بانوان دست پیدا کنیم. همچنین 17 ورزشکار در اردوهای مختلف تیم‌های ملی داشتیم.
رییس هیات ورزش‌های جانبازان و معلولان خوزستان گفت: هیات استان و هیات‌های مشابه، کارشان فراتر از یک هیات ورزشی است و در بخش‌های مختلف، فعالیت‌های خاص خودشان را دارند. ما 247 نفر را در کارگاه‌های آموزشی داشتیم و موفق شدیم از سوی فدراسیون رتبه عالی این بخش را به دست آوریم. همچنین در بخش همگانی که خود فدراسیون نیز دو سه سالی است فعالیت مستمری داشته، سه هزار و 24 برنامه داشتیم، در حالی‌که دو هزار و 800 برنامه مدنظر بود که توانستیم فراتر از آن کار کنیم.
وی ادامه داد: در بخش فرهنگی نیز 16 برنامه برگزار کردیم که در سال 96 قطعا بیشتر خواهد شد. همچنین در سال 95 با 763 امتیاز رتبه دوم را در بین هیات‌های استانی به دست آوردیم و قصد داریم در سال آینده به امتیاز 800 برسیم.
شیروانی بیان کرد: ما نمی‌توانستیم میزبان مسابقات کشوری باشیم ولی با مساعدت مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان، مدتی پیش میزبان مسابقات فوتبال هفت نفره بودیم و امیدوارم در شش ماهه دوم سال نیز، میزبانی‌های بیشتری را داشته باشیم.
وی با بیان این‌که کارهای زیربنایی و پشتوانه‌سازی از مهمترین برنامه‌های هیات‌ ورزش‌های جانبازان و معلولان خوزستان محسوب می‌شود، گفت: ما نزدیک به 80 نفر را به عنوان استعداد شناسایی کردیم ولی به خاطر مشکلات مالی، آن‌چه را که پیش‌بینی کرده بودیم، محقق نشد ولی در ادامه امیدواریم بتوانیم تعدادی را تحت پوشش قرار دهیم. در حال حاضر نیز 8، 9 ورزشکار مستعد را برای پاراآسیایی جوانان در رشته‌های مختلف مدنظر داریم.
رییس هیات ورزش‌های جانبازان و معلولان خوزستان افزود: در کنار نقاط قوتی که در استان است، نقاط ضعفی هم وجود دارد که یکی از نقاط ضعف در بحث دستگاه‌های اجرایی، مربوط به شهرداری است که در کل برای ورزش خوزستان قدم موثری در هیچ کدام از شهرها برنداشته است که با توجه به تغییرات در شورای شهر انتظار داریم که اقدامات مؤثری برای ما انجام دهند.
وی در ادامه با اشاره به رقابت‌های پاراآسیایی 2018 نیز عنوان کرد: چشم‌انداز ما برای این رقابت‌ها، حضور 26 ورزشکار است که پیش‌بینی ما کسب 9 طلا، 5 نقره و 3 برنز است که برای محقق شدن این مهم، هزینه‌هایی مورد نیاز است و انتظار داریم مسوولان استان در این زمینه همکاری لازم را با ما داشته باشند.
شیروانی افزود: هدفگذاری ما برای پارالمپیک 2020 است و ورزشکاران را هم رصد کرده‌ایم و برنامه‌ریزی‌های لازم نیز صورت گرفته است. به طور مثال از الان رکوردها و برنامه‌های جواد حردانی را مدنظر داریم و حتی وقتی مشاهده کردیم که علیرضا قلعه‌ناصری با افت مواجه شده است، علت را از او و مربی‌اش جویا شدیم. ما در پارالمپیک بعدی به دنبال ارتقا کمی و کیفی هستیم.
وی عنوان کرد: بودجه ما متناسب با سطح بودجه‌های جاری‌مان نیست و آقای حیدری نیز این موضوع را درک کرده است. تکمیل فاز یک مجموعه ورزشی کوی طلاب در کوتاه مدت نیز می‌تواند به ما کمک کند. همچنین نوید خوب مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان به ما این بود که مجموعه ورزشی کوی طلاب در دهه فجر یا تا پایان سال افتتاح خواهد شد که اگر به این صورت شود، 80 درصد از مشکلات ما حل می‌شود و می‌توانیم تعداد شهرستان‌های فعال را از 13 هیات به 20 هیات برسانیم، ضمن این‌که زمینه اشتغال برخی ملی‌پوشان را هم فراهم می‌کنیم.
در پایان این مجمع، گزارش مالی و عملکردی سال 95 و همچنین تقویم ورزشی سال 96 هیات ورزش‌های جانبازان و معلولان خوزستان ارائه شد.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.