خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۰
کد خبر : 38473
Share

قاسمی نژاد: ۲۵۰۰ کمباین مهاجر به استان خوزستان وارد شد

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان از ورود بیش از دو هزار و ۵۰۰ دستگاه کمباین مهاجر به این استان خبر داد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان از ورود بیش از دو هزار و ۵۰۰ دستگاه کمباین مهاجر به این استان خبر داد.
محمد قاسمی نژاد اظهار کرد: به منظور انجام عملیات برداشت محصولات کشاورزی در سال زراعی ۹۶ – ۹۵،  افزون بر دو هزار و ۵۱۱ دستگاه کمباین مهاجر از نیمه فروردین ماه سال جاری تا نیمه خرداد ماه وارد استان شدند.
وی افزود: این میزان نسبت به سال گذشته که حدود دو هزار و ۵۹۶ دستگاه بوده سه درصد کاهش داشته است  و علت این کاهش، ورود کمباین های مدرن با سرعت و عرض کار بالا بوده است که با وجود چنین ماشین آلات پیشرفته ای عملا نیاز به کمباین های بیشتر وجود ندارد.
قاسمی نژاد عنوان کرد: ۴۸۴ دستگاه کمباین  بومی نیز در عملیات برداشت مشارکت داشته اند که نسبت به سال گذشته پنج درصد افزایش داشته است که این افزایش به دلیل خرید کمباین بومی از سوی کشاورزان خوزستان از محل خط اعتباری مکانیزاسیون بوده است.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با اشاره به نقش مثبت ورود کمباین های مدرن و نوین به عرصه برداشت، اظهار کرد: از سال ۹۱ تاکنون میزان ضایعات ماشین برداشت برای گندم از ۶.۵ به ۳.۸ و برای کلزا از ۷.۵ به ۵ درصد کاهش یافته است.
قاسمی نژاد افزود: به منظور کنترل عملیات برداشت و انجام معاینه فنی دو شرکت در شمال و جنوب استان مستقر شده و با به کارگیری ۳۱ نفر از کارشناسان آموزش دیده مکانیزاسیون،کار بازدید کمباین های فاقد معاینه فنی صورت گرفته که در پایان  یک هزار و ۱۵۸ بر چسب معاینه فنی برای کمباین بومی و مهاجر صادر شد.
وی گفت: همچنین در راستای نظارت بر عملیات برداشت و ارائه توصیه های فنی به کشاورزان ،مدیریت جهادکشاورزی شهرستانها با هماهنگی این معاونت ۱۳۵ اکیپ شامل ۴۹۳ نفر کارشناس در سال زراعی جاری با مراجعه به مزارع و انجام کیل گیری نسبت به کنترل انجام دقیق اصول فنی برداشت اقدام کرده اند.
قاسمی نژاد در پایان با اشاره به کمبودهای موجود از جمله عدم تخصیص اعتبارات خاص مکانیزاسیون و کمبود خودرو اظهار کرد: در صورت تأمین اعتبار لازم به به بخش مکانیزاسیون، شاهد افزایش کمی و کیفی تولید محصولات کشاورزی و ارتقای مکانیزاسیون استان خواهیم بود.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.