خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۸
کد خبر : 38400
Share

از انجمن کاریکاتور گوزن زرد خوزستان چه خبر؟

یک کاریکاتوریست گفت: شاید نبود لطف مسؤولان هنری آن دوران استان خوزستان سبب شد که گروه هنرمندان "انجمن کاریکاتور گوزن زرد خوزستان" پس از سال 85 دیگر مکان ثابتی برای تجمعات هنری و حضور گسترده نمایشگاهی و مکانی برای برگزاری نمایشگاه نداشته باشند.

یک کاریکاتوریست گفت: شاید نبود لطف مسؤولان هنری آن دوران استان خوزستان سبب شد که گروه هنرمندان "انجمن کاریکاتور گوزن زرد خوزستان" پس از سال 85 دیگر مکان ثابتی برای تجمعات هنری و حضور گسترده نمایشگاهی و مکانی برای برگزاری نمایشگاه نداشته باشند.
محمد عدیلی‌پور خاطرنشان کرد: انحلال انجمن و پایان فعالیت گروهی گوزن‌های زرد آخرین پرده بود اما اعضای اصلی همچنان به فعالیت خود به صورت فردی ادامه می‌دهند و هنوز هم پرچمدار هنر اهواز هستند؛ چه در اهواز یا ایران و یا چه خارج از آن باشند.
وی تاکید کرد: تنها یک مسیر مسدود شده است وگرنه گوزن‌های زرد هنوز در مسیر خود پیش می‌روند و موفق‌تر از دیروز هستند. مسیر مسدود شده مسیر آموزش، پرورش و معرفی هنرمندان جدید است که متاسفانه دیگر اتفاق نیفتاد و ساکن شد.
این کاریکارتوریست با اشاره به این که انجمن کاریکاتور گوزن زرد در بهمن سال 1377 به همت مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان (دکتر خسرو نشان) به عنوان اولین انجمن رسمی زیر نظر وزارت ارشاد در اهواز تاسیس و همزمان با تاسیس آن نمایشگاهی از آثار هنرمندان برپا شد یادآوری کرد: نام انجمن بر اساس نام گونه‌ای گوزن نادر که منحصرا در دشت های خوزستان و کانادا می‌زیسته و در حال انقراض است انتخاب شده بود.
عدیلی‌پور افزود: این انجمن که در ابتدا با متوسط رده سنی 16 تا 22 سال شروع به کار کرده بود نمایشگاه‌های تخصصی کاریکاتور متعددی از سال 76 تا 83 در اهواز، شیراز، همدان، تبریز و... برگزار کرد. اعضای این گروه به صورت فردی هر کدام بالای 150 جایزه داخلی و بین‌المللی کاریکاتور کسب کردند که به جد می‌توان گفت در زمان خود پس از تهران فعال‌ترین مجموعه کارتونیست‌های کشور بودند.
او ادامه داد: اعضای مجموعه گوزن زرد به استثنای پنج یا شش نفر مابقی هنوز هم در عرصه هنر به عناوین مختلف از جمله کارتونیست، طراح گرافیک، معمار، نقاش، عکاس، تصویرگر، مجسمه‌ساز و... فعالیت حرفه‌ای و بین‌المللی دارند و تنها درآمدشان از دنیای هنر است.
این هنرمند از سید فرزاد موسوی، رضا عدیلی‌پور ،محمد عدیلی‌پور، روح‌الله محمدی، امین روشن‌پور، محمدامین آقایی، فرشاد آل‌خمیس، رهام رئوفی، علی آقایی، رزا خسروتاج، آزاده شفیعی، دامون طهماسبی، امین منتظری، شاهرخ حیدری، رضا کاظمی، امیر عباباف و آرش نوچیان به عنوان اعضای انجمن کاریکاتور گوزن زرد خوزستان نام برد و در پایان نسبت به رویکرد و نگاه حرفه‌ای‌تر مسؤولان هنری استان خوزستان ابراز امیدواری کرد.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.