خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۳ تیر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۲
کد خبر : 37636
Share

مسابقه بین المللی شعر امیر البیان به کار خود پایان داد

مسابقه بین المللی شعر عربی «امیر البیان» با شناخت برترین ها به کار خود در خرمشهر پایان داد.

مسابقه بین المللی شعر عربی «امیر البیان» با شناخت برترین ها به کار خود در خرمشهر پایان داد.
مسابقه بین المللی شعر که با حضور شاعران عرب ایرانی و چند کشور در حسینیه عدنانی های خرمشهر از ابتدای ماه رمضان آغاز شده بود، سحرگاه امروز با معرفی برترین ها در دو سبک شعر فصیح و شعبی به کار خود پایان داد.
دبیر اجرایی مسابقه بین الملی امیر البیان در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: آثار بسیاری به دبیرخانه برگزاری مسابقه ارسال شد که پس از بازبینی ۶۴ نفر از کشورهای ایران، عراق، لبنان، سوریه، یمن و عمان به مسابقات راه یافتند.
عبدالرضا یرخ افزود: شرکت کنندگان در ۱۶ گروه چهار نفره و با پشت سر گذاشتن چهار مرحله اول، دوم، نیمه نهایی و نهایی با هم به رقابت پرداختند که در مرحله نهایی و پس از داوری های انجام شده با احتساب امتیازات کسب شده، «عماد غراوی» شاعر اهوازی و «اسیل السقلاوی» شاعر زن لبنانی به عنوان امیر بیان انتخاب شدند.
وی در ادامه بیان کرد: این مسابقه سال دومی  است که با همت سید محمد علی غریفی(عدنانی) در خرمشهر برگزار می شود که امسال و با توجه به وجود زمینه های بسیار در میان جوانان و نوجوانان خرمشهری و با هدف ارتقای سطح و آشنا ساختن آنها با شاعران دیگر کشور و فرهنگ سازی در جهت حفظ هنر بومی به صورت بین المللی برگزار شد.
یرخ ادامه داد: این مسابقه از اول ماه رمضان به صورت روزانه از دو شبکه ماهواره ای جهان تشییع «احد» کویت و «الاهواز» به صورت مستقیم پخش می شد و با اقبال ۹۵ درصد ی مواجه شد.
وی به داوری این مسابقه بین المللی نیز اشاره کرد و گفت: در این دور از مسابقات عباس طائی، محمد جواد غانمی از ایران، سید جواد حطاب از عراق و ایهام حماده از لبنان در سبک شعر فصیح به داوری پرداختند و محمد شویکی و راضی فیصلی از ایران و احمد ماضی از عراق داوران بخش شعر شعبی بودند.
دبیر اجرایی مسابقه بین الملی امیر البیان همچنین مشارکت شرکت کنندگان از مذاهب مختلف در این مسابقه را هم یادآور شد و اظهار کرد: دراین مسابقه شرکت کنندگان مسیحی، سنی و شافعی هم حضور داشتند که با علاقه و از سر ارادت به امیر المومنین امام علی(ع) شعر می سرودند.
وی بر برگزاری این مسابقه به صورت کاملا خصوصی تاکید کرد و  از ادامه برگزاری این مسابقه در رمضان های سال های آتی خبر داد و افزود: تلاش خواهد شد این مسابقه در سال های آینده از نظر کمی و کیفی  بهتر شود و با بررسی مشکلات و کاستی های این دور از مسابقه در صدد رفع آنها در سال های آینده برآییم.
حضور جرج قرداحی مجری لبنانی شبکه های عربی و برنامه هایی همچون «من سیربح المیلیون» به عنوان مجری از موضوعاتی بود که در برگزاری مسابقه بین المللی شعر بیان در خرمشهر بازتاب وسیعی داشت.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.