خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۳ تیر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۰
کد خبر : 37622
Share

زراسوندی:6 شهریورماه، آخرین مهلت ثبت‌نام جوایز تحصیلی امسال

رئیس بنیاد نخبگان خوزستان با اشاره به آغاز ثبت‌نام برای دریافت جوایز تحصیلی سال 97 - 1396، گفت: دانشجویان مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان تا ششم شهریورماه می‌توانند برای بررسی پرونده خود در سامانه ثریا ثبت‌نام کنند.

رئیس بنیاد نخبگان خوزستان با اشاره به آغاز ثبت‌نام برای دریافت جوایز تحصیلی سال 97 - 1396، گفت: دانشجویان مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان تا ششم شهریورماه می‌توانند برای بررسی پرونده خود در سامانه ثریا ثبت‌نام کنند.
دکتر علیرضا زراسوندی با اعلام این خبر اظهار کرد: اهدای جایزه تحصیلی به دانشجویان مستعد و نخبه استان خوزستان بعد از طرح شهاب از مهم‌ترین برنامه‌های بنیاد نخبگان است و بیش از ۵۰ درصد اعتبار جاری بنیاد در حوزه تسهیلات برای جوایز تحصیلی اختصاص یافته است.
وی با اشاره به اینکه جوایز تحصیلی به دانشجویان مستعد در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری تعلق می‌گیرد، گفت: با توجه به پتانسیل‌های دانشگاه‌های استان امسال سهمیه ۵۰ نفری برای ما لحاظ شده است که در مقاطع ارشد و دکتری این سهمیه تکمیل می‌شود، ولی در مقطع کارشناسی چون اکثر رتبه‌های خوب دانشجویی از استان خارج می‌شوند برای گرفتن این جایزه‌ها درمقطع کارشناسی مشکل داریم. دراین راستا با مساعدت بنیاد ملی، کمی سطح نمرات را پایین‌تر آوردیم تا بتوانیم در مقطع کارشناسی نیز سهمیه‌ای به استان اختصاص دهیم.
رئیس بنیاد نخبگان خوزستان تصریح کرد: برای دانشجویان تازه‌‌ورود هم ثبت‌نام در خصوص جوایز تحصیلی در نظر گرفته شده است که اطلاع‌رسانی خواهد شد و امیدواریم بتوانیم امسال سهمیه را دریافت کنیم، اما برای فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها تسهیلات دیگری وجود دارد که شامل جایزه پسادکتری شهید چمران، جایزه شهید احدی، جایزه شهید آشتیانی، جذب در مؤسسات و استفاد از تسهیلات نظام وظیفه است که پس از امتیازدهی توسط شورای علمی بنیاد نخبگان کشور، اسامی آن‌ها اعلام می‌شود.
زراسوندی به برنامه‌های بنیاد نخبگان خوزستان در فصل تابستان هم اشاره کرد وگفت: مهم‌ترین برنامه ما با توجه به شرایط اقلیمی استان، بررسی پرونده‌های جوایز تحصیلی است که انتظار تعداد زیاد ثبت‌نام کنندگان را باتوجه به اطلاع رسانی به‌موقع و همکاری دانشگاه‌ها داریم.
وی توضیح داد: بر اساس آیین‌نامه «اعطای جایزه‌های تحصیلی به دانشجویان صاحب استعداد برتر» تسهیلات ویژه‌ای در قالب چهار جایزه آموزش، پژوهش، فناوری و فرهنگ شامل موارد متعددی از قبیل راتبه دانشجویی، اعتبار آموزش‌یاری، اعتبار پژوهش‌یاری، اعتبار فن‌یاری، اعتبار توان‌مندی آموزشی، اعتبار ارتباطات علمی، اعتبار توان‌مندی کارآفرینی و ... به دانشجویان صاحب استعداد برتر دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشور اعطا می‌شود.
رئیس بنیاد نخبگان خوزستان افزود: بررسی پرونده دانشجویان منوط به ثبت کامل اطلاعات متقاضی در سامانه اطلاعاتی بنیاد ملی نخبگان ( soraya.bmn.ir ) و سپس انتخاب گزینه «شروع فرآیند» در فرآیند «درخواست بررسی پرونده برای جایزه‌های تحصیلی» در بخش «درخواست‌ها» ی سامانه است. همچنین شراط بهره‌مندی از این تسهیلات در این سامانه درج شده است.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.