خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۵
کد خبر : 37546
Share
دادستان اهواز:

سهامداران موسسه آرمان ممنوع الخروج هستند/دستگیری ۱۱ مدیر شهرداری

دادستان اهواز گفت: به علت حجم بالای سپرده گذاران موسسه آرمان در خوزستان، سهامداران این موسسه را ممنوع الخروج کرده ایم.عباس حسینی پویا اظهار کرد: در آستانه هفته قوه قضائیه هستیم که با ایام تعطیلات عید فطر مصادف شده ولی ما برنامه ها رو چند روز جلوتر شروع کرده ایم.وی با گرامیداشت

دادستان اهواز گفت: به علت حجم بالای سپرده گذاران موسسه آرمان در خوزستان، سهامداران این موسسه را ممنوع الخروج کرده ایم.
عباس حسینی پویا اظهار کرد: در آستانه هفته قوه قضائیه هستیم که با ایام تعطیلات عید فطر مصادف شده ولی ما برنامه ها رو چند روز جلوتر شروع کرده ایم.
وی با گرامیداشت یاد شهید آیت الله بهشتی که از وی به عنوان معمار دستگاه قضائی یاد می شود، افزود: از لحاظ تولید و ارسال خبر برای دفتر معاون اول قوه قضائیه رتبه ششم کشور را داریم که رتبه نسبتا خوبی است.
نزدیک به ۳۰۰ عنوان وظیفه برای دادستان تعریف شده که با این وجود در دستگاه قضا و شاید سایر دستگاه ها کسی به اندازه دادستان مشغله کاری نداشته باشد.
حسینی پویا عنوان کرد: دادستان ارشد وظایف سنگینی را برعهده دارد و عمده ترین آن بحث مطالبه گری برای عامه مردم باشد. برای احقاق مطالبه عامه مردم یک کمیته تشکیل می دهیم که یک نفر از معاونان خود را برای رصد مطابات مردم تعیین کردیم.
۱۷ کشته در درگیری های پتک
داستان اهواز در خصوص درگیری در روستان پتک باغملک که به شهرستان رامهرمز هم کشیده شد و حتی به استان های همجوار نیز رسید، اظهار کرد: اختلاف این دو طایفه ریشه دار بوده و در برهه ای از زمان برای یک مسئله سرباز کرده و تاکنون ۱۷ نفر کشته شده و یک نفر هم از مجروحان تا چند روز قبل در کما بود.
حسینی پویا ادامه داد: با توجه به عمق حادثه، واقعا مسئولان امنیتی ـ سیاسی تلاش زیادی برای کنترل اوضاع داشته و موفقیت هایی را کسب کردند. مسئولان امنیتی دو راه را پیش رو داشتند و با انتخاب هر دو راه به نوعی به موازات همدیگر پیش رفتند که یکی از آنها وساطت بزرگان و کدخدامنشی و دیگری برخورد قاطع بود. دستگاه قضائی به علت وظیفه خود، هر دو راه را انجام داد. ما هم نهاد تحکمی مثل دادستانی و دادگاه داریم و برای تعدادی از افراد حبس، تبعید و حتی قصاص صادر کردیم. در نهایت برخی افراد دستگیر و حکم آنها اجرا شده است.
صدور حکم برای ۱۶۰ نفر
وی با اشاره به اینکه در یکی از فقره ها برای حدود ۱۶۰ نفر از افراد خاطی صدور حکم انجام شده است، گفت: تعدادی از افراد هم متواری هستند که پیگیر دستگیری آنها از طریق نیروهای امنیتی ـ انتظامی هستیم. به موازات این احکام تعدادی از گروه ها را در استان های همجوار، اهواز، باغملک و رامهرمز برای ورود به ماجرا از ما اجازه داشتند تا بین آنها مصالحه ایجاد کنند. به خاطر حسن نیت مسئولان و به احترام افراد عضو گروه های مصالحه، فرصت های لازم را به این گروه ها دادیم ولی متأسفانه راه به جایی نبرد. با توجه به اینکه علاوه بر زحمت انداختن خود، باعث از بین رفتن امنیت منطقه و رعب و وحشت مردم شده که بنا داریم تا با خاطیان برخورد قاطع کنیم. قطعا با خاطیان برخورد قاطعی داشته و از این به بعد هم خواهیم داشت.
پیگیر جدی مرگ کودک ۳ ساله
دادستان اهواز در ارتباط با مرگ علی بروایه کودک سه ساله در کانال فاضلاب کوی علوی اهواز نیز گفت: یک فاضلابی نزدیک خانواده همین حادثه دیده است که تکه ای از این بتن شکسته و کودک در آن سقوط و متأسفانه جان می دهد. یکی از مأموران را به محل اعزام و بررسی را انجام داد. تأکید اولیه ما پیدا کردن جسد برای کاهش آلام خانواده در وهله اول بود. به شهرداری و دستگاه های امدادرسانی تأکیدا گفتم حتی اینکه اجازه ندارند به خانه بروند تا جسد پیدا شود.
حسینی پویا عنوان کرد: در قسمت اول که کشف جسد بود پیدا و کارهای پزشکی قانونی آن هم انجام شد و در عین حال به شهرداری و آبفای شهری با احضار مدیران اخطار دادیم. هر کدام از این نهادها دیگری را مقصر دانستند ولی ما در بازدید اولیه که داشتیم برای خودمان محرز است که چه کسی مقصر هست اما برای مراحل آتی که به مشکل برنخوریم موضوع را به کارشناس حوادث ارجاع کردیم و طی روزهای آتی به محض دریافت نظر کارشناسی آن وقت مقصر را به دادسرا احضار و برخوردی جدی با وی خواهیم داشت.
وی افزود: ضمن حضور در خانه کودک برای عرض تسلیت و همدردی، به خانواده اطمینان خاطر دادیم که این موضوع را در اسرع وقت پیگیر و بدون اقماض با آنها برخورد می کنیم. برای جلوگیری از تکرار چنین حوادثی سریع شروع به اصلاح این شبکه فاضلاب کردیم. خیلی متأسف از این حادثه هستیم و با جدیت این موضوع را پیگیری می کنیم.
حسینی پویا تصریح کرد: با حضور شهرداری و نهادهای خدمات رسان امروز ساعت ۱۴ جلسه ای داشته و ضمن مطالبه گری حقوق مردم، تذکرات خود را ابلاغ می کنیم. در عین حال از آنها می خواهیم تا نواقص موجود در شهر را به آنها اعلام می کنیم تا به صورت ضرب الاجلی اقدام به اصلاح کنند.
با متخلفان انتخابات شورای شهر برخورد می شود
دادستان اهواز همچنین در ارتباط با نتیجه انتخابات شورای شهر اهواز گفت: قطعا اگر از سوی مراجع نظارتی شورای شهر تائید شود ما نیز آن را تائید می کنیم. طبق آخرین خبری که از فرماندار گرفتم بر اساس هیئت نظارت استانی مصوب شده تا حدود ۸۰ صندوق بازشماری شود که ۱۵ صندوق شمارش شده و باز هم ادامه دارد که با توجه به تعداد بالای کاندیداها، تمام تلاش به کار گرفته می شود که با دقت تعرفه ها شمارش شود. در حین بازشماری صندوق اگر به مواردی از تخلف برخوردید باید اسامی متخلفان و صندوق ها را به ما معرفی کنید. در دستگاه قضائی طبق جلسه ای که با معاونت پیشگیری از جرم در حوزه انتخابات داشتیم قطعا با خاطیان به شدت برخورد می کنیم.
حسینی پویا گفت: در شهر اهواز، برای بار اولی است که این اتفاقات رخ می دهد و برای همین برخورد لازم را انجام می دهیم تا دیگر تکرار نشود. اصلا زیبنده شهر اهواز نیست که اینطور اعلام نتایج زمانبر باشد. چند بار به فرماندار تأکید کردم که به محض بازشماری صندوق ها کل موارد تخلف را به ما اعلام کنند تا با هر گونه تخلف و جرمی در این حوزه برخورد شود که در دوره های آتی چنین مشکلی نداشته باشیم.
سهامداران آرمان ممنوع الخروج هستند
وی در خصوص مؤسسه آرمان گفت: مشکل این مؤسسه سراسری و کشوری است ولی حجم سرمایه گذاری در این استان حدود دو  هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان هست و با توجه به اینکه بیشترین سرمایه گذاری در خوزستان بوده قاعدتا آسیب بیشتری هم خورده ایم. به این موضوع به صورت جدی ورود کرده و اصلا ساکت ننشسته ایم؛ از مسئول شعبه جنوب غرب سئوال پرسیدیم و یکی از استان هایی که سریع ورود پیدا کرد استان خوزستان بود.
حسینی پویا بیان کرد: سپرده گذاران نگرانی هایی برای خروج سهامداران داشتند؛ بنابراین با وجود اینکه هنوز شکایت کتبی به دست ما نرسیده بود به دلیل وخامت موضوع و حجم سرمایه گذاری تمام سهامداران عمده را ممنوع الخروج کردیم. با این وجود حتی خود سهامداران اعلام کردند که ما هستیم ولی ما احتیاط داشته و آنها را ممنوع الخروج کردیم.
۱۱ مدیر شهرداری دستگیر شد/ همه با قرار وثیقه آزاد هستند
دادستان اهواز در خصوص ماجرای پرحاشیه دستگیری مدیران شهرداری در سال گذشته گفت: مجتمع قضائی باهنر در واقع مجتمع جرائم قضائی هم هست. از ابتدا حدود ۱۱ نفر در ارتباط با اتهاماتی مثل ارتشاع، اختلاص، تبانی در انجام معاملات دولتی، تبعیض در معاملات و استفاده از امکانات دولتی بود.
حسینی پویا با اشاره به اینکه برخی افراد دستگیر شده در حال حاضر ممنوع الخروج هستند، یادآورد شد: این افراد همه با قرار وثیقه آزاد هستند و تعدادی دیگر را نیز به خاطر مطلع بودن احضار و از آنها سئوالاتی داشتیم. در ادامه پرونده در صورت لزوم افرادی که در مظان اتهام باشند را نیز احضار می کنیم.
وی در ارتباط با خوابگاه دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز بیان کرد: اعتراض دانشجویان حق آنها بود ولی یک مسئله داخلی است و با توجه به اختصاص اعتبارات باید آن را حل کرد. ولی یکی از اعتراضات این بود که یکی از مسئولان خوابگاه از خروج دانشجویان جلوگیری شد که این موضوع را پیگیری می کنیم و در صورت اینکه با قصد و غرض بوده باشد حتی حکم دستگیری را هم صادر می کنیم.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.