خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۱
کد خبر : 37543
Share

آتش سوزی در جنگل های دزفول

رئیس اداره حفاظت محیط زیست دزفول با تائید وقوع آتش سوزی در جنگل و بیشه اطراف این شهرستان گفت:از جمعه شب تاکنون 2 مورد آتش سوزی در منطقه زاویه دزفول رخ داده که مهار شده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست دزفول با تائید وقوع آتش سوزی در جنگل و بیشه اطراف این شهرستان گفت:از جمعه شب تاکنون 2 مورد آتش سوزی در منطقه زاویه دزفول رخ داده که مهار شده است.
فرهاد قلی نژاد افزود:شب گذشته یک مورد آتش سوزی گسترده در جنگل و بیشه ' زاویه ' واقع در 'زاویه عزیب 'رخ داد که این آتش سوزی با کمک نیروهای محیط زیست ،انجمن کوهنوردان ،انجمن آوان سبز و اهالی محل مهار شد.
وی افزود:احتمال داده می شود این آتش سوزی بر اثر سرایت آتش ناشی از آتش زدن کاه و کلش زمین های کشاورزی و یا بی احتیاطی دامداران در منطقه رخ داده باشد.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دزفول اضافه کرد:بر اثر این آتش سوزی بیش از پنج هکتار از جنگل و بیشه زار منطقه شامل درختان گز،کنار،جاز در آتش سوخت ضمن اینکه این آتش سوزی مرگ و میر پرندگان و آشیانه پرندگان را نیز در پی داشت .
قلی نژاد با بیان اینکه علت این آتش سوزی از سوی کارشناسان در دست بررسی است گفت:صبح روز شنبه نیز یک مورد آتش سوزی در محل آتش سوزی شب گذشته در بیشه زاویه عزیب دزفول اتفاق افتاد که با کمک 6 ماشین آتش نشانی دزفول و شهرهای تابعه مهار شد.
وی افزود:در این آتش سوزی محدود چندین راس درخت در آتش سوختند.
رئیس انجمن کوهنوردان دزفول نیز که در مهار این اتش سوزی مشارکت داشت به خبرنگار ایرنا گفت:در بیشه های زاویه دزفول امکان هیچ گونه ارتباطی فراهم نیست.
موسی محمدپور افزود:طبق ارزیابی صورت گرفته آتش سوزی صبح امروز عمدی و از سوی دامداران منطقه ایجاد شده است.
وی از دادستان دزفول خواست به عنوان مدعی العموم این موضوع را به صورت ویژه پیگیری کند.
اواسط خردادماه نیز 2 هکتار از بیشه زاویه عزیب دزفول در آتش سوخت.
بیشتر آتش سوزی ها در بیشه زارهای منطقه در سال های اخیر به علت سرایت آتش از کاه و کلش مزارع آتش زده شده از سوی کشاورزان بوده است.
جنگل های دز در منطقه بالارود و زاویه های دزفول با سه هزار و 500 هکتار وسعت آخرین بازمانده از جنگل های نیمه گرمسیری ایران می باشند.
اوایل خردادماه نیز بیش از 150 هکتار از جنگل و بیشه کرخه در شهرستان شوش در آتش سوخت.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.