خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۱
کد خبر : 37392
Share

رونمایی از فرصت های جدید سرمایه گذاری در صنعت برق هفت استان کشوراز جمله خوزستان

شرکت سهامی مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) به منظور جذب سرمایه گذار در احداث 325 مگاوات نیروگاه تولید پراکنده در هفت استان کشور از جمله خوزستان فراخوان داد.

شرکت سهامی مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) به منظور جذب سرمایه گذار در احداث 325 مگاوات نیروگاه تولید پراکنده در هفت استان کشور از جمله خوزستان فراخوان داد.
پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، گزارش داد: این فراخوان در راستای اجرای سیاست های اصل 44 قانون اساسی و افزایش مشارکت بخش خصوصی در توسعه مولدهای مقیاس کوچک اعلام عمومی شده است.
در قالب این فراخوان، استان خوزستان با 75 مگاوات، بیشترین فرصت سرمایه گذاری در احداث نیروگاه های تولید پراکنده را به خود اختصاص داده است.
همچنین استان های مازندران، لرستان، همدان و مرکزی نیز هرکدام با 50 مگاوات ظرفیت پیش بینی شده، در رده دوم این فراخوان قراردارند.
برپایه این گزارش ، استان کردستان با 34 مگاوات واستان ایلام با 16 مگاوات نیز جزو آخرین استان هایی هستند که در فهرست فرصت های سرمایه گذاری معرفی شده در این فراخوان قراردارند.
این گزارش می افزاید: سرمایه گذاران علاقمند می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر، به پایگاه اینترنتی توانیر و بخش تولید پراکنده به آدرس http://www.tavanir.org.ir/ren_dg/generators/ مراجعه کنند.
به گزارش ایرنا، تولید پراکنده، به تولید برق از منابع کوچک انرژی گفته می‌شود. تولید پراکنده به مواردی اطلاق می‌شود که برق در همان محل مصرف یا در نزدیکی محل مصرف تولید می‌شود. تولید پراکنده، نیروگاه های مقیاس کوچکی هستند که ظرفیت حداکثری تولید آنها 25 مگاوات است.
بر اساس این گزارش، مولدهای مقیاس کوچک، افزون بر داشتن بازده بالا، از تلفات شبکه انتقال جلوگیری می کنند و امکان بازیابی بخشی از تلفات گرمایشی را نیز فراهم می کند که از جمله مزایای این نوع نیروگاه ها به شمار می رود.
همچنین سرمایه گذاری مورد نیاز برای احداث این مولدها درمقایسه با نیروگاه های بزرگ بسیار کمتر بوده و با توجه به پراکنده بودن این واحدها و نزدیک بودن آنها به محل مصرف، از نظر پدافند غیرعامل اهمیت دارد.
همچنین تولید همزمان برق، گرمایش و سرمایش از دیگر مزایای واحدهای تولید پراکنده است.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.