خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۸
کد خبر : 37330
Share
فرماندار عنوان کرد:

برخورد قضایی با متخلفان انتخابات شورای شهر اهواز/وجود آراء مخدوش در برخی صندوق‌ها

سرپرست فرمانداری اهواز در خصوص آراء انتخابات شورای شهر اهواز با اشاره به وجود آراء مخدوش در برخی صندوق‌ها، گفت: با مجریان هر شعبه و صندوق آرایی که امانت‌دار آراء مردم نبودند و تخلفاتی در این شعب صورت گرفته است، برخورد قضایی خواهد شد.دکتر نبی‌الله خون‌میرزائی در گفت‌وگوی

سرپرست فرمانداری اهواز در خصوص آراء انتخابات شورای شهر اهواز با اشاره به وجود آراء مخدوش در برخی صندوق‌ها، گفت: با مجریان هر شعبه و صندوق آرایی که امانت‌دار آراء مردم نبودند و تخلفاتی در این شعب صورت گرفته است، برخورد قضایی خواهد شد.
دکتر نبی‌الله خون‌میرزائی در گفت‌وگوی بخش خبری 23 از سیمای خوزستان در خصوص اعلام نتایج شورای شهر اهواز اظهار کرد: آرایی که در این انتخابات به‌دست آمد، بسیار چشمگیر و استقبال بالا بود؛ همانند آنچه در انتخابات ریاست جمهوری اتفاق افتاد.
وی با اشاره به اعلام نتایج شورای شهر اهواز، گفت: انتخابات شورای شهر اهواز برخلاف شهر تهران و دیگر شهرهای خوزستان که به‌صورت الکترونیک بودند، به‌صورت دستی انجام شد و طبیعتاً کلان‌شهر اهواز با جمعیت و مشارکت بالای مردم، وجود 413 شعبه اخذ رأی در سطح شهر و همچنین تعداد بسیار بالای داوطلبان، محاسبه و شمارش آرا را با دشواری‌های خاص خود روبرو کرد و به زمان طولانی برای شمارش سنجیده و درست آرا نیاز داشت.
سرپرست فرمانداری اهواز ادامه داد: در دوره‌های گذشته انتخاباتِ شورای شهر اهواز که میزان مشارکت نسبت به این دوره و تعداد داوطلبان انتخابات کمتر بود، بازهم شمارش و اعلام نتایج قطعی آرا، دست‌کم چهار روز طول می‌کشید . در این دوره سعی کردیم که دقت را فدای سرعت نکنیم و سعی کنیم شفافیت، امانت‌داری، عمل به قانون و تعهد به اینکه هر آنچه خواست مردم است، از صندوق رأی بیرون بیاید، را سرلوحه کار قرار دهیم؛ با این رویکرد به استقبال انتخابات رفتیم و انتخابات را تا پایان ادامه دادیم.
خون میرزائی گفت: بلافاصله یک روز پس‌ازاینکه با شمارش آرا به حدودی از آرا رسیدیم، گمانه‌زنی‌های مختلفی در بیرون و فضای مجازی، مطرح شد و آمار ضدونقیض و نادرستی در حال انتشار بود که می‌توانست ذهن شهروندان خوزستانی را فریب دهد؛ بنابراین ضروری دیدیم که روز یک‌شنبه بر اساس مصوبه و دستور شورای تأمین استان تقریبی از آراء و وضعیت رقابتی انتخابات را به اطلاع مردم برسانیم که باتوجه به اینکه آراء 333 شعبه اخذ رأی تقریباً ثبت سامانه جامع فرمانداری شده بود، نتیجه اولیه اعلام شد.
وی توضیح داد: در این آمار اولیه که آراء غیرقطعی بودند، سعی کردیم آراء 30، 40، 50 یا 60 نفر از افراد بالای جدول را اعلام کنیم که نتیجه‌گیری بر این شد تا آمار 60 نفر را اعلام کنیم که مشخص شود رقابت بین کدام 60 نفر است . این آراء غیرقطعی است و وظیفه ما صیانت از آراء، شمارش درست آراء، دقت در آراء و خواندن تمام آرایی است که، مردم به صندوق ریختند؛ آراء تمامی داوطلبان و تمام شهروندان حتماً با دقت و صحت کافی شمارش خواهد شد و به اطلاع مردم و شهروندان خواهد رسید.
سرپرست فرمانداری اهواز در خصوص زمان اعلام نتایج انتخابات، افزود: ما منتظر اعلام نتایج از طرف هیات نظارت هستیم ولی با توجه به اینکه خدشه‌ها و دقت ناکافی در آراء برخی از شعب وجود داشت، با توافق هیات‌های اجرایی، نظارت، بازرسی و هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراها که نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی هستند، توافق شد که آراء تعدادی از شعب که مشکل داشت، بازشماری شوند.
خون‌میرزائی افزود: در حال حاضر در یک سایت مجموعه دستگاه‌ها با حضور هیات‌های اجرایی، نظارت، بازرسی و هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراها، زیر نظر دوربین‌های مداربسته در حال بازشماری هستند و قطعاً آرای غیرقطعی اعلام‌شده، توسط هیات نظارت پالایش و اصلاح می‌شوند و آراء قطعی و صحیح به اطلاع مردم خواهد رسید.
وی در خصوص برخورد با متخلفان این انتخابات گفت: با مجریان هر شعبه و صندوق آرایی که امانت‌دار آراء مردم نبودند و تخلفاتی در این شعب صورت گرفته است، برخورد قضایی خواهد شد.
سرپرست فرمانداری اهواز همچنین از تمامی دست‌اندرکاران انتخابات، مراجع چهارگانه استعلامی، دستگاه‌های پشتیبان ستاد انتخابات فرمانداری، اعضای شورای تأمین و همچنین مردم اهواز و داوطلبان شورا که با حضورشان در صحنه انتخابات، شور انتخاباتی را افزایش دادند و در این مدت با فرمانداری همکاری کردند، تشکر و قدردانی کرد.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.