خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۰
کد خبر : 37056
Share

دهانزاده:افزايش 92 هزار و 100 بشكه‌ای ظرفيت توليد نفت در شركت نفت و گاز كارون

مديرعامل شركت بهره‌برداری نفت و گاز كارون از ثبت رکورد 180 عمليات تعميری توسط دستگاه لوله مغزی سیار بر روی چاه‌های اين شركت در سال 1395 خبر داد.

مديرعامل شركت بهره‌برداری نفت و گاز كارون از ثبت رکورد 180 عمليات تعميری توسط دستگاه لوله مغزی سیار بر روی چاه‌های اين شركت در سال 1395 خبر داد.
محسن دهانزاده با اعلام این خبر اظهار کرد: اين عمليات طی يك سال گذشته با حدود 1200  دكل روز و با هدف حفظ و افزايش ظرفيت توليد نفت خام انجام شد كه در مقايسه با مدت مشابه سال قبل آن 57 درصد افزايش يافته است.
وی با اشاره به این مطلب که در بیش از 90 مورد از عملیات‌های فوق، از دستگاه‌های سیار فرآورش نفت ( MOT ) استفاده شده است، افزود: بکارگیری دستگاه‌های فرآورش سیار در این اقدامات موجب بازیافت بیش از 118 هزار بشکه نفت شده و تمامی این موارد در شرایط ایمن و بدون حادثه و به منظور جلوگیری از سوزاندن نفت در گودال سوخت و اجتناب از آلودگی زیست محیطی انجام شده است.
دهانزاده تصریح کرد: در سال 95 همچنين 27 حلقه چاه با 116 دكل روز با بكارگيری بسته سيار توليد و تزريق نيتروژن و بدون استفاده از دستگاه لوله مغزی سيار تعمير شد.
وی عنوان كرد: مجموع تعميرات صورت گرفته باعث افزايش 92 هزار و 100 بشكه‌ای ظرفيت توليد نفت در شركت نفت و گاز کارون شده كه تحقق اين دستاورد حاصل برنامه‌ريزی و تلاش كليه واحدهای فني، عملياتی و پشتيبانی این شركت و مديريت امور فنی مناطق نفتخیز جنوب به ويژه معاونت مهندسی نفت و حفاری بوده است.
مديرعامل شركت بهره برداری نفت و گاز كارون خاطرنشان كرد: توان توليد نفت خام اين شركت هم اكنون بيش از يك ميليون و 35 هزار بشكه در روز است كه از ميدان‌های اهواز، منصوری، رامين و آبتيمور استحصال می‌شود.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.