خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۷
کد خبر : 36762
Share

شیخی :رشد 10 درصدی پوشش سواد در خوزستان در سال 95

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه امسال 47 هزار نفر تحت پوشش فعالیت‌های آموزشی سوادآموزی قرار گرفته‌اند، از افزایش 10 درصدی این آمار نسبت به سال گذشته خبر داد.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه امسال 47 هزار نفر تحت پوشش فعالیت‌های آموزشی سوادآموزی قرار گرفته‌اند، از افزایش 10 درصدی این آمار نسبت به سال گذشته خبر داد.
موسی شیخی اظهار کرد: در سال 90، حدود 293 هزار بی‌سواد در استان وجود داشت که در این پنج سال توانستیم این آمار را به 59 هزار نفر برسانیم؛ در سال 95 تا امروز 47 هزار نفر در دوره‌های سوادآموزی تحت پوشش فعالیت‌های آموزشی سوادآموزی قرار گرفته‌اند که این آمار نسبت به سال گذشته حدود 10 درصد افزایش یافته است.
وی افزود: امسال حدود پنج‌هزار و 600 نفر آموزش‌دهنده نیز با فراگیری مهارت‌های فنون تدریس و آموزش به بزرگسالان با معاونت سوادآموزی همکاری داشته‌اند.
معاون سوادآموزی آموزش و پرورش خوزستان تصریح کرد: تعداد والدین بی‌سواد در خوزستان، حدود 20 هزار نفر است که در سال 95 توانستیم 11 هزار نفر از این والدین را تحت پوشش قرار دهیم؛ همچنین توانستیم 2 هزار و 300 نفر از کودکان و نوجوانان 10 تا 20 ساله را به تحصیل بازگردانیم.
شیخی افزود: 2 مرکز یادگیری محلی نیز در سال 95 در استان راه‌اندازی و حدود 250 نفر در این مراکز پذیرفته شدند. در این مراکز علاوه بر آموزش سواد مهارت‌های اساسی زندگی مانند قانون شهروندی و مهارت‌های فنی و حرفه‌ای آموزش داده می‌شود.
وی افزود: مسابقات فرهنگی، آموزشی و انشانویسی در میان سوادآموزان، مسابقات انشانویسی میان افراد کم‌سواد با موضوعات پرسش مهر رئیس‌جمهور و شعار سال، طرح مطالعه کتاب به‌منظور تحکیم و تعمیق سواد و فرهنگ مطالعه و کتابخوانی از‌جمله دیگر برنامه‌های اجرا‌شده در استان در سال 95 هستند.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.