خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۳
کد خبر : 36706
Share
نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس:

مافیایی که به پتانسیل های خوزستان چنگ زده اند

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی گفت: بسیاری به عنوان مافیا روی پتانسیل های استان چنگ زده اند و تا وقتی‌که این سیطره وجود دارد وضعیت استان بهتر نمی شود.همایون یوسفی شامگاه جمعه در حاشیه بازدید از نمایشگاه بهاره در جمع خبرنگاران اظهار کرد:

 نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی گفت: بسیاری به عنوان مافیا روی پتانسیل های استان چنگ زده اند و تا وقتی‌که این سیطره وجود دارد وضعیت استان بهتر نمی شود.
همایون یوسفی در حاشیه بازدید از نمایشگاه بهاره  اظهار کرد: این نمایشگاه با وجود زحمات انجام شده و افزایش مساحت و تعداد نمایشگاه های برگزار شده و رشد قابل توجه گردش کاری، اما با توجه به نیازهای آینده استان، به گسترش فضا نیاز دارد، به همین دلیل همه نمایندگان در این خصوص پیگیری لازم را انجام دادند و با همت مدیریت نمایشگاه،   ۶۳‌هکتار به نمایشگاه های بین المللی تعلق گرفت که بسیار قابل تقدیر است.
وی با بیان این که وجود نمایشگاه ها معیاری از توسعه یافتگی هر منطقه است، اظهار کرد: اگر بخواهیم برای آینده اهواز و استان یک برنامه توسعه پایدار را متصور باشیم، باید در فضاهای نمایشگاهی پیش بینی لازم را داشته باشیم.
نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: در زمینه ساخت نمایشگاه هم شرکت نمایشگاه های بین المللی باید سرمایه گذاری کند و هم از کمک های دیگر وزارتخانه ها بهره‌ مند شد.
 یوسفی با اشاره به دریافت مستندات لازم و مورد نیاز توسط نمایندگان مجلس گفت: بخش خصوصی هم در این زمینه می تواند سرمایه گذاری کند و طبق این مستندات، همه‌نمایندگان پیگیر هستند تا این فضای نمایشگاهی به سرانجام برسد.
این نماینده مجلس با بیان این که ۶۳هکتار فضای مناسبی است که آینده استان را تامین می کند، بیان کرد: فضا به گونه ای می شود که نمایشگاه های کشوری و بین المللی را هم پوشش می دهد.
یوسفی ادامه داد: بحث تامین منابع اعتباری آن هم راه های مختلفی دارد به عنوان مثال تعادلی که با وزارتخانه ها می توان صورت بگیرد یا سرمایه گذاری که از محل اعتبارات زیرساختهای کشور تامین شود و یا مشارکت بخش خصوصی می تواند اثرگذار باشد که مجموعه نمایشگاه باید پیگیر این موضوع باشد و از هر منبعی که احتمال تامین وجود داشت هم نمایندگان مجلس و هم دولت در این زمینه همراهی می کنند.
وی اضافه کرد: با توجه به اهمیتی که نمایشگاه ها دارند، یکی از پیگیری های اصلی نمایندگان که همین موضوع نمایشگاه ها بود را در دستور کار قرار دادیم.
نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این که  ۶۳هکتار به‌ همت خود مجموعه نمایشگاه و بدون دخالت مسئولان گرفته شده، افزود: با توجه به مشکلات موجود برای اخذ زمین در اهواز برای چنین‌ موارد مهم، اما قدم اول برداشته شد و قدم بعدی ‌هم‌ که تامین منابع مالی است و هنوز عملیاتی نشده باید با همت مسئولان ارشد و مجمع نمایندگان استان به نتیجه برسد.
یوسفی با بیان این که مسائل خوزستان جای بحث زیاد دارند، گفت: با وجود اینکه خوزستان در خیلی مسائل همچون فوتبال، اوضاع اقتصادی، میراث فرهنگی، باغ موزه دفاع مقدس، رنگین کمان اقوام نقطه قوت است اما نقطه ضعف هم هست و اگر به امروز هم رسیده ایم یک‌ پروسه ۳۰ ساله را پیموده ایم و چرایی آن هم جای بحث دارد، مسئولان کشور و استان هم  سعی و اهتمام نسبت به توسعه خوزستان دارند اما مشکل این است که در بسیاری از حوزه ها پیگیری ها غیرمستند و غیر مستدل بوده و این موضوعات باعث ۱۰۰ چندان شدن مشکلات شده است.
وی بیان کرد: با  توجه به وجود لایه های قدرت و ثروت در استان، اگر تمام‌ منابع کشور در خوزستان‌ جمع شود وضعیت مردم تغییری نخواهد ‌کرد و به همین دلیل موظف هستیم که‌ وضعیت خدماتی خوزستان را با تغییر فرآیندها متحول کنیم اما متاسفانه در حوزه های نفت، میراث فرهنگی، ورزش، ‌جهاد کشاورزی‌ و خیلی از حوزه های دیگر بسیاری به عنوان مافیا، چنگ روی پتانسیل های استان زده اند و تا زمانی‌که این سیطره وجود دارد وضعیت استان بهتر نخواهد شد و چون ‌نمایندگان خوزستان مدافع حقوق مردم هستند با هیچکس تعارفی نداریم و در راستای دفاع از حقوق مردم قدم بر می داریم.
یوسفی در خصوص ریزگردها ‌گفت: با توجه به عزمی که در سطح ملی برای حل مشکل ریزگردها به وجود آمده، فرصتی برای خوزستان ایجاد شده و همه در ایجاد این فضا ‌موثر بوده اند تا نسبت به خوزستان حساسیت ها ایجاد شود، این اتفاق هم در گذشته در خوزستان سابقه نداشته است اما در ادامه این حرکت، مهم این است که پیگیری های بعد از این انجام شود.
این نماینده مجلس ادامه داد: به این پیگیری ها امیدوار نیستم چون زمانی می توانیم امیدوار باشیم که یک‌ کارگروه‌ و دبیرخانه مشخصی در سطح‌ملی تشکیل شود وپیگیر موضوع شود که این کارگروه ودبیرخانه ملی در خوزستان تشکیل نشده است.
یوسفی یادآور شد: در وزارت جهاد کشاورزی و وزارت نیرو عده ای در حال انجام‌ کار هستند اما چه کسی این موضوعات را به صورت منسجم پیگیری و هدفگذاری می کند؟  انجام کارهای موازی بدون اطلاع از یکدیگر، هیچ‌ دردی را از این مشکل حل نمی کند و زمانی می توانیم در بحث گرد و غبار خوزستان به نتیجه برسیم که مثل طرح احیای دریاچه ارومیه، کارگروه ملی تشکیل شده باشد.
وی عنوان کرد: مسئولان کشوری باید بدانند که اهمیت گرد و غبار خوزستان کمتر از دریاچه ارومیه نیست، هر موقع به این باور رسیدند، آن زمان مشکل گرد و غبار خوزستان حل خواهد شد اما متاسفانه تا امروز به این باور نرسیده اند.
وی در پایان با اشاره به تلاش نمایندگان خوزستان و مسئولان استانی مبنی برتشکیل کارگروه ملی گفت: همه در حال تلاش برای تشکیل این کارگروه‌ در استان هستیم چون بیشترین مشکل گرد و غبار در این استان است.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.