خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۷
کد خبر : 36116
Share

اعلام برنامه‌های روز ملی هوای پاک در خوزستان

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به برنامه‌های روز ملی هوای پاک در استان از برگزاری روز بدون خودرو در آبادان به این مناسبت خبر داد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به برنامه‌های روز ملی هوای پاک در استان از برگزاری روز بدون خودرو در آبادان به این مناسبت خبر داد.
احمدرضا لاهیجان‌زاده ‌اظهار کرد:‌ 29 دی ماه روز ملی هوای پاک است و معمولا از 25 دی ماه تا 2 بهمن ماه هر سال به عنوان هفته هوای پاک برنامه‌هایی در این راستا برگزار می‌شود. شعار امسال روز ملی هوای پاک نیز از سوی سازمان حفاظت محیط زیست کشور  "با هم به سوی هوای پاک" اعلام شده است.
وی تصریح کرد:‌ همایش بزرگ روز هوای پاک در مسجدسلیمان، افتتاح تصفیه پساب بیمارستان شفا اهواز، مراسم نمادین زنگ هوای پاک در مدارس استان در روز ملی هوای پاک، برگزاری سه کارگاه آموزشی برای کارشناسان محیط زیست و مسئولان HSE صنایع و جلسه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با آثار زیانبار گرد و غبار بخشی از برنامه‌هایی است که به مناسبت روز ملی هوای پاک در خوزستان برگزار می‌شود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به نبود ایستگاه سنجش آلودگی هوا در رامشیر عنوان کرد: در روزهای آینده اولین ایستگاه سنجش و پایش آلودگی‌ هوا در این شهرستان به بهره‌برداری می‌رسد و چهارم بهمن ماه نیز با حضور مسئولان کشوری برنامه روز بدون خودرو در آبادان به اجرا گذاشته خواهد شد.
لاهیجان‌زاده از فیلترگذاری کارخانه‌های آسفالت مستقر در جاده اهواز ـ ماهشهر در روزهای آتی به مناسبت روز ملی هوای پاک خبر داد و بیان کرد:‌ این فیلترها کاهش‌دهنده آلاینده‌های این کارخانه‌ها خواهند بود.
وی گفت:‌ از روز گذشته نیز برنامه نهال‌کاری در سطح استان و عمدتا در مناطق تحت حفاظت آغاز شده است. روز جمعه هفته جاری نیز با مشارکت سازمان‌های مردم‌نهاد 12 هزار نهال نخل در شهر حمزه دزفول کاشته خواهد شد. نهال‌کاری در کمربند سبز اهواز نیز با مشارکت انجمن آینده‌سازان طبیعت در روزهای آتی انجام می‌شود.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.