خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۹
کد خبر : 36111
Share

جلیلی نیا:میراث فرهنگی تعهدی به کتابخانه حافظ اهواز ندارد

رئیس میراث فرهنگی شهرستان اهواز گفت: میراث فرهنگی تعهد و قراردادی با کتابخانه حافظ ندارد و خانه ماپار باید هرچه سریعتر به سرمایه گذار سپرده شود.

رئیس میراث فرهنگی شهرستان اهواز گفت: میراث فرهنگی تعهد و قراردادی با کتابخانه حافظ ندارد و خانه ماپار باید هرچه سریعتر به سرمایه گذار سپرده شود.
غلامرضا جلیلی نیا اظهار کرد: یکی از راه های مراقبت از خانه ماپار اهواز، حفظ و احیای آن توسط بخش خصوصی است. از نظر قانونی این بنا باید به بخش خصوصی واگذار شود و سرمایه گذار نیز متعهد با نظارت میراث، مرمت آن را عهده دار شود.
جلیلی نیا افزود: کتابخانه حافظ که هشت سال در این مکان بوده تنها به دلیل لطفی بود که مسئولان قدیمی تر به آن داشتند و به دلیل سهل انگاری مدیران قبلی این مکان برای مدتهای طولانی در اختیار کتابخانه قرار گرفت به طوری که در سال های اخیر بدون فعالیت بود.
وی همچنین یادآور شد: میراث فرهنگی هیچ گونه قرارداد و تعهدی نسبت به این کتابخانه ندارد و سرمایه گذار نیز آماده دریافت این مکان و شروع عملیات نجات بخشی و احیای آن است. امیدواریم درهای بناهای تاریخی اهواز به روی همه شهروندان باز باشد و مردم با بخشی از تاریخ و فرهنگ خودشان بیشتر آشنا شوند.
اخیرا با واگذاری خانه ماپار اهواز که به ثبت ملی رسیده است، مسئول کتابخانه حافظ برای خروج از این محل مخالفت کرده و حاضر به تحویل مکان نیست. مسئولان میراث فرهنگی تاکید می کنند این مکان متعلق به میراث است و باید هرچه سریعتر در اختیار سرمایه گذار قرار گیرد تا مرمت های لازم صورت گیرد.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.