خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۳
کد خبر : 36092
Share

اجرای طرح ساماندهی دستفروشان در آبادان با رعایت انصاف

رئیس شورای اسلامی شهر آبادان از اجرای طرح ساماندهی دستفروشان آبادان با رعایت انصاف و در نظر گرفتن شأن آنان خبر داد.

 رئیس شورای اسلامی شهر آبادان از اجرای طرح ساماندهی دستفروشان آبادان با رعایت انصاف و در نظر گرفتن شأن آنان خبر داد.
خلیل جنامی در دومین جلسه ساماندهی دستفروشان که با حضور اعضای شورای تامین شهرستان آبادان، رئیس اتاق اصناف، شهرداران مناطق و دیگر مسئولان شهر در محل سالن جلسات دادگستری آبادان برگزار شد، گفت: برای توسعه اقتصادی شهر بایستی آستین ها را بالا زد و همت مضاعفی به خرج داد.
وی با تاکید بر اینکه نباید از سوی هیچ فردی در آبادان سد معبر ایجاد شود، افزود: بازار شب، خیابان دبستان و چند نقطه دیگر فضاهای جدیدی است که برای انتقال دستفروشان به آنجاها در نظر گرفته شده است.
جنالمی اظهار کرد: مالکان پاساژهای خالی واقع در امیری اعلام کرده اند که حاضرند با کمترین قیمت مغازه های خود را در اختیار دستفروشان قرار دهند.
جمع آوری ۱۷۰۰ امضا با موضوع دستفروشان
شهردار آبادان نیز در این نشست گفت: در زمان حاضر بازاریان با جمع آوری هزار و ۷۰۰  امضا، خواستار ساماندهی و رسیدگی به وضعیت دستفروشان شدند.
محمد حویزاوی با قدردانی از رئیس دادگستری و دادستان آبادان در اهتمامشان بر رفع مشکلات شهری و تامین آسایش شهروندان افزود: در زمان حاضر اراده جمعی برای ساماندهی دستفروشان در شهر وجود دارد که بایستی برای آن برنامه ریزی مشخص و هدفمندی انجام شود.
وی با تاکید بر ساماندهی دستفروشان به صورت کارشناسی شده اظهار کرد: بازارچه بهمنشیر آبادان چند سال غیر فعال است.
حویزاوی تصریح کرد: بازارچه شب نیاز به برنامه ریزی دارد ضمن آنکه طبقه نخست پارکینگ طبقاتی را نیز می توان در اختیار دستفروشان قرار داد.
شهردار آبادان در خصوص وضعیت عوامل اجرایی این سازمان گفت: در صورت نهایی شدن تصمیمات برای ساماندهی دستفروشان، برنامه ریزی برای عوامل اجرایی به انجام می رسد.
بسیاری از دستفروشان غیر بومی اند
فرمانده نیروی انتظامی شهرستان آبادان نیز در ادامه این جلسه گفت: متاسفانه بسیاری از این دستفروشان افراد غیر بومی هستند که آبادان را برای عرضه محصولاتشان انتخاب کرده اند.
سید محسن تقی زاده، وضعیت دستفروشان را غیر قابل توصیف خواند و خواستار برنامه ریزی جدی و فوری جهت ساماندهی آنان شد.
وی با اشاره به گره ترافیکی حاصل از اجتماع پرتعداد دستفروشان در بسیاری از نقاط شهر به ویژه در بعد از ظهرها افزود: متاسفانه در برخی از خیابانها رانندگان برای طی مسیر باید ۴۵ دقیقه در ترافیک باقی بمانند.
تقی زاده با اشاره به در پیش بودن ایام نوروز اظهار کرد: در صورتی که به طور مقتدرانه به موضوع دستفروشان ورود نکنیم با مشکل جدی مواجه خواهیم شد.
دستفروشی پدیده ناهنجار اجتماعی است
معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه آبادان نیز در این جلسه گفت: دستفروشی یک پدیده ناهنجار اجتماعی است که باید برای رفع آن از تمام ظرفیتها بهره گرفت.
مسعود رئوفی افزود: متاسفانه در بازار مرکزی، مغازه داران با گذاشتن اجناس در بیرون از مغازه های خود سد  معبر ایجاد می کنند.
ناصر غلامی، دادستان عمومی و انقلاب آبادان نیز در این جلسه بر برخورد قضایی با پدیده سد معبر در آبادان تاکید کرد.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.