خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۹
کد خبر : 35256
Share
نماینده مردم اهواز گفت:

از دولت که با شعار شفافیت و صداقت آمد نامه محرمانه بعید بود

نماینده مردم اهواز گفت:به دولت اعلام کردیم چه دلیلی دارد نامه انتقال آب محرمانه باشد ؟! دولت از چه می ترسد که نامه محرمانه نوشته است. در دو نوبت مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی هم پروژه انتقال آب را خلاف قانون و محیط زیست دانست و به صراحت اعلام کرد که انتقال آب

نماینده اهواز و عضو فراکسیون لیست امید  در رابطه با نامه محرمانه دولت مبنی بر انتقال آب ، گفت : از دولتی که شعارش صداقت و شفافیف است انتظار نامه محرمانه و عدم پاسخگویی به شهروندان نمی رود.
الباجی با اشاره به حاشیه های نشست مجلس امروز و قطع سخنرانی رییس جمهور ، گفت: 18 نماینده خوزستان در مجلس شورای اسلامی در جریان تقدیم لایحه بودجه 96 کل کشور به سیاست های انتقال آب اعتراض کردند و حتی سخنان رییس جمهور هم در جریان این اعتراض قطع شد.
وی افزود: پس از این اعتراض ، نمایندگان خوزستان با رییس جمهور ، نوبخت سخنگوی دولت و همچنین نهاوندیان رئیس دفتر روحانی صحبت کردند و اعلام نمودند که مصوبه انتقال آب از سرشاخه های کارون باید لغو شود چرا که وجاهت قانونی ندارد.
عضو فراکسیون لیست امید با اشاره به محرمانه بودن نامه دولت مبنی بر انتقال آب  به شوشان گفت: به دولت اعلام کردیم چه دلیلی دارد نامه انتقال آب محرمانه باشد ؟! دولت از چه می ترسد که نامه محرمانه نوشته است. در دو نوبت مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی هم پروژه انتقال آب را خلاف قانون و محیط زیست دانست و به صراحت اعلام کرد که انتقال آب به ضرر نظام و استان های خوزستان و چهارمحال و بختیاری است و یک خیانت بزرگ است.
الباجی افزود: خوزستان به فرموده امام راحل دینش را به اسلام و ایران ادا کرد. چرا خوزستانی که همیشه در خدمت نظام و اهداف آن بوده باید اینگونه با آن برخورد شود؟ مصوبه انتقال آب و نامه محرمانه دولت ، برای تامین آب شرب نیست و باید دولت نسبت به لغو این مصوبه اقدام کند.
الباجی نماینده اهواز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به درگیری لفظی با نهاوندیان رئیس دفتر رئیس جمهور ، گفت: هنگام خروج نهاوندیان از مجلس ، به صراحت به او گفتم که دولت حق ندارد مصوبه محرمانه صادر كند و این را بدانید که نمایندگان خوزستان سکوت نخواهند کرد.
وی با اشاره به طرح های انتقال آب در دولت گذشته گفت: مصوبات و پروژه های انتقال آب در دولت احمدی نژاد شدت گرفت و حجم انتقال آب در دولت احمدی نژاد بسیار بیشتر از این دولت بوده است اما متاسفانه دولت تدبیر و امید نیز با این نامه محرمانه ، نشان داد که روند گذشته را ادامه می دهد. این مصوبه در واقع همه حرف های روحانی را زیر سوال برد و حقایق را برملا کرد.
عضو فراکسیون لیست امید با اشاره به سخنان متناقض وزیر نیرو در سه استان خوزستان ، چهارمحال و بختیاری و اصفهان ، گفت: وزیر نیرو در جلسه با نمایندگان خوزستان می گوید که پروژه های انتقال آب را انجام نمی دهم اما وقتی به اصفهان می رود به اصفهانی ها می گوید آب شما را تامین می کنم فقط خوزستانی ها متوجه نشوند ! وزیر نیرو وقتی هم به چهار محال و بختیاری می رود حرف دیگر می زند. وزیر نیرو در سه استان حرف های ضد و نقیض دارد و این را دور از شان یک وزیر می دانم.
وی با اشاره به مشکلات خوزستان در تامین آب شرب برخی مناطق و شهرها و روستاها ، گفت: خوزستان حتی در آب شرب خود مشکل دارد. امروز به سخنگوی دولت گفتم که حتی مناطق مرکزی کلانشهر اهواز از آب شرب سالم بهره مند نیستند پس چگونه شما به دنبال انتقال آب برای مصارف کشاورزی و صنعتی هستید؟! آبی که از خوزستان منتقل می شود صرفا برای مصارف شرب نیست بلکه در صنعت و کشاورزی استان های مقصد مورد استفاده قرار می گیرد
وی در پایان گفت: با توجه به اعتراض شدید نمایندگان خوزستان فکر کنم به نفع دولت است که این مصوبه را لغو کند. انتخابات ریاست جمهوری پیش رو است و اگر این مصوبه لغو نشود واکنش خوبی نشان نخواهند داد.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.