خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۴
کد خبر : 35255
Share

عموری:نمایشگاه بصره‌، فرصتی برای معرفی برندهای محصولات بانوان خوزستانی

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز گفت: در صورت موفق عمل کردن در نمایشگاه بصره تایمز می‌توانیم برند محصولات بانوان خوزستانی را در کشور عراق معرفی و به فروش برسانیم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز گفت: در صورت موفق عمل کردن در نمایشگاه بصره تایمز می‌توانیم برند محصولات بانوان خوزستانی را در کشور عراق معرفی و به فروش برسانیم.
شهلا عموری در نشست با مسئولان کمیته امداد امام خمینی(ره) استان خوزستان در محل اتاق بازرگانی اهواز با بیان این‌که در کشور عراق نمایشگاهی برای تولیدات بانوان استان تدارک دیده شده است، اظهارکرد: این نمایشگاه با همکاری جامعه زنان کارآفرین کشور عراق است و فقط تولیدات بانوان در آن عرضه می‌شود.
وی افزود: در این نمایشگاه که به مدت یک هفته در مرکز خرید بصره تایمز برگزار می‌شود، بانوان خوزستانی بدون پرداخت عوارض گمرکی می‌توانند محصولات خود را در کشور عراق عرضه کنند.
عموری بیان کرد: در صورت داشتن فروش در این نمایشگاه، می‌توان بازاری برای محصولات بانوان خوزستانی در کشور عراق داشته باشیم که به این ترتیب می‌توانند با برندسازی در این کشور فعالیت کنند چرا که اگر برند خاصی داشته باشیم و تحت آن برند محصولات استان را معرفی کنیم، در بحث اشتغال و فروش می‌توانیم بسیار موفق‌تر عمل کنیم.
رئیس اتاق بازرگانی اهواز اظهار کرد: در اتاق بازرگانی اهواز 800 عضو فعال داریم و با این‌که جامعه هدف ما کوچک است، می‌خواهیم پیکره اقتصادی استان را تقویت کنیم.
وی گفت: در بحث کشاورزی با توجه به این‌که بسیاری از محصولات کشاورزی ما تلف می‌شود و بازاری ندارند، سعی شده محصولات تولیدی برای صادرات باشند که در بالا رفتن کیفیت محصولات تاثیرگذار است.
عموری ادامه داد: جامعه ما باید به حدی برسد که هر فردی بتواند وابستگی خود را از دیگران قطع کند و به تنهایی اشتغال و درآمد داشته باشد.
رئیس اتاق بازرگانی اهواز اظهار کرد: در اتاق‌های دیگر کشور اقداماتی همچون حمایت از دانش آموزان و دانشجویان مستعد و باهوش و فاقد امکانات مالی و رفاهی صورت گرفت و وام‌هایی به خانوارهای نیازمند تعلق گرفت. بنابراین اگر همه توان‌ها جمع شود، می‌توان موفق‌تر عمل کرد.
وی افزود: در این زمینه ابتدا باید توانایی افراد نیازمند شناسایی شود و سپس در بکارگیری این توانایی‌ها در راستای اشتغال و کمک به خانوارها عمل شود.
وجود 98 هزار خانوار مددجو در خوزستان
مرتضی موصلی، مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان نیز در این نشست گفت: در استان خوزستان 98 هزار خانوار شامل 225 هزار مددجو وجود دارد که 60 درصد این افراد را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند.
وی افزود: زنان سرپرست خانوار در حوزه صنایع دستی آموزش‌های بسیاری دیده‌اند و تولیدات بسیاری دارند اما چون برندی در این حوزه وجود ندارد، ارزش افزوده واقعی برای تولیدات نیز وجود ندارد.
موصلی ادامه داد: با برخی شرکت‌های بزرگ برای تهیه البسه تعاملاتی داشتیم که زنان سرپرست خانوار برای تهیه این البسه همکاری کنند. بنابراین می‌توانیم این همکاری‌ها را در سایر بخش‌ها داشته باشیم.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.