خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۶
کد خبر : 35241
Share

‎دکتر محمدزاده:تلاش برای تشکیل کنسرسیوم همکاری‌های بین‌المللی در زمینه محیط‌زیست

رئیس گروه‌ همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین خوزستان با اشاره به بازديد هياتي از این دانشگاه از مؤسسه آگرینیوم فرانسه، دانشگاه‌ علوم کشاورزی سوئد و دانشگاه گنت بلژیک، از تلاش برای تشکیل یک کنسرسیوم با این دانشگاه‌ها و همچنین دانشگاه‌های عراق برای اجرای پروژه‌های بین‌المللی به‌ویژه در زمینه محیط‌زیست و توسعه پایدار خبر داد.

رئیس گروه‌ همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین خوزستان با اشاره به بازديد هياتي از این دانشگاه از مؤسسه آگرینیوم فرانسه، دانشگاه‌ علوم کشاورزی سوئد و دانشگاه گنت بلژیک، از تلاش برای تشکیل یک کنسرسیوم با این دانشگاه‌ها و همچنین دانشگاه‌های عراق برای اجرای پروژه‌های بین‌المللی به‌ویژه در زمینه محیط‌زیست و توسعه پایدار خبر داد.
دکتر سعید محمدزاده اظهار کرد: اوایل آبان‌ماه امسال هيأتي از دانشگاه رامین خوزستان ضمن شركت در اجلاس رؤساي دانشگاه‌ها و دانشكده‌هاي كشاورزي اروپا از چندین دانشگاه‌ اروپایی در کشورهای بلژیک، فرانسه و سوئد بازدید کردند.
وی در خصوص هدف از سفر این هیأت به اروپا و شرکت در نشست‌های این دانشگاه‌ها، گفت: هیأت دانشگاه رامین خوزستان 2 هدف مهم را در این سفر پیگیری کردند که شرکت در اجلاس رؤسای دانشگاه‌های کشاورزی و منابع طبیعی این کشورها و بازدید از برخی دانشگاه‌ها‌ی اروپایی و انجام مذاکرات برای امضای تفاهم‌نامه به‌منظور ایجاد همکاری‌های مشترک علمي بین‌المللی است.
رئیس گروه‌ همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین خوزستان افزود: بر این اساس یک تفاهم‌نامه برای همکاری علمی با دانشگاه گنت بلژیک در این سفر امضا شد که مفاد آن در زمینه تبادل استاد و دانشجو، انجام طرح‌های تحقیقاتی مشترک و همچنین برگزاری دوره‌های آموزشی مشترک  است.
محمدزاده در خصوص بازديد از مؤسسه آگرینیوم و دانشگاه کشاورزي مونپليه فرانسه، خاطرنشان کرد: طی این دیدارها مذاکراتی با مؤسسه آگرینیوم و دانشگاه کشاوزری مونپلیه فرانسه برای اجرای پروژه‌های تحقیقاتی مشترک به‌خصوص در چارچوب برنامه پژوهشی جندی‌شاپور صورت گرفت؛ بر این اساس اگر طرح‌های مشترک میان اساتید و محققان 2 دانشگاه تصویب شود، تمامی هزینه‌های محققان ایرانی بر عهده وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خواهد بود؛ همچنین تمامی هزینه‌های محققان فرانسوی بر عهده مؤسسه کامپوس فرانسه است.
وی با اشاره به مذاکرات انجام‌شده با دانشگاه‌ علوم کشاورزی سوئد برای تبادل استاد، دانشجو و همکاری تحقیقاتی در چهارچوب طرح‌های اتحادیه اروپا و نیز طرح‌های بین‌المللی، از امضای تفاهم‌نامه‌ای در آینده نزدیک در این راستا خبرداد و گفت: همچنین سال گذشته تفاهم‌نامه‌هایی با دانشگاه‌های بصره و قاسم‌الخضراء عراق در راستای برگزاري رویدادهای علمی مشترك، انجام تحقیقات مشترک، تبادل استاد، دانشجو و ... امضا شد که این تفاهم‌نامه به مدت پنج سال اعتبار دارد.
‎رئیس گروه‌ همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین خوزستان ادامه داد: در راستای یکی از بندهای این تفاهم‌نامه برای شرکت در رویداداهای علمی، تعدادی از اعضای هیأت‌علمی دانشگاه در همایش دامپزشکی که اول آبان‌ماه در دانشگاه بصره عراق برگزار شد، شرکت کردند.
محمدزاده همچنين از برگزاري يك كارگاه آموزشي مشترك با دانشگاه بصره و نيز دعوت از اساتيد و محققان دانشگاه‌هاي بصره و قاسم‌الخضراء براي شركت در رويدادهاي علمي آتي دانشگاه مانند همایش ملی گاومیش كه در اواخر بهمن‌ماه امسال برگزار مي‌شود، خبر داد.
وی در خصوص تبادل دانشجو میان دانشگاه رامین خوزستان و دانشگاه‌های عراق، اظهار داشت: در حال حاضر پذیرش دانشجو از کشور مقابل صورت نگرفته است اما با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در سال تحصیلی 97 – 96 پذیرش دانشجو از کشور عراق در دانشگاه رامین خوزستان آغاز می‌شود.
‎محمدزاده با بیان اینکه اجرای طرح‌های مشترک در حیطه آب و خاک نیز هنوز آغاز نشده است، گفت: در این زمینه مذاکراتی با دانشگاه‌های عراق انجام شده اما عملیاتی کردن این تفاهم‌نامه بر عهده گروه‌های آموزشی و اعضای هیأت‌علمی دانشگاه‌ است. دانشگاه در نظر دارد با دانشگاه‌های کشور عراق و همچنین دانشگاه‌های طرف تفاهم اروپایی یک کنسرسیوم بين‌المللي برای اجرای پروژه‌های تحقيقاتي بین‌المللی به‌ویژه در زمینه محیط‌زیست و توسعه پایدار تشکیل دهد.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.