خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۹:۲۲
کد خبر : 35236
Share

روحانی:با گشایش‌های ایجاد شده بعد از برجام تولید و صادرات نفت ایران افزایش یافت/ افتخار دستاورد تورم تک رقمی در تاریخ ایران برای دولت یازدهم باقی می‌ماند

رئیس‌جمهور با بیان اینکه از خرداد سال جاری نرخ تورم در مدار تک رقمی قرار گرفته است، گفت: دستاورد تورم تک رقمی افتخاری است که در تاریخ کشورمان برای دولت یازدهم باقی خواهد ماند.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه از خرداد سال جاری نرخ تورم در مدار تک رقمی قرار گرفته است، گفت: دستاورد تورم تک رقمی افتخاری است که در تاریخ کشورمان برای دولت یازدهم باقی خواهد ماند.
حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان با حضور در صحن علنی مجلس شورای اسلامی برای ارائه لایحه بودجه سال 96 اظهارداشت: امروز چهارمین لایحه بودجه دولت یازدهم را در فرصت قانونی به مجلس شورای اسلامی تقدیم می‌کنیم.
وی افزود: دولت یازدهم تقدیم به موقع لایحه بودجه را به مجلس،‌رعایت شأن و منزلت مجلس و نشان‌گر اهتمام خود در پایبندی به قانون و رعایت انضباط مالی می‌داند. بودجه سال آتی آخرین بودجه دولت یازدهم خواهد بود.
رئیس‌جمهور در ادامه با اشاره به گزارشی از عملکرد اقتصادی دولت به همراه تبیین شرایط کنونی اقتصاد کشور گفت: دولت یازدهم در شرایطی کار خود را آغاز کرد که وفور درآمدهای نفتی در دهه هشتاد به دلیل سوءمدیریت‌های گذشته و تحمیل تحریم‌های ظالمانه در شرایط ویژه‌ای از نظر اقتصادی و روابط خارجی به سر می‌برد.
روحانی خاطرنشان کرد: دولت یازدهم در حوزه‌هایی با شرایط بحرانی و در حوزه‌های دیگر با دشواری‌های زیادی مواجه بود. در این شرایط دولت یازدهم با در نظر داشتن رویکردی واقع‌گرایانه و عمل‌گرا تلاش کرد با اولویت‌بندی مشکلات‌ و بحران‌ها نسبت به رفع و تخفیف آنها اقدام کند.
وی با اشاره به وضعیت تورم در کشور گفت: تا قبل از دولت یازدهم هیچ دولتی در تاریخ جمهوری اسلامی ایران کار خود را با تورم بالای 23 درصد آغاز نکرده بود. در حالیکه در شروع به کار دولت یازدهم نرخ تورم بالای 40 درصد بود.
رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: این دولت توانست به عهد خود با مردم در رسیدن به تورم تک رقمی وفا کند و کمتر از سه سال تورم بالای 40 درصد را به زیر 10 درصد کاهش دهد.
روحانی ادامه داد: از خرداد سال جاری نرخ تورم در مدار تک رقمی قرار گرفته و برای تمام ماه‌های پس از آن تک رقمی باقی مانده است. دستاورد تورم تک رقمی افتخاری است که در تاریخ کشورمان برای دولت یازدهم باقی خواهد ماند.
وی با بیان اینکه خوشبختانه دولت توانسته با تحقق تورم تک‌رقمی ثبات و پیش‌بینی‌پذیری اقتصادی را افزایش دهد، گفت: این امر به کاهش ریسک سرمایه گذاری دلاخلی و خارجی منجر می‌شود.
رئیس‌جمهور در خصوص موضوع بیکری نیز گفت: مسأله بیکاری در دولت یازدهم در شرایطی سکان امور را به دست گرفت که برای یک دوره طولانی در سال ۸۴ تا ۹۱ اقتصاد کشور از بیماری رشد بدون اشتغال رنج می‌برد، این امر سبب شد تا خالص اشتغال در کشور تغییر نکرده و تقریباً برابر صفر باشد.
روحانی تأکید کرد:
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: با گشایش‌های ایجاد شده بعد از برجام تولید و صادرات نفت ایران افزایش یافت.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.