خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۶
کد خبر : 35227
Share

نوین:راه اندازی سامانه تدارکات الکترونیکی دولت در 6 ماه آینده در خوزستان

در نشست توجیهی سامانه تدارکات الکترونیکی دولت در خوزستان اعلام شد این سامانه در مدت 6 ماه آینده در همه دستگاه های اجرایی این استان راه اندازی خواهد شد تا پس از آن همه معاملات دولتی از طریق این سامانه انجام شود.

در نشست توجیهی سامانه تدارکات الکترونیکی دولت در خوزستان اعلام شد این سامانه در مدت 6 ماه آینده در همه دستگاه های اجرایی این استان راه اندازی خواهد شد تا پس از آن همه معاملات دولتی از طریق این سامانه انجام شود.
در نشست توجیهی سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (ستاد) که در اداره کل امور اقتصادی و دارایی خوزستان و با حضور معاون نظارت مالی و رئیس خزانه معین خوزستان و ذیحسابان و مدیران مالی دستگاه های اجرایی و شرکت های دولتی برگزار شد چگونگی نصب و راه اندازی سامانه ستاد، در تمام دستگاه های اجرایی، قوانین و مقررات مربوط به آئین نامه این سامانه، توسط ذیحساب سازمان برنامه و بودجه استان، به سایر ذیحسابان دستگاه های اجرایی ارائه شد.
ذیحساب سازمان برنامه و بودجه خوزستان در این نشست توجیهی اظهار گفت: بر اساس تصویب نامه وزیران عضو کارگروه تجارت الکترونیک در سال 1390 و به استناد اصل 138 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، که آئین نامه اجرایی آن، اوایل امسال ابلاغ شده است، حداکثر تا 6 ماه پس از ابلاغ، این سامانه باید در همه دستگاه های اجرایی نصب و راه اندازی شود و تا سه ماه پس از نصب، دستگاه ها می توانند به صورت آزمایشی آن را اجرا کنند و پس از آن، همه معامله ها باید بر اساس الزام قانونی از طریق این سامانه انجام شود.
غلامعباس نوین نام بیان کرد: سامانه تدارکات الکترونیکی دولت، سامانه ای است که همه معاملات دولتی، شامل تمام مراحل مناقصه (درخواست خرید تا پرداخت وجه) و مزایده (ثبت نام تا دریافت وجه) به استثنای امور مربوط به استخدام، توسط آن در بستر وب صورت می گیرد.
وی گفت: نصب و راه اندازی آن، هیچ گونه هزینه ای برای دستگاه های دولتی ندارد و همه اموال منقول و غیرمنقول و خدمات مورد استفاده در دستگاه های اجرایی در این سامانه قابل معامله است.
وی افزود: بر اساس ماده 2 آیین نامه ستاد، همه دستگاه های اجرایی موضوع بند (ب) ماده 1 قانون برگزاری مناقصه ها موظف هستند با اعلام مدیریت ستاد نسبت به ثبت نام در ستاد اقدام و با استفاده از امضای الکترونیکی و با رعایت مقررات مربوط، تمام مراحل مناقصه و مزایده را از طریق این سامانه انجام دهند.
نوین نام، با اشاره به معامله های بالای 10 درصد سقف تعیین شده برای معامله های کوچک گفت: تامین کنندگان باید پیش از عضویت در ستاد نسبت به دریافت ایران کد برای کالاها و خدمات مربوط اقدام کنند و دستگاه های اجرایی نیز موظف هستند کارکنان مرتبط با فرآیند خرید، از قبیل کارپرداز، مقام تشخیص، انباردار، ذیحساب و عامل ذیحساب را پس از اعلام مدیریت ستاد، برای شرکت در دوره های آموزشی مربوط به ستاد معرفی کنند.
وی بیان کرد: ابهام های مطروحه ذیحسابان باید تدوین شود و به مرکز توسعه تجارت الکترونیک وزارت صنعت، معدن و تجارت برای راه حل یابی ارسال شود.
در این نشست توجیهی، علاوه بر قوانین و مقررات مربوط به تجارت الکترونیک، شیوه های اجرایی کار در سامانه ستاد (چگونگی ثبت معاملات در سامانه) به سایر ذیحسابان دستگاه های اجرایی ارایه شد.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.