خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۰
کد خبر : 35184
Share
رویکرد دوگانه منتقدان دولت؛

بچه های مردم سوختند؛ وزیر خندید؛ احمدی نژاد نگاه کرد!

بدون شک برخوردهای جناحی با فساد، مشکلات و معضلات به هیچ نتیجه منتهی نمی شود و در این میان تنها مردم هستند که باید دردسرهای بازی های جناحی را به دوش بکشند.این روزها مخالفان دولت روحانی به بهانه های مختلف تلاش می کنند تا کابینه وی را زیر سوال ببرند و تمام دستاوردهای

بدون شک برخوردهای جناحی با فساد، مشکلات و معضلات به هیچ نتیجه منتهی نمی شود و در این میان تنها مردم هستند که باید دردسرهای بازی های جناحی را به دوش بکشند.
این روزها مخالفان دولت روحانی به بهانه های مختلف تلاش می کنند تا کابینه وی را زیر سوال ببرند و تمام دستاوردهای وی را در یک چشم به هم زدن، نابود کنند. اقدامی سیستماتیک که توسط اطاق فکرهای این جریان صورت می گیرد و آنها در آستانه انتخابات دست به کار شده اند و به گونه ای حرکت می کنند تا ملت را نسبت به دولت دلسرد کنند.
استفاده جناحی از مرگ هموطنان
در همین راستا، برخورد دو قطار در ایستگاه هفت خوان استان سمنان که منجر به کشته شدن تعدادی از هموطنانمان شد نیز به اهرمی برای هجمه به شخص رییس جمهور مبدل شده است. اتفاقی دردناک که احساسات مردم را جریحه دار کرد ولی متاسفانه به ابزار خشنودی برخی تغییر کاربری داده است.
آنها معتقدند که از این طریق می توانند رای روحانی را برای انتخابات آینده کم کنند ولی متوجه عواقب این اقدامات نیستند.
اما از سویی نوع برخورد دولت با این فاجعه و نیز استعفاءهای صورت گرفته نشان داد که رویه کاری این دولت با دولت های قبل به ویژه کابینه احمدی نژاد متفاوت است و بدون شک مردم متوجه این اتفاقات هستند.
در این مدت اندک همه شاهد آن هستند که دولت روحانی و در ابتدا شخص رییس جمهور نامه پیگیری این واقعه را صادر کرد و در ادامه نیز معاون اول دولت پیگیر این حادثه شد. ولی در زمان دولت قبل مسئولان غیر از نگاه کردن و حمایت از اطرافیانشان چه اقدامی انجام داد؟!
پرچم دار فرار مسئولیت
روحانی و دولتمردانش نشان دادند که مسئولیت اقدامات صورت گرفته در دولت شان را گردن می گیرند و از قبول این مسائل فرار نمی کنند. فرار از مسئولیتی که دولت احمدی نژاد پرچمدار آن بود ولی این جریانی که این روزها دولت روحانی را زیر بار انتقادهای خود برده اند، در آن دوران هیچ موضعی در قبال این برخوردها نداشته اند!
سوختن بچه های مردم و خنده آقای وزیر!
برای مثال در زمانی که دختربچه های شین آبادی در آتش بی تدبیری مسئولان سوخته بودند، وزیر وقت آموزش و پرورش(حاجی بابایی) با بی اعتنایی به فاجعه شین آباد و با خنده های خود، این اتفاق را بر گردن معلم مدرسه انداخت.
این وزیر نه تنها استعفاء نداد؛نه تنها برکنار نشد،بلکه عذرخواهی هم نکرد. حتی وی زمانی که مجلس آن را برای پاسخگویی فراخواند با جسارت تمام گفت: درست نیست که وزیر آموزش و پرورش تا آخر عمر برای هر اتفاقی که در این وزارتخانه می افتد عذرخواهی کند. حاجی بابایی، گفته بود: مقصر در حادثه آتش سوزی این مدرسه دخترانه، معلم مدرسه بوده که به جای اینکه دانش آموزان را از کلاس خارج کند قصد داشت بخاری را بجابجا کند که به علت داغ بودن بخاری از دستش رها شده و مدرسه آتش گرفته است.وزیر در ادامه افزود: اگر این اشتباه اگر از سوی معلم انجام نمی شد و دانش آموزان زودتر از کلاس خارج می شدند شاهد چنین فاجعه ای نبودیم و به خاطر ایثار این معلم بود که دانش آموزان سوختند.
مشکلات،جناحی حل نمی شوند!
بدون شک برخوردهای جناحی با فساد، مشکلات و معضلات به هیچ نتیجه منتهی نمی شود و در این میان تنها مردم هستند که باید دردسرهای بازی های جناحی را به دوش بکشند. آیا زمان آن نیست که جریان های سیاسی و مسئولان مربوط، منافع ملی و مردمی را به منفعت های زودگذر شخصی و جریانی خود ترجیح دهند؟!


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.