خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۴
کد خبر : 34465
Share

عمیدزاده:مرز چذابه اربعین امسال مشکل پارکینگ و جاده ندارد

سرپرست فرمانداری دشت‌آزادگان گفت: سال گذشته در زمینه پارکینگ، جاده و آبرسانی در مرز چذابه مشکلات اساسی وجود داشت که امسال مشکل پارکینگ و جاده حل شده است و موضوع آبرسانی نیز با قول مزارت نیرو، تا اربعین سال آینده حل خواهد شد.

سرپرست فرمانداری دشت‌آزادگان گفت: سال گذشته در زمینه پارکینگ، جاده و آبرسانی در مرز چذابه مشکلات اساسی وجود داشت که امسال مشکل پارکینگ و جاده حل شده است و موضوع آبرسانی نیز با قول مزارت نیرو، تا اربعین سال آینده حل خواهد شد.
نادر عمیدزاده با اشاره به بهبود وضعیت مرز چذابه برای تردد زائران نسبت به سال گذشته ‌اظهار کرد: یکی از این اقدامات انجام شده در این جهت، تکمیل جاده بستان به چذابه بوده است. همچنین پارکینگ فعلی شهردرای تا جاده نفت در محل مرز با حدود 40 هکتار مساحت در حال آماده‌سازی است که برای توقف خودروهای زائران مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
وی افزود: روشنایی مسیر جاده نفت تا پایانه چذابه نیز تامین شده است. همچنین امسال به منظور جلوگیری از بروز ترافیک سنگین، دو مسیر رفت و برگشت جدا شده‌اند و مقطع پارکینگ شهرداری تا جاده نفت به عنوان مسیر رفت ما و جاده قدیم چذابه نیز به عنوان مسیر برگشت تعیین شده است.
عمیدزاده با اشاره به خروج برخی از زائران بدون ویزا از مرزها عنوان کرد: ‌امسال با توجه به دستورالعمل‌های ابلاغ شده و اقداماتی که صورت گرفته است و همچنین با توجه به لایحه‌هایی که از طریق وزارت امور خارجه و ناجا تصویب شده است، ‌قطعا از خروج این دسته زائران جلوگیری خواهد شد.
وی گفت: از تمامی زائرانی که از سراسر کشور جهت سفر به کشور عراق به مرز چذابه مراجعه می‌کنند، خواهش می‌کنیم سفرشان با رعایت قوانین و اخذ ویزا باشد و اگر گذرنامه ندارند از مراجعه به مرز چذابه خودداری کنند.
سرپرست فرمانداری دشت‌آزادگان افزود: مردم دشت‌آزادگان مهمان‌نواز و خون‌گرم هستند و هر ساله با پذیرایی و اسکان زائران، از این سفرها حمایت می‌کنند. با این وجود لازم است مشکلات زیرساختی مرز چذابه تا پیش از اربعین برطرف شود.
وی ادامه داد: یکی از این مشکلات که باید برای سفرهای اربعین رفع شود، موضوع آبرسانی است؛ شبکه آب‌رسانی هنوز در مرز چذابه ایجاد نشده است و وزارت نیرو قول داده این مشکل تا اربعین سال آینده برطرف شود.
عمیدزاده افزود: امسال با استقرار تانکرهای آب‌رسانی مشکل آب در مرز چذابه برطرف خواهد شد و آب شرب به مقدار کافی در اختیار زائران قرار خواهد گرفت.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.