خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۸
کد خبر : 34352
Share

اسفندیاری‌فر:نمی‌گذاریم حق فرنگی‌کاری ضایع شود/امیدوارم قانون جدید به ضرر ایرانی‌ها نشود

مربی جدید تیم‌ملی کشتی فرنگی گفت:‌ ‌همیشه صداقت و سلامت سرلوحه کار ما بوده است و تلاش‌مان این است که حق کشتی‌گیری را ضایع نکنیم و هر کسی حقش است، بیاید و خودش را در تیم‌ملی ثابت کند.

مربی جدید تیم‌ملی کشتی فرنگی گفت:‌ ‌همیشه صداقت و سلامت سرلوحه کار ما بوده است و تلاش‌مان این است که حق کشتی‌گیری را ضایع نکنیم و هر کسی حقش است، بیاید و خودش را در تیم‌ملی ثابت کند.
مهرزاد اسفندیاری‌فر در خصوص حضورش در کادر فنی تیم‌ملی کشتی فرنگی بزرگسالان، اظهار کرد: ‌خوشحالم که فرصتی پیش آمد تا بتوانم به تیم‌ملی کشورم خدمت کنم. کار سخت است، چرا که انتظارات مردم از کشتی فرنگی بسیار بالا می‌باشد.
وی ادامه داد: با توجه به دگرگونی قوانین کشتی فرنگی، بالا بودن انتظارات مردم و صحبت‌هایی که پس از المپیک به وجود آمد، کار کمی سخت شده است ولی امیدوارم در کنار اشکانی، سرمربی جدید تیم‌ملی که خود از مربیان خوب ایران است، بتوانیم قدم‌های مثبتی برای کشتی فرنگی برداریم.
مربی تیم‌ملی کشتی فرنگی با اشاره به در پیش بودن رقابت‌های جهانی مجارستان، گفت: ‌این مسابقات در اوزان 71 و 80 کیلوگرم که دو وزن غیر المپیکی هستند، برگزار می‌شود. اولین تمرکز ما روی این رقابت‌ها است و فرصت بسیار کمی هم در اختیار داریم ولی امیدوارم کشتی‌گیران‌مان به آمادگی لازم برسند.
وی افزود: ‌برای اولین بار است که تصمیم گرفته شده، چنین مسابقاتی در دو وزن غیر المپیکی برگزار شود. امیدوارم در این مسابقات موفق ظاهر شویم، البته کارمان سخت است، چرا که ما هنوز کشتی‌گیران‌مان را در این دو وزن با توجه به تغییر قوانین کشتی، محک نزده‌ایم و نمی‌دانیم واقعا شرایط به چه صورتی است.
اسفندیاری‌فر بیان کرد: ‌قرار است اردوی تیم‌ملی نیز از هشتم مهرماه آغاز شود تا کشتی‌گیران‌ را ارزیابی کنیم و ببینیم کدام یک می‌توانند خودشان را با تغییر قوانین وقف دهند.
وی با اشاره به تغییراتی که در قوانین کشتی فرنگی به وجود آمده است، گفت: ‌متاسفانه هر چند وقت یک‌بار قوانین کشتی تغییر می‌کند. این تغییرات نیز یکسری کشتی‌گیران را دچار مشکل می‌کند و بسیار سخت است که ورزشکار بتواند خودش را با هر قانونی مطابقت دهد.
مربی خوزستانی تیم‌ملی کشتی فرنگی افزود: ‌قبلا در کشتی فرنگی وقتی بازیکن کم‌کار اخطار می‌گرفت، او در خاک در اختیار کشتی‌گیر پرکار بود و حریف می‌توانست فن بزند. به هر حال خیلی از فنون در خاک اجرا می‌شدند که متاسفانه خاک برداشته شده است و اگر کشتی‌گیر کم کار اخطار گرفت، ادامه کشتی با یک امتیاز به سود کشتی‌گیر پرکار در سرپا انجام می‌شود و این کار را خیلی سخت می‌کند.
وی بیان کرد:‌ با توجه به آماری که در اختیارمان است، بیشتر کشتی‌گیران مدال‌آور ایران در اجرای فنون خاک تبحر خاصی دارند ولی الان با توجه به برداشته شدن خاک، این یک مشکل است. امیدوارم بتوانیم با این قانون خودمان را تطبیق دهیم و هم‌پای دنیا جلو برویم. همچنین امیدوارم این قانون به ضرر ایرانی‌ها نشود.
اسفندیاری‌فر در پایان عنوان کرد: ‌همیشه صداقت و سلامت سرلوحه کار ما بوده است و سعی می‌کنیم اولین کارمان این باشد که حق کشتی‌گیری را ضایع نکنیم و هر کسی حقش است، بیاید و خودش را در تیم‌ملی ثابت کند.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.