خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۷ مهر ۱۳۹۵ - ۹:۴۶
کد خبر : 34348
Share

شریعتی:خلاقان خوبی هستیم ولی بازاریاب خوبی نیستیم

استاندار خوزستان گفت: ما خوزستانی ها خلاقان خوبی برای خلق مسایل مختلف در ابعاد میراث فرهنگی، گردشگری، هنر و ... هستیم اما بازاریاب خوبی نیستیم.

استاندار خوزستان گفت: ما خوزستانی ها خلاقان خوبی برای خلق مسایل مختلف در ابعاد میراث فرهنگی، گردشگری، هنر و ... هستیم اما بازاریاب خوبی نیستیم.
غلامرضا شریعتی شامگاه سه شنبه در دومین آیین اهدای نشان سفیران میراث فرهنگی که در هتل پارس اهواز برگزار شد اظهار کرد:برای همین باید تلاش کنیم بازاریابی خود را گسترش داده و از لحاظ کیفی آن را بالا ببریم تا داشته های خود را به نمایش گذاشته و در کشور و دنیا جا بیندازیم.
وی افزود: بسیاری از کشورهای دنیا هیچ چیزی از خود ندارند اما از همان هیچ، چنان درآمدهای گردشگری می آفرینند که انسان را به تعجب وا می دارد.
استاندار خوزستان گفت: ما داشته های زیادی از لحاظ میراثی داریم و جزو پنج کشور نخست دنیا از لحاظ جاذبه های میراثی هستیم اما هنوز در این زمینه مهجوریم و استفاده لازم از مسایل گردشگری کشور و خوزستان نمی شود.
وی بیان کرد: خوزستان تنها استانی است که سه اثر ثبت شده جهانی را به خود اختصاص داده و هیچ استان دیگری این تعداد اثر ثبت جهانی را ندارد.
وی اظهار کرد: وقتی به خوزستان نگاه می کنیم شاید یکی از موضوعاتی که در آخر از ذهن عبور می کند مسایل گردشگری است این مساله به خاطر ظرفیت ها و فرصت های بسیاری است که در خوزستان وجود دارد و مساله میراث و گردشگری زیر همه فرصت ها که استان از آن ها بهره مند است محو می شود.
شریعتی افزود: وجود فرصت های خدادادی مانند آب های شیرین و روان، خاک حاصلخیز، هوای خوب و منابع زیر زمینی موجب شده تا میراث های بزرگی در این استان خلق شود و تمدن های زیادی در این استان شکل بگیرد.
وی ادامه داد: از دیگر عواملی که موجب شده خوزستان کمتر دیده شود، ضعف و تنبلی خود ما است زیرا نتوانسته یم این همه فرصت را در بُعد میراثی و گردشگری به خوبی به دنیا عرضه و به طرز مناسبی تبلیغ کنیم که باعث شده خوزستان از این حیث مهجور باشد.
استاندار خوزستان در ادامه گفت: یکی از ایرادات موجود در مساله گردشگری نحوه هژمونی جهانی است که بنا بوده همه زیر آن سیطره قرار گرفته و نظم نوینی که آنها شکل می دهند در چنبره اش قرار گیرد.
وی توضیح داد: این هژمونی جهانی ممکن است مصادف با بی عدالتی ها باشد از این جهت باید نظم نوین و نظام اداری دنیا عادلانه و معقولانه تر باشد که ما در برجام این مساله را به اثبات رساندیم.
وی بیان کرد: در برجام وقتی با منطق برخورد، و از استدلال مناسب استفاده کردیم طرف مقابل در برابر منطق تسلیم شد و در نهایت تصمیم گرفته شد که خواسته های دو طرف لحاظ شود.
استاندار خوزستان ادامه داد: امیدوارم اکنون که دنیا در برابر خواسته های عادلانه کشور سر تعظیم فرود آورده و توافق بین المللی را پذیرفته، تلاش کنیم جاذبه های گردشگری و میراث ایران و استان را بیشتر به نمایش بگذاریم و از این حیث موجب ایجاد اشتغال مولد و خلق ثروت جدید در استان شویم.
در دومین آیین اهدای نشان سفیران میراث فرهنگی مصطفی مستور (نویسنده)، حافظ ناظری (موسیقی دان و خواننده)، مسعود شجاعی (فوتبالیست)، و ساعد مشکی (گرافیست) به عنوان سفیران میراث فرهنگی خوزستان شناخته شدند.
نخستین آیین اهدای نشان سفیران در خوزستان خرداد 95 برگزار شد که در این آیین شهاب الدین عادل (عکاس، مستندساز ، پژوهشگر و استاد دانشگاه)، محسن چاووشی (خواننده پاپ)، محسن امیر یوسفی (کارگردان و مستندساز)، مهدی جعفری (مدیر فیلمبرداری، عکاس و فیلمساز) و ناصر پلنگی (هنرمند نقاش)، به عنوان سفیر میراث فرهنگی خوزستان معرفی شدند.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.