خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۰
کد خبر : 34342
Share
دریکصد و چهل و چهارمین جلسه شورای شهر اهوازچه گذشت؟

سازمان پسماند در وضعیت خوبی به سر نمی برد/ضرورت تحول در سازمان پارک ها/عزل و نصب ها بر پایه جریانات پشت پرده انجام می گیرندنه براساس عملکرد/سید خلف موسوی شهردار اهواز است یا تهران؟/اهواز نیازمند خدمت جهادی /پروژه های شهرداری قربانی سوء مدیریت مالی و.

یکصد و چهل و چهارمین جلسه شورای اسلامی کلانشهر اهواز،با حضور اعضای شورا، معاونین شهرداری و اصحاب رسانه در

یکصد و چهل و چهارمین جلسه شورای اسلامی کلانشهر اهواز،با حضور اعضای شورا، معاونین شهرداری و اصحاب رسانه در صحن علنی شورای شهر برگزار شد.
در ابتدای این جلسه، جمشید سلحشور عضو شورای شهر اهواز ضمن تبریک روز مباهله و سالروز شکست حصر آبادان، با اشاره به انتخاب هیات رئیسه جدید شورا، اظهار کرد: از هیات رئیسه قبلی شورا تشکر می نماییم و امیداریم بتوانیم زحمات این عزیزان را جبران کنیم.
وی همچنین با اشاره به روز جهانی گردشگری، عنوان کرد: امیدوارم در استان خوزستان توجه بیشتری به مسئله گردشگری صورت بپذیرد.
در ادامه این جلسه هوشنگ شیرمردی رئیس شورای شهر اهواز ضمن تبریک هفته دفاع مقدس عنوان کرد: هفته دفاع مقدس، هفته مردان مرد عرصه نبرد است که جان خویش را برای دفاع از جان، مال، ناموس و وطن، بر طبق اخلاص نهادند تا نهال انقلاب شکوهمند، تنومند گردد، را گرامی میداریم و امروز نیز که 5 مهرماه سالروز شکست حصر آبادان همیشه قهرمان است را ارج می نهیم.
وی در ادامه نطق خود اظهار کرد: شورای شهر اهواز آمادگی خود را در خصوص تصویب لوایحی که گره ای از مشکلات عدیده شهروندان باز می کند، اعلام میدارد.
شیرمردی افزود: ما هرگونه همکاری که منجر به خدمت و عمران و آبادانی اهواز جهت رفاه حال و آسایش شهروندان شود را با جان و دل پذیرا هستیم.
رئیس شورای شهر اهواز خطاب به شهردار تصریح کرد: اهواز نیازمند خدمت جهادی است، اهواز نیازمند جهاد عمرانی است و باید از لحظه لحظه ی زمان برای برون رفت کلانشهر از وضعیت فعلی بهره ببرید تا چهره شهر تغییر و دگرگون گردد.
وی افزود: انتظار داریم شهر اهواز به یک کارگاه عمرانی در بازه ی زمانی مشخص (زمانبدی شده) تبدل شود نه آنکه پروژه ای را با بوق و کرنا استارت بزنید و 20 تا 30 درصد هم پیشرفت فیزیکی داشته باشد، اما به یکباره به دلیل عدم پرداخت مطالبات پیمانکار، تعطیل گردد و جدول زمانبندی پیشرفت فیزیکی پروژه هم قربانی سوء مدیریت مالی گردد.
شیرمردی عنوان کرد: آقای شهردار چرا تخصیص اعتبارات در معاونت برنامه ریزی به صورت سلیقه ای و خودی و غیر خودی صورت می گیرد؟ آیا این اقدام علت خاصی دارد که شورای شهر از آن بی خبر است؟
عضو شورای شهر اهواز خطاب به شهردار اهواز عنوان کرد: در اسرع وقت نسبت به رفع مشکل حقوق کارگران و نیز حق سنوات کارگران بازنشسته اقدام عاجل نمایید، رسول خدا (ص) می فرماید: حقوق و حقوق کارگر را قبل از خشک شدن عرق اش پرداخت کنید، اکنون نیز با تأسی از رهنمود بنی اکرم خوستار آن هستیم که پرداخت حقوق کارگران و بازنشستگان بدون تاخیر انجام گیرد.
وی افزود: کارگران، صدیق ترین، پاکترین و زحمتکش ترین افراد یک جامعه هستند و همچنین حق سنوات کارگران بانشسته نیز باید پرداخت شود.
هوشنگ شیرمردی عنوان کرد: آقای شهردار در طول 3 سال گذشته از صدارت حضرتعالی بر شهرداری، تاکنون در زمینه جذب سرمایه گذار، دستاورد درخور توجهی برای کلانشهر به ارمغان نیاورد اید، علیرغم آنکه بیشترین سرمایه و پول در کشور بعد از تهران در اهواز است و زمینه های مشارکت زیادی هم وجود دارد، علت این ناتوانی در جذب سرمایه گذار را باتوجه به قابلیت ها و پتانسیل های بالقوه کلانشهر بیان کنید تا شورا بتواند گره گشای این مسئله مهم و حیاتی باشد.
رئیس شورای شهر اهواز خطاب به شهردار اهواز گفت: در اسرع وقت براساس ماده 77 نسبت به اعلام میزان مطالبات شهرداری و سازمان های مختلف آن، از دستگاه ها، ادارات، ارگان ها و سازمان های مختلف اقدام نمائید تا شورا بتواند به فراخور ظرفیت و توان خود، رایزنی های ممکن را در خصوص اخذ مطالبات شهرداری انجام دهد.
وی افزود: آقای شهردار همانگونه که استاندار دلسوز و دیگر دلسوزان استان، در روزهای گذشته نسبت به عملکرد معاونت فرهنگی شهرداری، انتقادهایی داشتند، باید گفت خروجی معاونت فرهنگی هزینه بر بودن آن است تا اقدامات فرهنگی.
شیرمردی ادامه داد: مؤید این موضوع پرداخت سندهایی با ارقام بالاست که نه تنها خروجی مثبتی نداشته بلکه تنها به حیف و میل بیت المال منجر شده است.
شیرمردی ادامه داد: البته ای کاش چنین ارقامی واقعاً برای فرهنگ و فرهنگسازی در کلانشهر هزینه شده باشد.
عضو شورای شهر اهواز خاطرنشان کرد: آقای شهردار، سازمان پسماند در وضعیت خوبی به سر نمی برد، لذا نسبت به تحول در این سامان اقدام لازم را صورت دهید.
وی افزود: سایتی محصور شده با مساحت 125 هکتار که هزینه ای بالغ بر 10 میلیارد خرج آن شده تا دفن زباله از حالت سنتی به مدرن تبدیل شود.
هوشنگ شیرمردی تصریح کرد: به دلیل سوء مدیریت و عدم مدیریت لازم در اثر متصاعد شدن گاز زباله که منفجر شده و هزینه میلیاردی صرف شده، دود شد و دفن زباله نیز بازگشت به عقب داشت و به صورت سنتی دفن می شوند.
رئیس شورای شهر اهواز خطاب به شهردار گفت: آیا همانگونه که هزینه تفکیک زباله از مبداء به پیمانکاران پرداخت می شود، این تفکیک صورت می گیرد؟ و نیز چرا سکوها تخلیه زباله های بین راهی اجرا و احداث نگردیدند؟
شیرمردی در ادامه سخنان خود گفت: آقای شهردار نسبت به تحول و نوآوری در فضای سبز و پارک های موجود در سطح شهر اقدام مقتضی را صورت دهید چرا که فضای سبز و پارک های موجود در شأن و منزلت شهروندانی نیست که هرساله مبالغ قابل توجهی به عنوان بهای خدمات به شهرداری پرداخت می نمایند.
رئیس شورای شهر اهواز گفت: آقای شهردار وجود سرعت گیرهای غیراستاندارد که اکثراً در محل های غیر ضروری منظور شده اند بسیار آزار دهنده هستند که لازم است با هماهنگی دستگاه های ذیربط نسبت به اصلاح آن اقدام نمائید.
وی افزود: همچنین ضروری است که نسبت به خط کشی مناسب محل عبور و مرور دانش آموزان در مقابل مدارس اقدام عاجل نمایید.
هوشنگ شیرمردی در ادامه نطق خود خاطرنشان کرد: آقای شهردار، مطبوعات رکن چهارم دموکراسی است، اهالی شریف مطبوعات چشمان بینا و رصدگران جامعه خویش هستند، آزادی بیان حق خبرنگار است، نمی توان دهان منتقد منصف را با شکایت و اهمال زور و فشار بست، مطبوعات نیز باید مرز بین انتقاد سازنده و تخریب را مشخص کنند.
رئیس شورای شهر اهواز گفت: شورا و شهرداری می بایست مطبوعات را بازوان توانمند خود بدانند و از این ظرفیت بالقوه در فرهنگ سازی و مشارکت عمومی و غیره بهره بگیرند نه آنکه با کوچکترین انتقادی، از آن نشریه شکایت کرد.
و افزود: اینجانب به عنوان رئیس شورای کلانشهر اهواز از کلیه اصحاب رسانه تقاضا می نمایم در چارچوب وظایف قانونی و رسالت انسانی و اخلاقی خود نسبت به انعکاس بی غرضانه مشکلات و معضلات کلانشهر و نیز درخواست های شهروندان، نهایت تلاش خود را انجام دهند و تا حصول نتیجه پیگیر آن باشند.
شیرمردی در ادامه سخنان خود خطاب به شهردار اهواز گفت: به امور مالی تحت مدیریت تان اعلام کنید که حداکثر تا ظرف مدت دوماه، کلیه مطالبات مطبوعات در خصوص چاپ آگهی های مزایده و مناقصه شهرداری را پرداخت نماید در غیر اینصورت شهرداری موظف است به نحو مقتضی علاوه بر پرداخت مطالبات مطبوعات، جبران خسارت نماید.
وی افزود: پس از انجام مناقصه یا مزایده ها، شهرداری باید هزینه حق الدرج آگهی را به نشریات پرداخت کند چرا که شریان حیاتی مطبوعات، همین آگهی ها هستند.
هوشنگ شیرمردی خطاب به شهردار اهواز گفت: مجموعه تحت مدیریت تان چالاکی لازم را ندارد، بسیاری از کارشناسان خدوم، دست پاک و با دانش فنی را کنار گذاشته اید که لازم است در این خصوص بازنگری مجددی صورت گیرد که البته اکثر غریب به اتفاق این کارگران، کارکنان و مدیران شهرداری شریف و نجیب اند.
رئیس شورای شهر اهواز عنوان کرد: آقای شهردار، عزل و نصب های گسترده و متوالی در شهرداری باعث شده است که عملاً هیچ کارایی و تاثیرپذیری در سازمان ها، مناطق و معاونت ها وجود نداشته باشد، این آمار عزل و نصب در هیچ کلانشهری اینگونه سابقه نداشته است، این احتمال می رود که این عزل و نصب ها بر پایه جریانات پشت پرده انجام می گیرند نه عملکرد و کارایی مدیران.
وی خاطرنشان کرد: عمر بعضی از مدیریت ها بسیار کم است البته در بسیاری از موارد نیروهای کارکشته و مجرب که شهرداری بابت کسب تجربه آنها، هزینه های بسیاری کرده است را نادیده می گیرید و در حقشان اجحاف شده و به نوعی این مسئله باعث، یأس و ناامیدی دربین مدیران و کارشناسان زبده شهرداری شده است.
شیرمردی عنوان کرد: آقای شهردار در ماده 9 آئین نامه حقوق و مزایای شهرداران، چنین آمده است که شهردار برای یکسال خدمت، حق استفاده از یکماه مرخصی با استفاده از حقوق مربوطه را خواهد داشت.
وی افزود: در تبصره یک همین ماده آمده است که تاریخ استفاده از مرخصی بنا به تقاضا و درخواست شهردار توسط شورای اسلامی شهر تعیین خواهد شد، حال از حضرتعالی سوال می کنم، در طول 3 سال گذشته چندماه را بدون کسب اجازه و درخواست مرخصی خارج از کلانشهر اهواز سپری کرده اید؟ که البته نوع ماموریت های خارج از شهر نیز نیاز به هماهنگی با شورا دارد.
رئیس شورای شهر اهواز گفت: به قول یکی از دوستان ما متوجه نشدیم که سید خلف موسوی شهردار اهواز است یا تهران؟ چراکه در طول هفته بیشتر اوقاتش را در تهران سپری می کند تا اهواز.
شیرمردی تصریح کرد: آقای شهردار از این تاریخ به بعد  قانون را در مورد خروج از شهر رعایت فرمائید.
در ادامه این جلسه حجت الاسلام قربانعلی سعادت نیا عضو شورای شهر اهواز با تبریک هفته دفاع مقدس و بازگشایی مدارس عنوان کرد: بازگشایی مدارس و شکوفایی فصل دانش را تبریک می گویم و امیدوارم کشور ما مسیر رشد و تعالی را طی نماید.
وی افزد: مقام معلم آنقدر ارزشمند است که تا زمانی که این مقام، جایگاه خود را پیدا نکرده، رشد و توسعه بالقوه محقق نخواهد شد.
سعادت نیا در ادامه اظهار کرد: شورا همیشه با فراز و نشیب هایی همراه بوده است اما باید با سعه صدر و توجه به مشکلات داشته باشیم و حداقل های عملکرد را داشته باشیم تا با رویی سفید این امانت مردم را تحویل دهیم.
عضو شورای شهر اهواز گفت: هیات رئیسه جدید باید با پختگی، سعه صدر، صمیمت و تعامل خوب باعث ارتقاء و گسترش ارتباط موجود میان شورا و شهرداری شود.
حجت الاسلام سعادت نیا عنوان کرد: امیدوارم با تعامل با مسئولان شهر، موانع پیش روی توسعه شهرمان برطرف شوند.
وی افزود: شاید برخی از موضوعات خاطر برخی ها را مکدر نماید اما باید با صمیمت و دوستی در کار هم باشیم و برای مردم ولایت مدار اهواز تلاش کنیم.
عضوشورای شهر اهواز با اشاره به نزدیکی به ماه محرم عنوان کرد: به برکت حرکت اربعین حسینی، فضای خوبی در استان حاکم خواهد شد و باید از این فرصت به منظور خدمت رسانی به مردمی که برای عبور از مرزهای شلمچه و چذابه به خوزستان می آید، استفاده نمود تا این عزیزان با خاطره خوب به شهرهایشان بازگردند.
وی افزود: مسئولان نیز باید از در این حرکت، از ظرفیت مردم استفاده کنند و با مشارکت مردم، مواکب را توسعه دهند.
همچنین در ادامه این جلسه ناجی سواری عضو شورای شهر اهواز با اشاره به فرارسیدن هفته دفاع مقدس، عنوان کرد: هفته دفاع مقدس، یعنی بازخوانی و مرور خاطرات تلخ و شیرین دفاعی ملتی که خواهان زندگی آبرومندانه بوده و از سوی دشمنان قسم خورده اش، مورد هجمه قرار گرفته بود.
وی افزود: هفته دفاع مقدس یعنی صیانت از ارزشهای نابی همچون اتحاد، برادری، ایمان و اعتماد راسخ به خداوند، وطن دوستی، اطاعت صادقانه از امام و رهبر خویش و با این سرمایه به ملکت خدمت نمودن.
سواری گفت: دفاع مقدس یعنی ما می توانیم و همینک دفاع مقدس در کشور قالب حمایت از تولید ملی نمود پیدا کرده است، امروز هم ما می توانیم، یک روز در عرصه سیاست و روزی دیگر در عرصه اقتصاد حضور پیدا کنیم.
عضو شورای شهر اهواز گفت: دشمنان بیشتر با دورویی و نفاق به شیوه های مختلف قصد دارند تیشه به ریشه نظام بزنند و با استفاده از زمینه های مختلف سیاسی، اقتصادی و بلا خصت فرهنگی همیشه در صدد تضعیف نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند.
وی در ادامه گفت: از کارهایی که علاوه بر پروژه های عمرانی که در دوسال اخیر توسط شورا و شهرداری صورت پذیرفته است، به شرح ذیل می باشد:
1 – اصلاح و تصویب ساختار سازمانی شهرداری : در سالهای اخیر به علت عدم وجود ساختار مناسب، شهرداری از بسیاری از فرصت ها نتوانسته است که استفاده نماید و به همین دلیل، وجود یک چارت مناسب و چابک، بسیار ضروری بوده و باعث ارتقاء کیفیت خدمات شهرداری می گردد.
2 – اصلاح اساسنامه سازمان های تابعه : باتوجه به اینکه وجود سازمان ها در شهرداری ها جهت افزایش سرعت خدمات دهی و ارتقاء کیفیت خدمات شهرداری، به نظر از ضروریات می باشد، اما به علت وجود یک اساسنامه ناقص و نامناسب، ما متاسفانه کارایی سازمانها در انجام وظایف محوله روبه انحراف برده و عملکرد شورا را در نظارت بر سازمان ها تحت شعاع قرار داده است، که با اصلاح اساسنامه، سازمان ها و افزایش نقش نظارتی شوراها، در ای سازمانها، مطمئناً در آینده می تواند به شهرداری در راستای خدمت رسانی به شهروندان غیور اهوازی، کمک شایانی نماید.
همچنین صلاح وظایف سازمانها و ادغام، ایجاد و انحلال بعضی از سازمان ها یکی از مهمترین اقدامات انجام شده می باشد.
3 – اقدامات زیربنایی و زیرساختی : طی این دو سال گذشته می تواند در سالهای آینده به شفافیت اقدامات شهرداری و تسریع خدمت رسانی و ارتقاء کیفیت خدمات، نقش بسزایی داشته باشد که از جمله این اقدامات می توان به :
  تهیه نقشه GIS شهر اهواز توسط سازمان نیروهای مسلح اشاره نموده که علاوه بر ایجاد، شفافیت در حوزه های اطلاعات شهری، باعث افزایش ضریب کنترل پروژه ها و خدمات شهری می گردد.
4 – تصویب مناطق شهرداری : همانگونه که مستحضر هستید، بعد از جدا شدن کوت عبدالله، از شهر اهواز تعداد مناطق شهرداری، هفت منطقه می باشد که از تعداد مناطق فقط 4 منطقه مصوب وزارت کشور می باشد، در همین راستا باتلاش و همت شورای محترم اسلامی شهر اهواز و شهردار محترم، مناطق شهر اهواز از هفت منطقه به هشت منطقه ارتقاء پیدا کردند و تصویب هشت منطقه شهری، از سوی وزیر محترم کشور، ابلاغ گردید که این یکی از عملکردهای مثبت شورای حاضر می باشد.
5 – توجه ویژه شهردار محترم به مناطق حاشیه ای و محروم شهر اهواز هم از نکات بسیار مثبت شهرداری می باشد.
ناجی سواری در ادامه نطق پیش از دستور خود اظهار کرد: یقیناً خدمت صادقانه به مردم شریف و شهید پرور نیز نوعی خدمت به نظام و صیانت از آن است، لهذا بنده به عنوان عضو کوچکی از شورای محترم کلانشهر اهواز، در ابتدا از ترحمات تمامی اعضای محترم شورا و شهردار محترم و تمامی پرسنل خدوم شهرداری به ویژه معاونین محترم شهردار، مدیران محترم مناطق و میران عامل سازمان های شهرداری، به خاطر تلاش های بی دریغ و مستمر خود که در راه ارائه خدمات به شهروندان عزیز و همچنین اجرای پروژه های عمرانی بوده است، نهایت تشکر و قدردانی را دارم.
وی افزود: از اعضای محترم شورا انتظار دارم باتوجه به مدت زمان باقی مانده از دوره چهارم شورا، توجه و همکاری و هماهنگی خود را بیشتر به نظارت بر پروژه های درحال اجرا مبذول نموده تا از کمترین فرصت، بیشترین بهره را در راه عمران و آبادانی شهر استفاده شود و همیشه پروژه های مورد نظر و درحال اجرا را نصب العین خود قرار دهند.
عضو شورای شهر اهواز در ادامه گفت : همه ما میدانیم که آرزوی مترو یا قطار شهری، در کلانشهری که بخش عظیمی از ثروت کشور را تولید می کند، بر دل مردم صبور اهواز مانده است، مردمی که گرمای طاقت فرسا و گاه هوای خاک آلود را به جان می خرند، آیا حق ندارند از حمل و نقل مناسبی بهره ببرند.
ناجی سواری گفت: در یکی از خبرگزاری های معتبر استان، نوشته بودند که اعضای شورای شهر اهواز نسبت به پروژه قطار شهری، بی تفاوت و پروژه مذکور برای آنها اهمیت ندارد، همه ما بدون شک، می دانیم که تکمیل پروژه قطار شهری و یا راه اندازی حتی قسمتی از آن سیستم حمل و نقل درون شهری را متحول می کند و پروژه مذکور از اهم پروژه های عمرانی موجود شهر اهواز است و این نیاز به نشستهای راهبردی و هدفمند که راهگشای این مشکل لاینحل را دارد.
وی خاطرنشان کرد: بنابراین در این جریان تنها شهرداری و شورای کلانشهر اهواز مقصر نیست و این پروژه عظیم نیاز شدید به پیگیری مستمر تمامی افراد و شخصیت های موثر استانی و کشوری و به ویژه نمایندگان محترم مجلس را داراست.
در بخش دیگری از این جلسه علی ناصری نایب رئیس شورای شهر اهواز با اشاره به سفر وی رئیس شورا به تهران عنوان کرد: در این سفر دیداری با معاون اول رئیس جمهور در خصوص مشکلات فاضلاب و مترو داشتیم.
وی افزود: آقای جهانگیری نیز در این دیدار قول تزریق بودجه خوبی در این خصوص به شرط نظارت مناسب را دادند.
ناصری گفت: همچنین جلسه ای با هابیل درویشی مسئول سابق متروی تهران داشتیم که وی از همکاری با ما استقبال نمود و قرار شد همراه با هیاتی، پروژه قطار شهری اهواز را بررسی نمایند و اگر به این نتیجه رسیدند که پیمانکار فعلی توانمندی کار را ندارند، خود مسئولیت آن را بر عهده بگیرد تا در زمانی مناسب، پروژه را تحویل دهد.
نایب رئیس شورای شهر اهواز گفت: همچنین در این سفر نشست هایی با سرمایه داران خوزستانی در تهران داشتیم که آنان نیز برای سرمایه گذاری در اهواز ابراز علاقه نمودند.
در ادامه این جلسه حجت الاسلام کاظم سواری عنوان کرد: از هیات رئیسه جدید شورا تقاضا دارم که موضوع تذکرات اعضای شورا به مدیران شهرداری را پیگیری نماید زیرا برخی از مدیران، هیچگونه توجهی به تذکرات نمی کنند.
وی افزود: نگاه برخی از مدیران شهرداری به اعضای شورا به گونه ای است که انگار اعضای شورا برای تبلیغات انتخابات بعدی، این اظهارا را می کنند.
سواری تصریح کرد: ما تا آخرین روز، عضو شورا هستیم و بنده به هر مدیری که در پیگیری کار مردم سنگ اندازی نماید، با ذکر نام، تذکر خواهم داد.
عضو شورای شهر اهواز گفت: شهردار منطقه 4 اهواز رفتار خود را اصلاح کند زیرا در این منطقه خدمات رسانی و تکمیل پروژه ها به خوبی صورت نمی گیرد.
وی عنوان کرد: هیات رئیسه شورا عزت اعضای شورا را حفظ نماید.
حجت الاسلام سواری عنوان کرد: سال آخر، سال نطق های آتشین نباشد، زیرا اگر سیستم شهرداری را زیر سوال ببریم، خودمان را زیرسوال بردیم.
وی در ادامه گفت: قرار نیست چند پروژه نیمه تمام را باقی بگذاریم، پروژه شریعتی با مشکلاتی که دارد، به نظرم تا دوماه آینده نیز به پایان نخواهد رسید.
سواری اظهار کرد: مادامی که در دو جبهه هستیم، هیچ کاری انجام نمی شود، باید رقابت های انتخاباتی را کنار بگذاریم زیرا الآن وقت عمل است.
هوشنگ شیرمردی رئیس شورای شهر اهواز در ادامه این جلسه گفت: اعضای شورا تا روز آخر عضو شورا هستند و مدیران باید پاسخگوی آنها باشند.
وی افزود: بیش از 90 در صد از مجموعه شهرداری نیروهای خدوم هستند اما آن 10 درصد، عملکرد شهرداری را زیرسوال می برند.
جمشید سلحشور نیز در خصوص پروژه شریعتی اظهار کرد: این پروژه شبانه روز درحال انجام است و مشکل بزرگ آن، آب زیرزمینی منطقه است.
در ادامه این جلسه لایحه واگذاری خدمات بیمه پرسنل شهرداری اهواز در دستور کار قرار گرفت.
آذر زمانپور عضوشورای شهر اهواز در این خصوص گفت: در شرایط مشابه باید پیمانکاران و شرکتهای دولتی در اولویت باشند.
وی افزود: با این کار، مالیات پرداختی و منافع آن متوجه مردم شهر خواهد شد.
همچنین در ادامه این جلسه جانعلی خورشیدی عضو شورای شهر اهوا گفت شهرداری خدمات خوبی انجام داده است اما مردم خواهان کار بیشتر هم از شهردار و هم از شورای 21 نفره هستند.
وی افزود: ما به جای آنکه پشتیبان همدیگر باشیم، مقابل همدیگر می ایستیم ، درصورتی که باید آنچه را که انجام شده و انجام نشده را باهم دید.
خورشیدی خطاب به شهردار اهواز گفت: نباید حرف های علمی و منطقی اعضای شورای شهر به صورت سلیقه ای بپذیرید زیرا باعث ایجاد تنش خواهد شد.
وی با اشاره به کمربند سبز اهواز عنوان کرد: کمربند سبز اهواز یکی از آرزوهای دیرینه مردم است اما امروز کارگران آن به دلیل مشکل حقوق اعتصاب کردند.
عضو شورای شهر اهواز با اشاره به جسات رئیس و نایب رئیس شورا در تهران، گفت: از اعضایی که برای پیگیری مطالبات تلاش کردند تشکر می کنیم  و نشان دادند که حق گرفتنی است نه دادنی .
خورشیدی در ادامه با اشاره به پارک های اهواز اظهار کرد: در پارک های و فضاهای سبز شهر، سرویس های بهداشتی های کم و اغلب نامناسب وجود دارند.
وی در پایان گفت: اعضای شورا تا آخرین روز عضو شورا هستند و شهردار باید این نکته را به مدیران، تذکر دهد.
در پایان این جلسه علی ناصری نایب رئیس شورای شهر اهواز گفت: کمربند سبز اهواز در شورای سوم به تصویب رسید اما از آن زمان تاکنون تنها شهرداری به تعهداتش عمل کرده در صورتی که دستگاه دیگر مانند نفت، فولاد و.... موظف به انجام تعهدات خود در این خصوص هستند.
وی افزود: چرا مدیران این دستگاه ها به وظایف خود عمل نمی کنند، این طرح علاوه بر ایجاد اشتغال، باعث کاهش آلودگی ها خواهد شد و مدیرانی که در این خصوص به تعهداتشان عمل نکنند، لیاقت این مسئولیت را ندارند.
عضو شورای شهر اهواز در ادامه نطق خود اظهار کرد: در شهرداری به گزارشات مهندسان ناظر کم توجهی می شود که از نتایج آن می توان به بهم خوردن سیما و منظر شهری، و عدم شناسایی تخلفات اشاره نمود که در درآمد شهرداری نیز تاثیرگذار اند.
ناصری در پایان پیشنهاد داد: در معاونت معماری و شهرسازی واحدی برای پیگیری و بررسی گزارشات مهندسان ناظر ایجاد شود.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.