خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۳
کد خبر : 34315
Share

خواجه:یادمان دائم شهدا در دانشگاه شهید چمران بنا می‌شود

رییس دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: با محوریت حوزه معاونت فرهنگی و اجتماعی، یادمانی ماندگار و دائمی از شهدا در دانشگاه طراحی و ایجاد می‌شود.

رییس دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: با محوریت حوزه معاونت فرهنگی و اجتماعی، یادمانی ماندگار و دائمی از شهدا در دانشگاه طراحی و ایجاد می‌شود.
دکتر غلامحسین خواجه در حاشیه بازدید از نمایشگاه عکس دفاع مقدس در نگارخانه معاونت فرهنگی و اجتماعی این دانشگاه، ضمن تبریک هفته دفاع مقدس و گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس، جانبازان و آزادگان، اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم بخشی از زحمات و جان‌فشانی‌های آن عزیزان را در عمل جبران کنیم.
وی تصریح کرد: دانشگاه شهید چمران، شاید تنها دانشگاهی است که در سال‌های دفاع مقدس به‌طور مستقیم درگیر جنگ بوده است، همچنان که بسیاری از لشکرهای زرمندگان در دانشگاه مستقر بوده و اغلب فضاهای آموزشی، کمک‌آموزشی و ورزشی دانشگاه نیز چه در سال‌های جنگ و پس از آن، محل استقرار رزمندگان بوده است.
رییس دانشگاه شهید چمران اهواز با بیان این‌که مایه‌ی افتخار ماست که این دانشگاه در کنار رزمندگان، به رسالت خود در دفاع مقدس عمل کرده است، افزود: انتظار این بود که پس از جنگ بتوانیم آثار و نقش دانشگاه شهید چمران را در جنگ تدوین و اسناد و مدارک آن را گردآوری کنیم و در اختیار علاقه‌مندان به‌خصوص وزارت علوم قرار دهیم تا نقش حیاتی این دانشگاه در سال های جنگ، مشخص‌تر و شفاف‌تر شود.
خواجه خاطرنشان کرد: علی‌رغم خسارت‌هایی که در طول جنگ تحمیلی به تأسیسات دانشگاه وارد شد، متأسفانه پس از جنگ هم برای بازسازی آن کمک‌های لازم صورت نگرفت تا این دانشگاه به جایگاه پیش از جنگ بازگردد.
وی افزود: اکنون دانشگاهیان وظیفه دارند اسناد و مدارکی که از نقش دانشگاه شهید چمران در دوران دفاع مقدس موجود است، اعم از شهدای دانشجو و کارمند و ... را در آرشیو خود نگهداری کنند تا مجموعه مدون و مستندی از آن تهیه شود. لازم است که از خدمات این دانشگاه در طول دوران جنگ تجلیل شود و ما باید به این مسأله افتخار کنیم که دانشگاه این تعداد شهید، رزمنده و یا اسیر را تقدیم دفاع مقدس کرده است.
رییس دانشگاه شهید چمران اظهار داشت: درصدد هستیم که اسناد و مدارک نقش دانشگاه در دوران جنگ را در قالب پایان‌نامه دانشجویی گردآوری کرده و در اختیار دانشگاهیان قرار دهیم که به این منظور، نیازمند اطلاعات بیشتری از سوابق دانشگاهیان در دوران جنگ تحمیلی هستیم.
خواجه اظهار امیدواری کرد که در سال آینده بتوان این اسناد و مدارک را به صورت مدون در قالب کتابچه، برگزاری نمایشگاه و... به علاقه‌مندان ارائه کرد و ضمن تقدیر از معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه در برپایی این نمایشگاه، گفت: امیدواریم در سال‌های آینده این نمایشگاه با محتوایی گوناگون برپا شود.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.