خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۲۵ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۷
کد خبر : 34148
Share
نماينده ولي فقيه در خوزستان گلايه كرد:

تنها يك بيستم نيروهاي شركتهاي نفتي مستقر در هويزه و دشت آزادگان بومي اند

نماینده ولی فقیه در خوزستان ورود کالای قاچاق را قاتل واحدهاي تولیدی دانست و گفت: باید مسئولین قاطعانه قسم بخورند که از ورود کالای قاچاق جلوگیری خواهند كرد.سیدمحمدعلی موسوی جزایری اظهار کرد: خیل عظیم بیکاران استان وضعیت بسیار نابسامانی است

نماینده ولی فقیه در خوزستان ورود کالای قاچاق را قاتل واحدهاي تولیدی دانست و گفت: باید مسئولین قاطعانه قسم بخورند که از ورود کالای قاچاق جلوگیری خواهند كرد.
سیدمحمدعلی موسوی جزایری اظهار کرد: خیل عظیم بیکاران استان وضعیت بسیار نابسامانی است و تهدیدی برای كشور محسوب می شود.
وي افزود: در این راستا پیشنهاد کردیم که طرح های سپاه و همچنین کمیته امداد امام (ره) در زمینه مشاغل جزء در مناطق روستایی مجددا اجرا شود زيرا اجرای این طرح ها تاکنون کاملاً موفقیت آمیز بوده است.
موسوي جزايري تصریح کرد: راه اندازی مشاغل خرد با سرمایه گذاری های کمی امکان پذیر است و تامین اعتبارات مورد نیاز آن کاملاً مقدور است.
وي با بیان این‌که اکنون باید به فکر سرمایه گذاری های خرد باشیم، خاطرنشان کرد: تجربه کمیته امداد و سپاه در مناطق روستايي در خصوص مشاغل خرد حاکی از این موضوع بوده که می توان با مبلغ 10 و 15 میلیون تومان هم اشتغالزایی ایجاد و معیشت یک خانوار را تأمین کرد.
موسوي جزايري ادامه داد: البته ايجاد این مشاغل به علت ماهیتی که دارند، در شهرها امکان پذیر نیست زیرا در زمینه صنایع دستی، پرورش دام و مرغداری و ... هستند.
وی عنوان کرد: در بازدید از شعیبیه مشاهده كردم که کمیته امداد امام (ره) در زمینه راه اندازی مشاغل خرد کمک زیادی به مردم کرده و نتیجه خوبی نیز حاصل شده است و برای امسال نیز جهت اجرای این طرح ها 31 میلیارد تومان به اين کمیته تخصیص داده شده است که اين اعتبار نیاز تمام مناطق روستایی سطح استان را پوشش نمی دهد.
موسوي جزايري با اشاره به کمبود نیروی انسانی در مشاغلی نظیر تعمیرات لوازم خانگی، تعمیرات برق ساختمانی، تعمیرات خودرو و ... گفت: کمبود نیروی انسانی در این بخش از مشاغل، بسیار زیاد است. برای مثال وقتی در اهواز با یک تعمیرکار برق ساختمانی تماس گرفته می شود او مراجعه خود به ساختمان مذكور را به هفته بعد موکول می کند زیرا نیروی انسانی کمی در این نوع مشاغل وجود دارد. از سوی دیگر نیز این امر موجب افزایش نرخ تعرفه های این گونه مشاغل به صورت سرسام آوری شده است.
وي اظهار کرد: در صورتی که از واردات لباس به استان جلوگیری شود. سالانه حدود 2 تا 3 میلیون دست لباس در استان نیاز است. البته اگر ما واردات هرگونه لباس اعم از لباس بیماران، یونیفرم های مدارس و لباس های کار را به استان ممنوع کنیم و کارگاه های خیاطی نیز به 10 برابر افزایش یابند، طبیعتا بسیاری از جوانان بیکار با حقوق خوب مشغول به کار خواهند شد.
موسوي جزايري افزود: همچنین در زمینه تعمیرات خودرو نیز در استان به نیروی کار احتیاج داریم. در این راستا از استاندار خوزستان خواستیم که مراکز اموزشی جهت ارائه آموزش ها در زمینه تعمیرات خودرو، تعمیرات برق ساختمان، تعمیرات لوازم خانگی و از این حیث مهارتها در استان راه اندازی شود زیرا نمی توان انتظار داشت وقتی که فردی فاقد مهارت و تخصص لازم یک شغل است، در آن شغل جذب شود.
وی با بیان اینکه جوانان باید کار و مهارت یاد بگیرند و تنبلی را تمام کنند، خاطرنشان کرد: وزیر کار قول داده است در صورت فراهم کردن زمین و مکان مورد نیاز، مربي و تجهیزات را جهت ارائه آموزش های مشاغل فنی در اختیار استان قرار می دهد. اگر این آموزش ها به جوانان ارائه شود، بخش زیادی از بیکاران استان شاغل خواهند شد. مهیا کردن بسترهای لازم برای ارائه این آموزش ها نیز به خرج آنچنانی احتیاج ندارد.
موسوي جزایری بیان کرد: ورود کالای قاچاق به استان سم و قاتلی برای طرح های تولیدی اشتغالزایی ما خواهد بود زیرا قاچاق کالا هرچه را که نباید، وارد استان کرده است و اين موضوع باعث تأمین نیازهای استان می شود كه به تبع آن، طرح های ما تماماً بی تأثیر خواهند بود.
وی با بیان اینکه راه اندازی مشاغل خانگی در روستاهای استان بسیار کمک می کند، گفت: از اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همچنین امام جمعه شهرستان های هویزه و سوسنگرد، گزارشاتی به ما رسیده است که نشان مي دهد که تنها "یک بیستم" نیروهای شرکت های نفتی پیمانکاری مستقر در این منطقه بومی هستند.
نماينده ولي فقيه در خوزستان ادامه داد: در این شهرستان ها 20 تا 30 شرکت نفتی مستقر هستند اما در مجموع از 4 تا 5هزار نیروی انسانی به کار گرفته شده در این شرکت ها، تنها 200 تا 300 نفر بومی شهرهای سوسنگرد و هویزه هستند.
جزایری بیان کرد: شرکت کشت و صنعت نیشکر نیز زمین ها را از مردم گرفت و در برابر چشمان صاحبان این اراضی،  نیروهای غیربومی را جذب کرد. طبیعتاً صاحبان این زمین ها حق دارند که از بابت این موضوع ناراحت باشند. بنابراین این سیاست فعلی در خصوص جذب نیروها باید تغییر یابد زیرا مشكلاتي را ایجاد می کند.



پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.