خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۴ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۳
کد خبر : 33791
Share

خدادادی : افزایش آمار غرق شدگان در خوزستان نگران کننده است

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: افزایش آمار غرق شدگان در استان در سال ها اخیر روند صعودی به خود گرفته که نگران کننده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: افزایش آمار غرق شدگان در استان در سال ها اخیر روند صعودی به خود گرفته که نگران کننده است.
علی خدادادی امروز (4 شهریورماه) در جلسه کارگروه امداد و نجات و آموزش همگانی مدیریت بحران خوزستان اظهار کرد: با هم افزایی و همراهی همه دستگاه های استان زمینه لازم برای رفع مخاطرات و افزایش توانمندی شهروندان خوزستانی در خصوص مقابله با آسیب های اجتماعی فراهم می شود.
وی با اشاره به برخی مشکلات استان مثل ریزگردها، آمار بالای کشته ها در تصادفات جاده ای و وجودجاده های ناامن افزود: در خوزستان معضلات زیادی وجود دارد که زیرساخت های حل آنها باید فراهم شود.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان تصریح کرد: یکی از معضلاتی که با آن مواجه هستیم غرق شدگی است که یک روند صعودی و نزولی دارد و در مقایسه با سایر استان ها متأسفانه شاهد افزایش میزان غرق شدگی هستیم.
خدادادی ادامه داد: آمار افراد غرق شده در رودخانه های خوزستان در مقایسه با سایر استان های کشور معنی دار بوده است و به همین خاطر کارگروه امداد و نجات باید توجه ویژه ای به آن داشته باشد و برنامه راهبردی برای آن تدارک ببیند.
وی عنوان کرد: باید حساسیت لازم در خصوص خطرات و پیامدهای شنا در مکان های ناامن رودخانه های استان در میان مردم ایجاد شود تا آمار غرق شدگان در خوزستان کاهش یابد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان با بیان اینکه اگر آگاهی لازم درباره شنا کردن در مناطق ناامن و پرخطر بوجود بیاید شاهد حوادث غرق شدگی نخواهیم بود، اضافه کرد: برای برون رفت از این معضل حتی جان یک انسان برای ما ارزش دارد و وظیفه ما حفظ جان شهروندان است و باید زمینه آن را فراهم کنیم.
خدادادی گفت: آمار غرق شدگان نگران کننده است و باید برنامه مشخصی برای کاهش این آمار داشته باشیم.
وی افزود: سالانه بیش از 100 نفر در اثر این حادثه از بین می رود که این امر مهم نیاز به توجه ویژه ای از طرف مسئولان دارد تا بیش از این شاهد صدمات این حادثه نباشیم.
وی با تأکید بر لزوم اجرایی بودن راهکارهای مقابله با این آسیب جدی در جامعه به ویژه در فصل تابستان گفت: احداث پایگاه هاى امداد و نجات در كنار رودخانه هاى شلوغ و توسعه و تجهیز پایگاه های امداد و نجات موجود در استان از جمله راه های مواجهه با این آسیب اجتماعی است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان با بیان اینکه آموزش افرادی كه در حاشیه رودخانه‌ها زندگى مى كنند برای کمک به افراد غرق شده بسیار مفید و کارساز است، اظهار کرد: ایمن سازى ساحل رودخانه‌ها همسان ساحل دریاها که به ویژه در استان های شمال کشور انجام شده و همچنین ساخت استخر در شهرستان هاى بدون استخر با کمک بخش خصوصى می تواند به حل این معضل کمک شایانی کند.
در ادامه معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: برای شنا نکردن افراد در سطح رودخانه ها و هر جایی که مشکل وجود داشته باشد، باید راهکارهای اجرایی را تصویب کرد چرا که به ویژه در فصل تابستان افراد بلافاصله پس از حضور در ساحل رودخانه ها، اقدام به شنا کردن می کنند بدون آنکه کوچکترین توجهی به اخطارها و هشدارهای امنیتی داشته باشند و در این خصوص باید فرهنگ سازی کرد.
صادق سلامت افزود: متأسفانه بییشترین آمار را در غرق شدگان داریم و برای کاهش این آمار باید پیشنهاد و راهکارهای اجرایی ارائه شود تا با پس از هماهنگی با استانداری به مصوبه ای الزامی برای ابلاغ به دستگاه های ذیربط تبدیل شود.
در این نشست کارشناسی، نماینده های دستگاه های ذیربط از جمله اداره کل مدیریت بحران استانداری، هیأت نجات غریق استان، شهرداری اهواز، آموزش و پرورش، نیروی انتظامی، آتش نشانی و خدمات ایمنی و اداره کل ورزش و جوانان استان به بیان نقطه نظرات خود در خصوص راهکارهای مقابله با معضل غرق شدگی پرداختند.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.