خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۳ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۵
کد خبر : 33781
Share
معاون فنی و عمرانی شهرداری اهواز:

پروژه روگذر چهارشیر تعطیل نیست/ به مسایل حاشیه‌ای توجه نمی‌کنیم

محمد صفری ‌با بیان این‌که کار در پروژه روگذر چهارشیر (شهید بندر) تعطیل نیست، اظهار کرد: ‌روند کار در پروژه روگذر شهید بندر خوب است و‌ آن‌چه که موجب شده کار در ابتدا به کندی پیش برود، وجود تاسیسات زیرزمینی بسیار در این پروژه است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری اهواز با اشاره به پیشرفت 17 درصدی پروژه روگذر چهارشیر گفت: آن‌چه که موجب شده کار در ابتدا به کندی پیش برود، وجود تاسیسات زیرزمینی بسیار در این پروژه است.
محمد صفری ‌با بیان این‌که کار در پروژه روگذر چهارشیر (شهید بندر) تعطیل نیست، اظهار کرد: ‌روند کار در پروژه روگذر شهید بندر خوب است و‌ آن‌چه که موجب شده کار در ابتدا به کندی پیش برود، وجود تاسیسات زیرزمینی بسیار در این پروژه است.
وی افزود:‌ لوله‌های نفت، بنزین و مازوت و همچنین شبکه اصلی فیبر نوری، تونل قطار شهری اهواز و خطوط اصلی آب و فاضلاب در زیر میدان شهید بندر وجود دارد و این در حالی است که برای ایجاد پل روگذر و نصب ستون‌های آن به حفاری عمیق نیاز است.
معاون فنی و عمرانی شهرداری اهواز تصریح کرد: ‌با هماهنگی‌ها و رایزنی‌های‌ انجام شده توانستیم عملیات نصب تمام ستون‌های پل به جز 2 ستون را به پایان برسانیم؛ در این خصوص با نهادها و سازمان‌های مختلف دیگر پیگیری‌های بسیاری انجام شده و حتی برای جابه جای برخی تاسیسات نیز هزینه‌هایی پرداخت شده است.
صفری با بیان این‌که تعدد تاسیسات شهری از موانع اجرای پروژه روگذر چهارشیر بوده است، گفت:‌ اکنون با رایزنی با شرکت توزیع برق اهواز به دنبال جمع‌آوری پایه‌های برق فشار قوی در محل این پروژه و جابه‌جایی این پایه‌ها هستیم. پاسگاه راهنمایی و رانندگی میدان چهار شیر نیز باید به جای دیگر منتقل شود و در این خصوص با نیروی انتظامی هماهنگی خواهد شد.
وی با اشاره به این‌که هماهنگی ‌و همکاری خوبی در این زمینه وجود دارد، عنوان کرد:‌ مشکل خاصی در پروژه روگذر چهارشیر (شهید بندر) وجود ندارد و در تلاش هستیم که پروژه طبق برنامه زمان‌بندی شده پیش برود و امیدواریم تا پیش از پایان سال عرشه پل اصلی روگذر نصب شود.
معاون فنی و عمرانی شهرداری اهواز ادامه داد:‌ البته قبول داریم که این پروژه در ابتدا کند پیش رفت که به دلیل لزوم انجام هماهنگی و وجود تاسیسات زیر زمینی بود.
وی در خصوص پرداخت اعتبارات به پیمانکار پروژه نیز گفت:‌ طبق قرارداد، تا رسیدن به 15 درصد پیشرفت فیزیکی هزینه‌ای به پیمانکار پرداخت نمی‌شود. پیمانکار به تعهدات خود عمل کرده است و اکنون پروژه به 17 درصد پیشرفت فیزیکی رسیده و باید به پیمانکار ماهانه اعتباراتی تزریق شود.
معاون عمرانی شهرداری اهواز در خصوص انتقاد برخی از اعضای شواری شهر نسبت به روند اجرای این پروژه و اظهار این‌که در پروژه روگذر شهید بندر سیاسی‌کاری‌هایی انجام می‌شود، گفت:‌ ما از این حرف‌ها سر در نمی‌آوریم؛ وارد مسایل سیاسی نمی‌شویم، کار خود را انجام می‌دهیم و به این مسایل حاشیه‌ای توجهی نمی‌کنیم.
صفری ادامه داد: ‌البته در روزهای گذشته جلسه‌ای با اعضای کمیسیون عمرانی شورای شهر در خصوص پروژه شهید بندر و پل ولایت داشتیم و تقریبا اعضای کمیسیون از وضعیت پروژه راضی بودند و مشکل خاصی را شاهد نیستیم.
جانعلی خورشیدی، از اعضای شورای شهر اهواز، در جلسه این هفته شورا گفته بود: بعضی‌ها با بحث‌های پشت پرده و با سیاسی‌کاری به دنبال آن هستند که برخی پروژه‌های عمرانی از جمله تقاطع چهارشیر در زمان شورای چهارم انجام نشود. باید مشخص شود که چه دست‌هایی وجود دارد که نمی‌گذارد این پروژه‌ها انجام شود.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.