خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۳ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۹
کد خبر : 33769
Share
هردم از باغ علوم پزشکی،انسانی جانی میدهد/ پس از فوت 5 بیمار دیالیزی؛

قصور پزشکی در بیمارستان سینا ،عامل مرگ یک کودک /خبری از استعفای ایدنی نیست!

نظری با بیان این‌که فوت این کودک یک اتفاق معمول نبوده است، گفت:‌ پس از مرگ این کودک، پرونده بیمار جهت بررسی کامل به سازمان نظام پزشکی ارسال شد تا علت این اتفاق مشخص شود. البته هنوز سازمان نظام پزشکی و همچنین پزشکی قانونی در این خصوص نظری ارایه نداده‌اند تا مشخص شود که قصور از چه جانبی بوده است.موضوع مرگ این کودک از سوی وزارت بهداشت نیز مورد پیگیری قرار گرفته است

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به مرگ یک کودک پس از انجام عمل جراحی در بیمارستان سینا شهرستان کارون، گفت: به نظر می‌رسد که عامل اصلی رخ دادن این اتفاق، در بیمارستان سینا بوده است و پس از آن، بیمار به بیمارستان ابوذر منتقل شده است.
دکتر ایرج نظری با اشاره به مرگ یک کودک پس از انجام عمل جراحی در بیمارستان سینا اظهار کرد: این‌ پسربچه برای انجام عمل لوزه به بیمارستان سینا شهرستان کارون مراجعه کرده بود که پس از عمل، دچار خونریزی شد. عمل دوم نیز روی این کودک  انجام شد و پس از آن به دلیل نبود بخش تخصصی در بیمارستان سینا، کودک به بیمارستان ابوذر اهواز منتقل شد.
وی افزود: این اتفاق در حدود دو هفته پیش رخ داد و در نهایت سه روز پیش این کودک جان خود را در بیمارستان ابوذر اهواز از دست داد.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز عنوان کرد:‌ طبق گفته‌های مادر این کودک امسال به کلاس اول دبستان می‌رفت.
نظری با بیان این‌که فوت این کودک یک اتفاق معمول نبوده است، گفت:‌ پس از مرگ این کودک، پرونده بیمار جهت بررسی کامل به سازمان نظام پزشکی ارسال شد تا علت این اتفاق مشخص شود. البته هنوز سازمان نظام پزشکی و همچنین پزشکی قانونی در این خصوص نظری ارایه نداده‌اند تا مشخص شود که قصور از چه جانبی بوده است.
وی ادامه داد:‌ پرونده مرگ این کودک مورد پیگیری قرار خواهد گرفت و در صورت مشخص شدن قصور کادر درمانی حتما برخورد خواهد شد؛ به نظر می‌رسد که عامل اصلی رخ دادن این اتفاق، در بیمارستان سینا بوده است و پس از آن، بیمار به بیمارستان ابوذر منتقل شده است.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: موضوع مرگ این کودک از سوی وزارت بهداشت نیز مورد پیگیری قرار گرفته است و پیش از آن نیز نماینده وزیر بهداشت از این کودک در بیمارستان ابوذر عیادت  کرد.
نظری با بیان این‌که پزشک این کودک بازداشت نشده است، تصریح کرد: تا صدور رای سازمان نظام پزشکی نمی‌توان در خصوص وضعیت پزشک این کودک تصمیم گرفت؛ هیچ پزشکی به دنبال این نیست که بیمار جان خود را از دست دهد، البته ممکن است قصور و سهل‌انگاری نیز وجود داشته باشد.
وی با اشاره به مرگ 5 بیمار دیالیزی نیز که ماه گذشته بر اثر عفونت جان خود را در بیمارستان سینا شهرستان کارون از دست دادند، قصور در مدیریت بیمارستان را تایید نکرد و گفت: پیش از مرگ این کودک، 5 بیمار دیالیزی نیز در بیمارستان سینا فوت شده‌اند؛ باید توجه داشت که در یک بیمارستان مجموعه‌ای از کادر درمانی نقش دارند و ممکن است که اشتباه هر کدام از این پرسنل به مدیریت و ساختار بیمارستان ارتباطی نداشته باشد و اشکالات فردی و خطای پزشکی بوده باشد.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز افزود: باید تمام این موارد بررسی و مشخص شود و اگر مشخص شد که دلیل این اتفاق‌ها، اشتباه فردی و خطای پزشکی بوده است، متهم کردن بیمارستان کار درستی نیست.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

فیصلی/ ماهشهر: چرا استاندار در زمینه قصور پزشکی و مدیریتی علوم پزشکی ورود نمی کند مگه خود ایشون دکتر نیستن.
نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.