خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۲ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۴
کد خبر : 33759
Share

شریفی : خطر شیوع بیماری‌های فصل گرما در پی شرایط غیربهداشتی ملاشیه

رییس مرکز بهداشت غرب اهواز با اشاره به مشکلات بهداشتی در ملاشیه گفت:‌ اقدامات نهادها در جهت برطرف کردن این مشکلات خوب بوده ولی کافی نبوده است.

رییس مرکز بهداشت غرب اهواز با اشاره به مشکلات بهداشتی در ملاشیه گفت:‌ اقدامات نهادها در جهت برطرف کردن این مشکلات خوب بوده ولی کافی نبوده است.
مهرداد شریفی در خصوص مشکلات بهداشتی موجود در منطقه ملاشیه از مناطق حاشیه شهر اهواز اظهار کرد: وضعیت نامناسب فاضلاب، تخلیه نخاله‌های ساختمانی در اطراف این منطقه، عرضه مواد غذایی غیربهداشتی توسط خوردروهای دوره‌گرد، عدم جمع‌آوری به موقع زباله‌ها و وفور سگ‌های ولگرد از مهم‌ترین مشکلات بهداشتی در منطقه حاشیه‌ای ملاشیه است.
وی افزود: با توجه به قرار داشتن در فصل گرما، وضعیت فاضلاب و جمع‌آوری نشدن آب‌های سطحی و عدم آهک‌پاشی می‌تواند موجب بروز بیماری‌های روده‌ای و ‌اسهال و انواع بیماری‌های پوستی و حتی شیوع بیماری مالاریا شود.
رییس مرکز بهداشت غرب اهواز به نحوه عرضه آب آشامیدنی در این منطقه اشاره کرد و گفت:‌ از نظر ما آبی که توسط موتورسیکلت‌های سه‌چرخ به فروش می‌رسد فاقد معیارهای بهداشتی است و یکی از مشکلات مهم حوزه بهداشتی است.
شریفی ادامه داد:‌ عرضه آب تنها با مجوز مرکز بهداشت امکان‌پذیر است و تلاش می‌شود از توزیع آب‌های فاقد مجوز جلوگیری شود.
وی با بیان این‌که نیروهای مرکز بهداشت به صورت میدانی از مراکز عرضه آب تصفیه‌شده بازدید و شرایط را بررسی می‌کنند، ‌گفت:‌ روزانه آب‌های عرضه شده کنترل می‌شود و از آنها نمونه‌گیری می‌شود و در دورترین نقطه نیز این رصد انجام می‌شود. البته به دنبال سامان‌دهی عرضه آب تصفیه شده هستیم و به دنبال تعطیلی مراکز عرضه آب آشامیدنی نیستیم.
رییس مرکز بهداشت غرب اهواز تصریح کرد:‌ در غرب اهواز 53 تصفیه‌خانه آب شیرین شهری و 20 آب شیرین‌کن روستایی وجود دارد؛ از این تعداد حدود 34 واحد دارای اشکالاتی بودند که تذکراتی داده شد و 2 مرکز نیز به دلایل تخلفات بهداشتی تعطیل شدند.
شریفی با بیان این‌که مردم منطقه ملاشیه تعامل خوبی با مرکز بهداشت دارند، گفت:‌ همکاری مردم این منطقه با نیروهای مرکز بهداشت قابل تقدیر است. برای سلامت مردم تلاش می‌شود و در خصوص مسایل بهداشتی با هیچ کس یا هیچ سازمانی تعارف نداریم.
وی اظهار کرد: ‌تمام این مشکلات بهداشتی را در شورای سلامت شهرستان اهواز و شورای سلامت خوزستان مطرح کرده‌ایم و خوشبختانه شاهد اقدامات خوبی از سوی فرمانداری و استانداری برای برطرف کردن این مشکلات هستیم.
رییس مرکز بهداشت غرب اهواز با تاکید بر لزوم پیگیری جدی وضعیت بهداشتی منطقه ملاشیه گفت: انجام ‌برخی اقدامات در جهت کم کردن مشکلات بهداشتی ملاشیه از سوی برخی نهادها خوب بوده ولی کافی نبوده است و از تمام اقدامات نظارتی و کانونی در پیگیری این مشکلات استفاده خواهیم کرد.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.