خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۲ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۹
کد خبر : 33756
Share
افتتاح و کلنگ‌زنی 2 طرح صنعتی در اهواز؛

صادق‌زاده : پیش‌بینی رشد 4،2 درصدی بخش صنعت در سال جاری

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: پیش‌بینی می‌کنیم رشد صنعت کشور در سال جاری به 4،2 درصد برسد تا بتوانیم به رشد 8،5 درصدی اقتصاد پیش‌بینی شده در برنامه ششم دست پیدا کنیم.

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: پیش‌بینی می‌کنیم رشد صنعت کشور در سال جاری به 4،2 درصد برسد تا بتوانیم به رشد 8،5 درصدی اقتصاد پیش‌بینی شده در برنامه ششم دست پیدا کنیم.
رمضانعلی صادق‌زاده در حاشیه مراسم کلنگ‌زنی فاز دوم کارخانه نوین‌چوب و بازدید از شهرک صنعتی شماره 2 اهواز که امروز، دوم شهریورماه برگزار شد، اظهار کرد: وضعیت اقتصادی کشور در سال‌های گذشته به ویژه در دوره پیش از برجام دچار تورم دو رقمی و رکود بود اما دولت توانسته است با تجویزی که به خرج داده، نرخ تورم را تک‌رقمی بکند.
وی افزود: رکود به وجود آمده در اقتصاد کشور که موجب رکود در صنعت شده بود، اکنون در مسیر کاهشی خود قرار دارد و امیدواریم شاهد بهبود وضعیت صنایع کشور باشیم.
صادق‌زاده تصریح‌کرد: در سال 91 رشد صنعت کشور منفی 10 درصد بود که در سال‌گذشته علی‌رغم آنکه رشد مثبت شد اما صفر درصد بود که در این خصوص پیش‌بینی می‌کنیم صنعت کشور امسال به رشد 4.2 درصد دست پیدا کند.
وی گفت: اگر بخواهیم به رشد 8.5 درصدی پیش‌بینی شده در اقتصاد در برنامه ششم دست پیدا کنیم، باید شاهد رشد دو رقمی و 13 تا 14 درصدی صنعت باشیم.
صادق‌زاده با اشاره به اقدامات برای رشد صنعت عنوان کرد: وزارتخانه به عنوان یکی از ارکان اجرای اقتصاد مقاومتی برای 7 هزار و 500 واحد صنعتی نیمه‌فعال تسهیلات 16 هزار میلیارد تومانی در نظر گرفته که قرار است از طریق سیستم بانکی جذب صنایع استان‌ها شود و امیدواریم شاهد فعال شدن این صنایع باشیم.
امروز با حضور معاون وزیر صنعت، استاندار خوزستان و جمعی از مسئولین فاز 2 کارخانه گروه صنعتی نوین‌چوب در فضایی بیش از 26 هزار مترمربع کلنگ‌زنی شد که این کارخانه قرار است به تولید کاغذ دکوراتیو با ظرفیت بیش از 10 هزار تن در سال و تولید ورق MDF (سینکرونایز) با ظرفیت بیش از 200 هزار مترمکعب بپردازد. میزان اشتغالزایی این کارخانه به صورت مستقیم 160 نفر است و میزان سرمایه‌گذاری انجام شده برای احداث کارخانه 10 میلیون یورو است.
همچنین امروز با حضور معاون وزیر کارخانه آرد غنچه با سرمایه‌گذاری 30 میلیارد تومان، اشتغالزایی مستقیم برای 50 نفر و با مساحت 10 هزار مترمربع در شهرک صنعتی شماره 2 اهواز افتتاح شد.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.