خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۲ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۶
کد خبر : 33754
Share

توسعه همکاری‌های آموزشی جهاددانشگاهی و آموزش‌وپرورش خوزستان

معاون آموزشی جهاددانشگاهی خوزستان و معاون سوادآموزی آموزش‌وپرورش استان با یکدیگر دیدار و در خصوص توسعه همکاری‌های مشترک گفت‌وگو کردند.

معاون آموزشی جهاددانشگاهی خوزستان و معاون سوادآموزی آموزش‌وپرورش استان با یکدیگر دیدار و در خصوص توسعه همکاری‌های مشترک گفت‌وگو کردند.
سیدعلیرضا علوی معاون آموزشی سازمان جهاددانشگاهی خوزستان در این دیدار با اشاره به سابقه‌ی فعالیت‌های جهاددانشگاهی در کشور و استان، گفت: جهاددانشگاهی در سال ۱۳۵۹ و به فرمان امام خمینی (ره) تشکیل شد و در سال‌های پس از پیروزی انقلاب، فعالیت‌های متنوعی را در کشور انجام داده است و هم‌اکنون نیز بر اساس مأموریتی که شورای عالی انقلاب فرهنگی بر عهده‌ی این نهاد گذاشته است، در چهار حوزه‌ی آموزش، پژوهش، فرهنگی و اشتغال در حال فعالیت است. فعالیت جهاد‌دانشگاهی در استان خوزستان نیز از همان سال ۵۹ آغاز شد و در طول سال‌ها فعالیت، ساختارهای مناسبی در این چهار حوزه در استان ایجاد شده است.
وی افزود: در حال حاضر واحدهای فعالی از جمله ایسنا و ایکنا، پژوهشکده تکنولوژی تولید و مرکز خدمات بازرسی، مرکز درمان ناباروری و مرکز خدمات پزشکی در جهاددانشگاهی خوزستان در حال ارائه خدمات هستند. در حوزه‌ی آموزش نیز در سه بخش در حال فعالیت هستیم؛ مؤسسه آموزش عالی جهاددانشگاهی خوزستان که هم‌اکنون در سه مقطع تحصیلی دانشجو می‌پذیرد، نخستین و بزرگ‌ترین مؤسسه آموزش عالی غیرانتفاعی در استان است و مرکز آموزش عالی علمی کاربردی جهاد‌دانشگاهی نیز با بیش از سه هزار دانشجو، بزرگ‌ترین مرکز علمی کاربردی استان محسوب می‌شود.
علوی تصریح کرد: جهاددانشگاهی در حوزه‌ی آموزش‌های کوتاه‌مدت نیز تجربه موفقی دارد و هم‌اکنون آموزش ضمن خدمت کارکنان بسیاری از ادارات دولتی در این مجموعه انجام می‌شود؛ همچنین امکانات مورد نیاز برای برگزاری دوره‌های آموزشی و آزمون‌های الکترونیکی در مراکز کوتاه‌مدت جهاد‌دانشگاهی خوزستان فراهم است و هم‌اکنون بسیاری از دوره‌های آموزشی ضمن خدمت در این مرکز به‌صورت مجازی برگزار می‌شود.
معاون آموزشی سازمان جهاددانشگاهی خوزستان با اشاره به ظرفیت‌های موجود در این نهاد، در خصوص آموزش مربیان سوادآموزی استان و همچنین همکاری در راستای اهداف معاونت سوادآموزی آموزش‌وپرورش استان اعلام آمادگی کرد.
همچنین در این نشست موسی شیخی معاون سوادآموزی آموزش‌و‌پرورش خوزستان، با اشاره به تشکیل نهادهای انقلابی در سال‌های ابتدایی پس از پیروزی انقلاب، گفت: نهضت سوادآموزی نیز مانند جهاددانشگاهی ازجمله نهادهای انقلابی بود که پس از پیروزی انقلاب تشکیل شد و عملکرد موفقی هم داشت و در سال‌های اخیر این مجموعه در آموزش‌و‌پرورش ادغام شده است.
وی افزود: بر اساس سرشماری‌هایی که در استان انجام می‌شود، افراد بی‌سواد بر اساس خوداظهاری شناسایی می‌شوند و نسبت به باسواد کردن این افراد اقدام می‌شود. در حال حاضر گروه هدف سوادآموزی، افراد ۱۰ تا ۴۹ سال است و جهاد‌دانشگاهی می‌تواند در زمینه‌ی آموزش مربیان سوادآموزی و همچنین آموزش افراد بی‌سواد، همکاری خوبی با آموزش‌و‌پرورش داشته باشد.
شیخی تصریح کرد: جهاددانشگاهی سابقه‌ی خوبی در زمینه‌ی انجام فعالیت‌های آموزشی و جهادی دارد و به همین دلیل همکاری خوبی می‌تواند بین 2 مجموعه شکل بگیرد و آموزش‌و‌پرورش نیز در این زمینه، آماده‌ی همکاری با جهاددانشگاهی است.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.